Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، اسپانیا با اعلام وضعیت اضطراری و منع رفت و آمد شبانه تلاش برای مهار موج دوم شیوع کرونا را شدیدتر کرده است. پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور، اعلام کرد از یک‌شنبه تردد بین ساعت یازده شب تا شش صبح ممنوع است.

 

آقای سانچز در نطقی که از تلویزیون پخش شد گفت شرایط "بی‌اندازه" وخیم است، "وخیم‌ترین‌ در نیم قرن اخیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

 

این مقررات شامل تمام هفده منطقه اسپانیا بجز جزایر قناری می‌شوند و مسئولان محلی می‌توانند بر حسب نیاز، زمان منع تردد را یک ساعت تغییر دهند و در صورت لزوم مسافرت بین مناطق مختلف را هم ممنوع کنند.

 

رفتن به خانه‌ دیگران هم به شش نفر محدود شده است.

 

 سانچز گفت از پارلمان خواهد خواست تا اعمال مقررات جدید را از پانزده روز به شش ماه افزایش دهد.

 

اسپانیا در موج اول کرونا در اوایل امسال (شمسی) بشدت لطمه دید و یکی از سخت‌ترین مقررات محدودیت و تعطیلی را به اجرا گذاشت و اکنون نیز مثل بسیاری از کشورهای اروپا سخت درگیر موج دوم است.

در موج اول هم مقرراتی به همین شدت در اسپانیا اعمال شده بودند.

 

در این کشور بیش از یک میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از ۳۵ هزار نفر هم از این بیماری درگذشته‌اند.

 

 

 

کرونا در دیگر کشورهای اروپا

در ایتالیا از دوشنبه سینماها، استخرها و باشگاه‌های ورزشی تعطیل می‌شوند و بارها و رستوران‌ها باید شش عصر ببندند اما سایر فروشگاه‌ها و بسیاری از کسب‌کارها باز می‌مانند. بیشتر آموزش مدارس بالاتر از ابتدایی هم آنلاین خواهد شد. رکورد ابتلا دیروز در ایتالیا شکسته شد و ۱۹۶۰۰ مبتلا به کرونا شناسایی شدند. ۱۵۱ نفر هم فوت کردند. در برخی شهرها مثل ناپل و رُم تظاهراتی در اعتراض به اعمال محدودیت برپا شده است.

 

بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان در فیسبوک اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده و خود را قرنطینه کرده است.

 

جمهوری چک مقررات محدودیت و تعطیلی تازه‌ای را اعلام کرد؛ پس از اینکه دیروز ۱۲۴۷۲ مبتلا به کرونا شناسایی شدند، بالاترین رقم برای تعطیل آخر هفته در این کشور.

 

در هلند هم رکورد ابتلا در یک شبانه‌روز شکسته شد، ۱۰۲۰۳ نفر؛ با وجود اینکه از تقریبا یک ماه پیش محدودیت‌هایی مثل تعطیلی بارها و رستوران‌ها اعمال شده‌اند.

 

شمار کل مبتلایان در روسیه از یک و نیم میلیون نفر فراتر رفت اما شهردار مسکو، کانون اصلی عفونت در این کشور، می‌گوید سرعت افزایش تعداد مبتلایان کمتر شده است.

 

در آلمان به ساختمان موسسه رابرت کخ، نهاد دولتی پیشگیری و کنترل از بیماری‌های این کشور خسارت‌هایی وارد شده است، حداقل یک پنجره شکسته است و چند نفر سعی کرده‌اند این ساختمان را آتش بزنند. در همین‌حال فرانکفورت هم به شهرهایی اضافه شد که بازار سنتی کریسمس خود را تعطیل اعلام کرده‌اند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بحران کرونا ویروس کرونا کرونا اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است

به گزارش قدس آنلاین، ‌ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به کمبود بودجه برای کمک رسانی به افغانستان گفته است که بیش از ۲۴ میلیون فرد در این کشور به کمک نیاز دارند.

در بخشی از گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمده است: نیازهای بیش از ۲۴ میلیون نفر بسیار گسترده و به هم پیوسته است. بسیاری از این نیازها به دلیل ترکیبی از تاثیرات طولانی مدت چندین دهه درگیری، تغییرات اقلیمی و بحران عمیق اقتصادی ایجاد شده‌اند. منابع افغانستان گسترده است، اما مهم این است که راه‌حل‌هایی برای ریشه‌کن شدن‌ همه این نیازها اجرا شود.

«معاون» فردی میانسال که در طول شبانه‌روز با چرخ دستی خود در گوشه‌ای از شهر کابل مشغول تامین مخارج خانواده خویش است می‌گوید که تاکنون هیچ کمکی به دستش نرسیده است.

وی به طلوع‌نیوز گفت: وقتی که کمک‌ها می‌رسند، مسوول کوچه مجبور است آن را میان اقوام و همسایه‌های خود تقسیم کند و تا به حال کمکی به دست ما نرسیده است. اما حتی کسانی‌ که امرار معاش می‌کنند نیز ‌این کمک‌ها را دریافت کرده‌اند.

عبدالظهور مدبر کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید: کمک‌های جهانی با توجه به مقیاس و میزان وخامت وضعیت کشور می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد افغانستان ایفا کند.

مسوولان حکومت سرپرست طالبان نیز خواستار کمک‌های سازمان‌های بین المللی برای کاهش فقر در افغانستان شده اند.

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد گفت: درخواست ما از جامعه جهانی و نهادهای کمک‌رسان این است که کمک به مردم افغانستان در ابعاد بشردوستانه و توسعه و زیر ساختی تداوم داشته باشد تا ما فقر را در افغانستان کاهش دهیم.

برنامه جهانی غذا به تازگی گفته است که به دلیل کمبود بودجه، کمک‌های غذایی بشردوستانه‌ای خود را از ماه مه (اردیبهشت-خرداد) کاهش می‌دهد و در ماه ژوئن سال جاری میلادی (خرداد-تیر) کمک‌های غذایی بشردوستانه خود را تنها به ۵۰۰ هزار نفر در افغانستان کاهش می‌دهد و افراد مشمول کسانی‌ خواهند بود که برای زنده ماندن چاره‌ای دیگری جز دریافت این کمک‌ها ندارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئال مادرید - بایرن مونیخ دو رقیب همیشگی در اروپا؛ مروری بر تقابل های اخیر دو تیم
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • پالما با درخشش ستاره‌های ایرانی، سلطنت خود در اروپا را تداوم بخشید
  • ستاره‌های ایرانی دوباره فاتح لیگ قهرمانان اروپا!
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • هوادار خاطی سپاهان نقره داغ شد