Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امیرمحبیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره عدم توهین به مقامات کشور با بیان اینکه، " مدل حکمرانی رهبری روشن است"، گفت:هر نقدی باید در چارچوب اخلاق و ادب اجتماعی و قانون صورت گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری تسنیم، امیر محبیان کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به بیاتات مقام معظم رهبری و در پاسخ به سوالی درباره قوائد اخلاقی در چارچوب کلی حکمرانی مقام معظم رهبری، گفت: مدل حکمرانی رهبری روشن است؛ امنیت کشور برای ایشان اولویت دارد زیرا اساساً هر اتفاق مثبتی فقط در بستر جامعه امن رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین وظیفه ابتدایی حکومت‌ها هم حفظ امنیت است.
وی گفت: حال تصور کنید دولتی ولو مورد انتقاد، بجای نقد و اصلاح هدف حملاتی قرار گیرد که ساقط شود؛ در شرایط فعلی؛ زندگی مردم با اثرات منفی تر ناشی از بی دولتی مواجه خواهد شد؛ روشن است که در این شرایط رهبری مداخله می کنند. پیش از این هم در شرایطی مشابه رهبری بر ادامه فعالیت دولت ها تا پایان دوره تاکید کرده بودند. منطق جانبی دیگری هم این دخالت رهبری را توجیه می‌کند.

"هر دولتی مسئول وضعیتی است که بوجود آورده و باید پاسخ گو باشد.تصور کنید که دولت با اقدامات بعضی جریانات نیمه کاره بماند طبعاً همیشه مدعی خواهد بود که برنامه هایی داشتم که تحقق آنها ممکن نشد؛ حجت باید بر دولت تمام شود؛ دولت باید از همه فرصت خود برای بهبود وضعیت بهره بگیرد تا بهانه ای باقی نماند".

محبیان در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره نقد را آزاد و توهین را نفی کرده‌اند، تصریح کرد: سخنان رهبری در دفاع از ادامه فعالیت دولت و نقد توهین و تخریب به معنای نفی نقد نیست؛ نقد وظیفه عقلانی و حتی شرعی هر فعال سیاسی است که دغدغه وضع مردم را دارد. اما اصولی هست که نباید نادیده انگاشت مهمترین آن مصالح ملت مثل امنیت و آزادی و استقلال کشور و مهمتر از همه اخلاق اجتماعی است.
وی گفت: تصور کنید نقد هایی که ولو بحق باشد امنیت کشور را هدف بگیرد طبعا عقل حکم می کند نقد در زمان مناسب تر صورت گیرد یا نقدی باعث محدود سازی آزادی های قانونی مردم شود.بعضا الان نقدهایی هست که عملا مانع اظهار نظر یا فعالیت مشروع و قانونی می شود ودر تعارض با قانون است. این ها نقد نیست نفی حقوق قانونی مردم است. یا نقد هایی ممکن است موجب تخریب وحدت ملی یا استقلال کشور شود. این ها عقلا نادرست است.
محبیان افزود: فراتر از این ها، هر نقدی باید در چارچوب اخلاق و ادب اجتماعی و  قانون صورت گیرد. این نقد نیست که باب بی اخلاقی و بی ادبی را برای نیل به اهداف سیاسی و منافع پنهان اقتصادی بگشایند و بر آن نام دفاع از ارزش ها یا اعتقادات یا گرایش های سیاسی خاصی بگذارند. مردم به سرعت اخلاص و نیت منتقدان را می فهمند اما منتقدان منتقم معمولا شعور مردم را اندک می‌گیرند.
این استاد دانشگاه درباره اینکه مقام معظم رهبری همواره رفتارهای رادیکالی را نفی کرده‌اند، تصریح کرد: افراطی گری یکی از صفات جاهلان است. صفت دیگر جاهل، کند روی است. امام علی ع فرموده است: لَا یُرَى الْجَاهِلُ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً .«همیشه جاهل را یا افراط گر می بینی و یا تفریط کار».
وی افزود: گمان بعضی آنست که انقلابی گری معادل افراطی گری و فریاد زدن شعارهای تند نابخردانه و در برابر خواست مردم است. اینان دقیقا رصد می‌کنند که مردم چه چیزی را دوست دارند سپس علیه آن موضع تند می‌گیرند؛ اینان خواسته یا ناخواسته مایلند که انقلاب و ارزش های آن از قلب مردم بیرون رفته و جای آن را نفرت و کینه بگیرد.
محبیان گفت: باید انقلابی‌گری مجدد در جامعه و فضای سیاسی ما تعریف گردد؛ انقلابی باید معادل خدمتگزاری بی منت، ساده زیستی، مردم گرایی، آزادیخواهی و آزادگی، از جان گذشتگی در راه دین و مردم و کشور، خردگرایی و هوشمندی و نیز غیرتمندی باشد. اگر فردی را دیدیم که شعارهای تند نابخردانه می‌دهد در برابر مردم می‌ایستد رفتاری نامهربانانه و خشن با مردم دارد، در او قدرت طلبی و مقام پرستی دیده می شود، در زندگی‌ افراطی‌ها، فساد و ناپاکی و تکبر وجود دارد او انقلابی نیست، ولو هر چه بلندتر شعار انقلابی بودن دهد.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مردم به عمل افراد بنگرند نه فریادهای افراد. انقلابی کسی است که در هر قدمش مردم را به بهروزی و سعادت نزدیکتر؛ قلوب مردم را به هم نزدیکتر و معنویت را در جامعه بیشتر گسترش می دهد. انقلابی در برابر دشمنان مردم و انقلاب مستحکم و در برابر مردم خود مهربان و خدمتگزار و سراسر رافت و مهربانی و گذشت است.هر کس خلاف این بود نیروی دشمن است که قصد بدبین کردن مردم به انقلاب را دارد.هر که مفیدتر برای مردم انقلابی‌تر.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محبیان حکمرانی رهبری مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تبریک روز معلم گفت: این باور قطعی است که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد با تکریم استاد و دانشمند رقم‌ می‌خورد.

وی ادامه داد: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایجاد شده همه محصول تلاش دانشمندان و معلمان کشور بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با بیان این‌مطلب که بزرگ مدافع جریان علمی کشور مقام معظم رهبری بودند، افزود: جریان مداوم حمایت از علم در کشور توسط مقام معظم رهبری در تمام فراز و فرودها وجود داشت. ‌

وی با اشاره به وعده صادق افزود: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی خورد این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم‌ می شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

وی تاکید کرد: باید در حوزه های مختلف به جریان دانش توجه شود.

کد خبر 6092950 زهرا سیفی

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • مهدی نصیری، جزئیات زندگی خصوصی محسن مخملباف و مادرش را منتشر کرد که خلاف اخلاق بود /او به سیدمحمد خاتمی توهین و بی ادبی می کرد
  • معاون سیاسی استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد