Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با محور صادرات گفت:در تدوین این بسته از الگوهای موفق در سایر نقاط کشور استفاده شده و به صورت اختصاصی برای صادرکنندگان استان اختصاص می یابد.

او بیان کرد: صادرکنندگان و تولید کنندگان پیشرو چرخه اقتصاد هستند و باید با حمایت از این اقشار در راستای کاهش مشکلات اقتصادی تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل از تلاش برای رفع مشکلات صادرکنندگان در استان و پیگیری موانع صادرات در مرکز کشور خبر داد و افزود: با وجود برخی مشکلات تولید کنندگان و صادرکنندگان به فعالیت در این حوزه ادامه می دهند و مسوولان باید با رفع مشکلات مسیر تولید و صادرات را هموارتر سازند.

او با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی صادرات در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال اظهار کرد: ارزش صادرات انجام گرفته در استان  بیش از ۷۰ میلیون دلار است که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برسد.

بهنام جو گفت: برخی محصولات و کالاها امسال به سبد صادراتی استان افزوده می شود که این کالاها میزان ارزش صادرات استان را در سال های آینده به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار می رساند.

او  ام دی اف ، فرآورده های  کارخانه پتروشیمی ، صنایع بالادستی کشاورزی و لوازم خانگی را از جمله کالاهای افزوده شده به سبد صادراتی استان عنوان کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به مشکل صاد کنندگان استان در خصوص قیمت گذاری پایه در گمرک، گفت: قیمت پایه برخی محصولات صادراتی با رایزنی های انجام گرفته به رقم واقعی رسیده و تلاش می شود قیمت پایه صادراتی سایر تولیدات برند استان نیز اصلاح شود.

بهنام جو افزود: وقتی ما نفت را نمی توانیم صادر کنیم باید به تولید و صادرات  محصولاتی کمک کنیم که موجب رونق اقتصاد و ارزآوری برای کشور شوند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادر کنندگان و تولیدکنندگان مشکلات اقتصادی محصولات صادراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​