Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهر سلطانیه به عنوان یکی از 21 شهر زنجان با توجه به قدمت تاریخی خود شرایط ویژه دارد که نیاز به تیم قوی شهری برای حفظ بافت تاریخی همراه با ارائه خدمات به شهروندان را حائز اهمیت می‌کند.

این در حالی است که شورا و شهرداری این شهر در ماه‌های اخیر به حاشیه کشیده شده است، عزیزالله افشار که به مدت سه سال مدیریت این شهر را به عهده دارد حاضر به تحویل این پست نیست و این اداره و شورا را به حاشیه کشیده است به نحوی که، در پی عدم تحویل پست شهرداری سلطانیه دو عضو شورای شهر استعفا داده و اعضای علی‌البدل جایگزین شدند اما شورای تازه نفس نیز با شورای قبلی همفکر بوده و خواستار عزل شهردار شدند و هفته گذشته رای به تغییر شهردار دادند اما همچنان شهردار به ماندن در کرسی ریاست در این شهر اصرار دارد حال آنکه خبرنگار فارس در گفت‌و‌گو با شهروندان این شهر عدم کارآمدی شهردار فعلی، غیر بومی بودن و عدم سکونت در شهر، تخریب غیرقانونی تعدادی از بناهای شهروندان که منتج به صدور رای علیه شهرداری شده و نیز عدم حضور تمام وقت و رسیدگی نکردن به امور شهر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله مشکلاتی است که مطرح می‌کنند تا آنجایی که شنیده شده است مردم در پی اعتراض به موضوعات مطروحه چندین بار مقابل مجموعه شهرداری و شورا تجمع داشتند.

 

رئیس شورای شهر سلطانیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان در مورد این موضوع اظهار کرد: مصوبه تغییر شهردار و عزل وی به فرماندار شهرستان سلطانیه ارسال شده است.

احد داداشی با اشاره به اینکه فرمانداری باید طی 10 روز آینده هیأت تطبیق را تشکیل دهد، ادامه داد: شورای شهر سلطانیه برای این مدت اقدام به معرفی سرپرست شهرداری کرده و محمود زمانی به عنوان سرپرست معرفی شده است.

وی علت این تغییر را مطالبه مردمی خواند و افزود: عدم سکونت شهردار در سلطانیه و رفتار نامناسب با شهروندان مهم‌ترین علل این تغییر است.

رئیس شورای اسلامی شهر سلطانیه در واکنش به سؤالی در مورد عدم تمکین شهردار سلطانیه در زمینه عزل خود با تایید این موضوع بیان کرد: وی با این اقدامات خود را خراب می‌کند هر چند روز شنبه مدعی شده بود برای تحویل دفاتر حضور یافته است.

داداشی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر سلطانیه نماینده مردم بوده و خواسته آنها را پیگیری می‌کنند، گفت: این تغییر نیز یکی از خواسته‌های مردم است.

فرماندار شهرستان سلطانیه هم طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه مصوبه شورای شهر سلطانیه به فرمانداری رسیده است، اظهار کرد: فرمانداری 10 روز فرصت دارد با تشکیل هیأت تطبیق قانونی بودن این مصوبه را بررسی کند.

تشکیل هیأت تطبیق برای بررسی موضوع عزل شهردار سلطانیه

حسین رحمانی هزاررود در پاسخ به سؤالی در مورد نامه فرمانداری در مورد مصوبه شورای شهر که در آن اعلام شده بود که «ادامه فعالیت عزیزالله افشار به عنوان شهردار غیرقانونی بوده و می‌بایست شورا نسبت به تعیین سرپرست یا شهردار اقدام کند» عنوان کرد: این نامه صحت دارد اما خود شورا در آن زمان تصمیم به عدم تغییر شهردار داد و اکنون نیز تغییر شهردار روی ریل قانون است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد حواشی فعالیت شهردار فعلی برای شورا و شهر و همچنین استعفای دو عضو شورای شهر اظهار کرد: بله دو عضو شورا استعفا دادند و شورای جدید نیز به این نتیجه رسید که شهردار باید تغییر کند که مصوبه طبق قانون در حال بررسی است.

حال باید دید، کش و قوس‌ها در شهر سلطانیه به کجا خواهد رسید و آیا این حجم از اختلاف به نفع مردم تمام می‌شود و یا عاملی برای توقف خدمت رسانی به آنها است؟ آیا این بار زور شورای شهر سلطانیه به شهردار این شهر می‌چربد یا نه؟

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری سلطانیه زنجان عزل برکناری عدم رضایت شورای شهر سلطانیه شهر سلطانیه تغییر شهردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضو شورای شهر بندر امام با دستور قضایی تا اطلاع ثانوی از حضور در شورای شهر تعلیق شد.

ایسنا در خبری نوشت: عزیز مراد حسین‌پور اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده عضو شورای شهر به شعبه ۱۰۲ کیفری بندر امام خمینی (ره) مبنی بر اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، صدور قرار نظارت قضایی با موضوع منع اشتغال به فعالیت عضویت در شورای شهر و موارد نظیر آن برای متهم صادر شد.

وی افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است و القاب و عناوین افراد به هیچ وجه مانع اجرای قانون در مورد آنان نخواهد شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901751

دیگر خبرها

  • شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند