Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@10:05:08 GMT

یک نخست وزیر دیگر هم کرونا گرفت

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۷۶۵۸

یک نخست وزیر دیگر هم کرونا گرفت

به گزارش افکارنیوز،

رسانه‌ها یکشنبه‌شب به وقت تهران از ابتلای نخست وزیر بلغارستان به کرونا خبر دادند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «بویکو بوریسوف» نخست وزیر بلغارستان در صفحه فیسبوک خود از انجام دو آزمایش «پی سی آر» و ابتلا به کرونا خبر داد. وی از بروز علائم متوسط و قرنطینه شدن در منزل تا بهبودی خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر بلغارستان و سه وزیر دیگر از روز جمعه پس از ملاقات با معاون نخست وزیر که وی نیز به کرونا مبتلا شده بود، ‌خود را  قرنطینه کردند.

بلغارستان همانند دیگر کشورهای اروپایی شاهد افزایش قابل توجه شمار مبتلایان به کرونا طی سه هفته گذشته است. روز شنبه ۱۵۸۹ مبتلای جدید در این کشور هفت میلیون نفری گزارش شده است.

در «صوفیه» پایتخت این کشور با دو میلیون جمعیت قرار است کلوب‌های شبانه و مراکز تفریحی از روز یکشنبه به مدت دو هفته برای مهار موج شیوع کرونا تعطیل شود.

«تدرسو آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه از «رشد تصاعدی» موارد ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) ابراز نگرانی کرد.  مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت نیمکره شمالی زمان در برهه‌ای حساس از لحاظ مبارزه با بیماری همه‌گیر جهانی کووید-۱۹ قرار دارد و کشورهای زیادی شاهد رشد تصاعدی بیماران هستند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «کشورهای بسیار زیادی شاهد افزایش تصاعدی موارد ابتلا به کووید-۱۹ هستند و این حالا موجب شده که بیمارستان‌ها و بخش مراقبت ویژه آنها به اتمام ظرفیت پذیرش بیماران خود نزدیک شوند- همه اینها در حالی است که ما تازه در ماه اکتبر قرار داریم» .

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا کرونا سازمان جهانی بهداشت بلغارستان کرونا سازمان جهانی بهداشت نخست وزیر بلغارستان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • نتایج کمانداران ایران در دور حذفی کاپ جهانی شانگهای
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و بانوان کشورمان در کاپ جهانی
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ ۱۰ مدال رنگارنگ نمایندگان ایران در روز نخست
  • جام‌جهانی ووشو| کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای نمایندگان ایران
  • وحید شمسایی: گام نخست را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی