Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با محوریت «هویت دختران در نظام آموزشی» با حضور فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

معصومه محمدزاده، قائم مقام واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ابتدای این  نشست، پیرامون نقش مهم نظام آموزشی و محتوای درسی بر هویت‌یابی دختران دانش آموز ونقاط ضعف موجود، مطالبی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


محمد زاده تاکید کرد: نظام آموزش رسمی کشور بستری را جهت مهارت افزایی و ایجاد آمادگی ورود به اجتماع برای دانش آموزان فراهم نمی‌کند. به همین علت واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بستری برای ارتباط قشر دختران نخبه جامعه با سیاست گذاران و نمایندگان مجلس، در جهت درک بهتر شرایط و شنیده شدن دغدغه ها در راستای کمک به قانون گذاری کشور فراهم آورده است. 

 


قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس در ادامه این نشست گفت: یکی از راهکارهای رفع نقاط ضعف نظام آموزشی، ارتباط مستقیم با قشر دانش آموزان است.

 وی افزود: زمانی که یک فضای گفت‌وگوی صمیمی بین سیاست گذاران نظام آموزشی و افرادی که در این نظام تحصیل می‌کنند وجود نداشته باشد، اولا اینکه نویسندگان وسیاست گذاران براساس تجارب خود و نه براساس نیاز دانش آموزان محتوا تولید می‌کنند. ثانیا خروجی که از نظام آموزشی انتظار می‌رود حاصل نمی‌شود.

 


 در ادامه بحث  به بررسی محتوای آموزشی کتب درسی و همچنین  نقد کتب مدیریت خانواده و سبک زندگی (ویژه دختران) از دیدگاه اکبری، رتبه ۳ کشور در رشته انسانی، احمدی رتبه ۷ کشور در رشته تجربی و معیری رتبه ۵ کشور در رشته هنر پرداخته  شد. 

نبود مهارت آموزی در مدرسه، نامناسب بودن کتاب سبک زندگی برای پایه دوازدهم به دلیل تمرکز دانش آموزان برکنکور، عدم توجه به کتب مهارتی و تاکید بیش از حد کتاب، صرفا به موفقیت زنان در نقش خانوادگی، معرفی نشدن زنان موفق در کتب درسی، عدم سرمایه گذری بر افزایش عزت نفس دانشجویان دختر و نبود مشاور کارآمد در مدارس جهت راهنمایی دانش آموزان و نبود امنیت شغلی در آینده به خصوص برای زنان از مهمترین انتقاداتی بود که مطرح شد.

در این نشست، دانشجومعلمان جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی، مباحثی دررابطه با مسائل آموزشی معلمان مطرح کردند. آنها با اشاره به ماموریت خطیر تربیت انسان طراز انقلاب اسلامی تاکید کردند که ارتباط بین معلم و دانش اثر مستقیمی بر عملکرد آنان دارد، که این امر نیازمند آموزش در مورد نحوه برخورد و ارتباط گیری صحیح با دانش آموزان؛ علی الخصوص دختران در جهت ارزشمندی، عزت نفس، خودباوری و هویت یابی دختران است، که در حال حاضر جای خالی آن در میان دروس صلاحیت معلمی احساس می‌شود.

 


با توجه به شیوع کرونا و مجازی شدن اکثر فعالیت‌ها، خصوصا وابسته شدن آموزش و پرورش به فضای مجازی، فعالین رسانه ای و فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی به اهمیت رسانه در مولفه های تربیتی-آموزشی اشاره و تاکید کردند: شرایط موجود باعث شده، قبل از آموزش صحیح، طرز استفاده درست از بسترهای مجازی به معلمان داده شود. 

این دانشجویان یادآور شدند: رسانه ما از بیرون کشور کنترل می شود و این نشان از هدف گذاری جنگ نرم برای از بین بردن استقلال فکری-تحلیلی و وابسته سازی افکار جوانان به خودشان را دارد. در اینجا باید با محتوا سازی صحیح و اصولی بر مبنای الگوها و شخصیت های والای اسلامی و با مجموعه ایی از قانون گذاری ها از اثرات سوء آن جلوگیری کنیم.

 


در پایان این نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن مطالبه پیگیری این مسائل توسط فراکسیون زنان مجلس، قول پیگیری این امر از سایر ارگان های مرتبط را داد.

 دانشجویان رتبه برتر نیز از برگزاری نشست هایی که توجه ویژه به دغدغه های دختران را دارد ابراز خشنودی کردند وخواستار حل شدن مسائل به صورت درست و اصولی در راستای هویت یابی ومهارت افزایی دانش آموزان شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان نظام آموزشی زنان مجلس شورای اسلامی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نظام آموزشی دانش آموزان نظام آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین، در حالیکه ثبت سفارش کتاب‌ های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جزء پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

هچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت کتابهای پایه‌های هفتم و دهم متعاقبا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید