Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@22:26:14 GMT

ممنوعیت ورود غیرمتخصص‌ها به باغبانی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۹۰۸۰

ممنوعیت ورود غیرمتخصص‌ها به باغبانی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی با اشاره به ورود افراد بدون تخصص در فعالیت‌های باغبانی این شهرستان، گفت: احداث باغ‌ها خصوصا پسته، تامین پیوندک و تهیه نهال باید توسط افراد با تجربه و دارای مجوز انجام شود.

او عنوان کرد: پیوندهای انجام شده توسط این افراد، کیفیت پایین محصول، زیان بهره برداران و خشکی باغ‌ها را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر دخالت افراد سودجو در احداث باغ‌ها با رعایت فاصله کمتر بین درختان و کاشت تعداد بیشتری درخت رویت شده است، بیان کرد: این درختان در سال دوم و در زمان پیوند زدن هرینه پیوند چندین برابری را به بهره بردار تحمیل خواهد کرد.

رحیمی با بیان اینکه برای متقاضیان احداث باغ پسته کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش‌ها نیز توسط کارشناسان و افراد دارای مجوز و زیر نظر مراکز خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار می‌شود.

به گفته او، ضروری است برای خرید هرنوع اندام تکثیری از جمله پیاز زعفران، خرید نهال از نهالستان‌ها، خرید پیوندک گردو و بادام به منظور سرشاخه کاری این باغ‌ها، اصلاح و احیا باغ‌های زیتون نیز مشاوره با کارشناسان و یا مراکز خصوصی مورد تائید جهاد کشاورزی انجام شود.

رحیمی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن زمان کشت زعفران، متقاضیان خرید پیاز زعفران نیزباید پیاز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند و توصیه می‌شود از مراکزی که در زمینه کشت و کار و کیفیت پیاز زعفران تخصص و آشنایی کافی ندارند، خرید نکنند.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت به فعالیت‌های ترویجی در زمینه احداث اصولی باغ‌ها اشاره کرد و گفت: نصب بنر در مراکز جهاد کشاورزی واطلاع رسانی به متقاضیان در فضای مجازی در زمینه احداث اصولی باغ‌ها ضروری است و باید بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد.

این مقام مسئول، عدم وجود باغ‌های مادری استاندارد جهت تهیه اندامهای تکثیری مورد نیاز در شهرستان و همچنین سودآوری بالای طرح‌های احداث باغ و ناآگاهی بهره برداران را دلیل عمده ورود افرادغیر متخصص در فعالیت‌های باغی شهرستان و مشکلات ناشی از آن عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی احداث باغ پسته جهاد کشاورزی احداث باغ باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: از آغاز فصل خرید گندم در استان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۴۵۰ هزار تن در مراکز روباز خریداری شده است که ۲۰۰ هزار تن آن به سیلو‌های استاندارد منتقل شده است. 

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد گندم‌های خریداری شده در سامانه سیفا ثبت شده است و مابقی توسط کاربران مراکز در حال ثبت می‌باشند. 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده مطالبات گندمکاران استان این هفته ابتدای هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان از کشاورزان درخواست می‌شود در طول هفته جاری از ارسال محصول گندم خود در مراکز خرید روباز خودداری گ به سیلو‌های استاندارد مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر