Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@00:29:25 GMT

سقوط آزاد بورس عربستان

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۸۱۶۵

سقوط آزاد بورس عربستان

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا به نقل از بلومبرگ، نگرانی از شدت گرفتن شیوع کرونا در عربستان باعث شد که مهمترین شاخص بورسی این کشور یعنی تداول با ریزشی سنگین به کمترین سطح پنج ماه اخیر خود برسد. در آخرین دور از معاملات کاری بورس ریاض، شاخص تداول ۴.۱ درصد ریزش کرد و به سطح ۸۱۵۴.۵۹ واحدی عقب نشست. بیشترین تاثیر در ریزش شاخص تداول مربوط به سقوط نماد‌های ساختمانی و پتروشیمی نظیر آرامکو بود که بزرگ‌ترین شرکت این کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ماه‌های اخیر تورم عربستان مجددا از سطح پنج درصدی عبور کرد و بسیاری از نهاد‌های بین المللی پیش بینی کرده اند رشد اقتصادی این کشور نیز منفی باشد.

از ۱۹۸ نماد بورسی شاخص تداول ۱۹۵ نماد در معاملات اخیر قرمزپوش شدند. در بین دیگر بوسر‌های منطقه، شاخص بورس ابوظبی امارات ۰.۴ درصد ریزش کرد، اما شاخص بورس دوبی با رشد ۰.۳ درصدی به کار خود خاتمه داد. در مصر نیز شاخص بورس نزولی بود و نماد‌های بزرگ بورسی به ویژه در بخش بانکی با ریزش‌های سنگینی بسته شدند.

در طول چهار ماه اخیر سرعت شیوع کرونا در عربستان تقریبا ثابت بود، اما در روز‌های اخیر این روند شدت گرفته و ترس از اعمال مجدد قرنطینه و رفت و آمد‌ها باعث نگرانی معامله گران عربستانی شده است. تاکنون ابتلای قطعی بیش از ۳۴۴ هزار نفر در عربستان به کووید-۱۹ تایید شده است.

محمد الشمیرانی- مدیر موسسه شمیرانی فایننشیال گفت: حس قوی بین معامله گران وجود دارد که مقامات به فکر ممنوعیت‌های جدیدی برای کاستن از سرعت شیوع کرونا افتاده اند. با این حال محمد العبدالعلی- سخنگوی وزارت بهداشت عربستان برنامه ریزی برای اعمال مجدد قرنطینه‌ها را رد کرده است.

اقتصاد عربستان امسال با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است و کاهش قیمت نفت در بازار‌های جهانی روی توانایی مالی دولت تاثیر منفی زیادی گذاشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه مهرداد سپهری سقوط بورس شاخص بورس بورس عربستان ریزش بورس علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه مهرداد سپهری شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران شدید در خوزستان / دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ سعید رحیمی شامگاه جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: به علت آب‌گرفتگی و سقوط پایه‌های برق، محور سر بندر به آبادان در محدوده شادگان مسدود شد.

رئیس پلیس راه خوزستان افزود: همکاران ما در پلیس راه از منطقه خور دورق مسیر را یک‌طرفه کرده‌اند تا عوامل امدادی نسبت به جمع‌آوری پایه‌ها و کنترل برق اقدام کنند.

وی ادامه داد: به علت بارش شدید باران در چند نقطه در محور ایذه به دهدز ریزش کوه صورت گرفت که توسط عوامل راهداری پاکسازی و مسیر باز شده است.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: همچنین در محور اندیکا در منطقه تاراز مه گرفتگی و ریزش باران شدید صورت گرفته که با همکاری عوامل راهداری و پلیس راه مسیر پاکسازی شد

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • باران شدید در خوزستان / دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند
  • سقوط ۲۶ پله ای افغانستان در میزان آزادی مطبوعات
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • ریزش سقف دانشگاهی در عربستان