Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@04:39:27 GMT

آتش‌بس قره‌باغ برای سومین بار نقض شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۹۸۹۴

آتش‌بس قره‌باغ برای سومین بار نقض شد

رویداد۲۴ وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیرو‌های مسلح ارمنستان را به نقض آتش‌بسی که امروز دوشنبه ساعت ۸ صبح به وقت محلی به اجرا درآمد، متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، باکو اعلام کرد: به رغم اعلام آتش‌بس انسانی جدید در ساعت ۸، ۲۶ اکتبر، نیرو‌های مسلح ارمنستان یک بار دیگر توافق به دست آمده را نقض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت دفاع جمهور آذربایجان افزود: نیرو‌های مسلح ارمنستان با وجود توافق جدید آتش‌بس، شهرک‌های منطقه «ترتر» نزدیک خط تماس در منطقه قره‌باغ کوهستانی را گلوله‌باران کردند.

این وزارتخانه در ادامه ادعا کرد که جمهوری آذربایجان بشدت به شرایط آتش‌بس پایبند است.

از طرف دیگر، وزارت دفاع ارمنستان طرف آذربایجانی را در جهت شمال شرقی خط تماس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به نقض آتش‌بس متهم کرد.
بیشتر بخوانید: استقرار یگان‌های سپاه در مرز درگیری در قره‌باغ«شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد: در نقض آشکار توافق آتش‌بس بشردوستانه که در آمریکا منعقد شد، طرف آذربایجانی آتش توپخانه‌ای را بر مواضع آرتساخ (جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی) در جهت شمال شرق خط تماس گشود.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک با روسیه و فرانسه، از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی خبر داده بود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان آخرین بار روز دهم اکتبر (۱۹ مهر) و پس از نشست سه‌جانبه در مسکو به توافق آتش‌بس انسانی دست یافتند. اما درست ۱۵ دقیقه بعد از آغاز اجرای این توافق، آژیر‌های خطر در منطقه قره‌باغ به صدا درآمد و درگیری‌ها بار دیگر آغاز شد. منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قره باغ آذربایجان ارمنستان جمهوری آذربایجان وزارت دفاع قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم

سیل و ریزش در برخی مناطق ایروان به دلیل بارندگی شدید در روز‌های اخیر رخ داده است.

به گزارش فرارو به نقل از نیوز دات‌ای ام، به طور خاص وقوع سیل و ریزش در حریم ساختمان‌ها و سازه‌ها و ادارات در نواخی نورک ماراش، اربونی، داوتاشن و شنگاویت از مناطق دوازده گانه ایروان گزارش شده اند. هم چنین، گزارش‌هایی مبنی بر گیر کردن خودرو‌ها در آب دریافت شده است".

۲۰ واحد امداد و نجات آتش نشانی ایروان و واحد‌های نجات منطقه ای، ۵ واحد رزمی مرکز انجام عملیات امداد و نجات ویژه در عملیات رسیدگی به وضعیت ناشی از بارندگی شدید شرکت داشته اند. بر اساس اطلاعات اولیه بر اثر جاری شدن سیل، قربانی و تلفات جانی در پی نداشته است. عملیات امدادرسانی در ایروان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران