Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:53:31 GMT

ماسک سدِ حتمی در برابر کرونا نیست!

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۸۵۹۶

ماسک سدِ حتمی در برابر کرونا نیست!

ایسنا/کرمانشاه کارشناس تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک گفت: افراد باید بدانند که ماسک نمی‌تواند محافظت 100 درصدی در برابر کرونا ایجاد کند و باید در کنار استفاده از ماسک حتما رعایت فاصله فیزیکی را هم داشته باشند.

شهریار بغدادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ماسک های سه لایه و استاندارد کارایی بالایی در مقابل ویروس کرونا دارند، گفت: ماسک های سه لایه که بیشتر در سطح جامعه مورد استفاده قرار می گیرد با استفاده از لایه پارچه ای "مِلت" درست شده اند که قابلیت خوبی در برابر نفوذ ویروس کرونا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افراد باید حتما از ماسک استاندارد استفاده کنند، چرا که ماسک های عرضه شده از سوی دستفروشان و ... که از پارچه های دیگری در تولید آن استفاده شده، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بغدادی در خصوص استفاده از ماسک های پارچه‌ای هم گفت: اگر ماسک هایی که با پارچه های معمولی تولید می شود بصورت چند لایه دوخته شوند، تا حدی می توانند در برابر ویروس کرونا کارایی داشته باشند، اما قطعا کارایی آنها به پای ماسک های سه لایه استاندارد نمی رسد.

این کارشناس تجهیزات پزشکی با بیان اینکه ماسک تنها یکی از راه های مقابله با ویروس کرونا است، گفت: به هیچ عنوان استفاده از ماسک به تنهایی نمی تواند محافظت 100درصدی در برابر ویروس کرونا ایجاد کند و افراد باید در کنار استفاده از ماسک حتما رعایت فاصله فیزیکی را هم داشته باشند.

بغدادی خاطرنشان کرد: منفذهای ماسک بگونه‌ای نیست که از ورود کامل و قطعی ویروس کرونا پیشگیری کند و برای همین ضروری است افراد علاوه بر استفاده از ماسک حتما رعایت فاصله فیزیکی را به ویژه با افرادی که دارای علائم مشابه کرونا هستند، داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر اینها افراد باید دقت داشته باشند که راه های تنفسی تنها یکی از راه های ورود ویروس کرونا است و این ویروس می تواند از مخاط چشم و گوش هم وارد بدن شود، بنابراین نیاز است با رعایت فاصله فیزیکی از ورود ویروس از طریق مخاط چشم و گوش هم پیشگیری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس كرمانشاه منطقه کرمانشاه ماسك دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رعایت فاصله فیزیکی استفاده از ماسک ویروس کرونا داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمد حسن نامی، در آئین کلنگ زنی مکان نصب نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری جزیره قشم، اظهار کرد: بنا به دستور آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری، سازمان مدیریت بحران در مسیر هوشمندسازی دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای هوشمندسازی برای آمادگی در مقابل حوادث و بحران‌ها، ایجاد ایستگاه‌های مدرن لرزه نگاری در نقاط مختلف کشور است که امروز شاهد کلنگ زنی نخستین ایستگاه در این زمینه در جزیره قشم بودیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در حال ۱۲۲۲ لایه مکان محور در نقاط مختلف کشور توسط سازمان نقشه برداری کشوری تهیه شده است که پایه اصلی نقشه‌ها به صورت دیجیتالی هستند و روی این لایه‌ها ۱۳۰ لایه هوشمند در ابعاد مختلف هواشناسی، پایش ماهواره‌ای سرزمین و… را پوشش می‌دهد.

نامی در پایان خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی فرآیندها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

آئین کلنگ زنی محل نصب نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم که در محوطه بیمارستان جی جیان قشم با حضور عادل پیغامی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، بهزاد پورمحمد، معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشور، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، محمد محمد حسینی فرماندار شهرستان قشم برگزار شد.

کد خبر 6095908

دیگر خبرها

  • نمایشگر‌های لمسی ضد میکروبی در راه است
  • چگونه در گرما از پاها مراقبت کنیم؟
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم