Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد سازمان بورس و وزارت اقتصاد در زمینه مدیریت این بازار، گفت: شفافیت سازمان بورس و اوراق بهادار اهمیت زیادی دارد و باید این مساله محقق شود.

وی بیان کرد: باید به عموم مردم برای ورود به بازار بورس آموزش داده می شد نه اینکه صرفا تبلیغ شود تا مردم سرمایه های خود را وارد بورس کنند اما هیچ آموزشی به آنها داده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از شرکت های خصولتی که  منتسب به برخی نهادهای عمومی هستند به عنوان عرضه اولیه وارد بازار بورس شدند که گام خوبی بود.

یوسفی افزود: متاسفانه در فضای مجازی پیرامون بازار بورس شفافیت خوبی وجود نداشت و برخی کانال ها بازار بورس را هدایت می کردند و هیچ نظارتی هم بر این کانال ها صورت نگرفت.

وی تاکید کرد: منابع مالی خُرد مردم در بازار بورس باید به سمت تولید ملی سوق داده شود تا منابع مردم از دست نرود چرا که برخی افراد حتی منزل خود را هم فروختند و سرمایه خود را وارد بازار سرمایه کردند.

دلخوش: دولت از فرصت های بازار سرمایه استفاده نکرده است

در ادامه جلسه، سیدکاظم دلخوش گفت: بازار سرمایه در کشور ما قدمت کمی دارد و سوال ما این است که چرا بیش از حد پول وارد بازار بورس شد و دستگاه های اجرایی نباید در این زمینه تعجیل می کردند.

وی بیان کرد: گزارش کمیسیون اقتصادی فقط مستند به بازار سرمایه است در حالی که بازارهای دیگر از جمله بازار مسکن هم وضعیت خوبی ندارند و باید آن بازارها نیز بررسی شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت از فرصت های بازار سرمایه به خوبی استفاده نکرده است و همچنین بخشی از مدیریت بازار سرمایه از مجاری صحیح خود خارج شد و تحلیل های اقتصادی خوبی ارائه نشد.

دلخوش بیان کرد: در سهام عدالت هم مشکلات زیادی وجود دارد که دقیق بررسی و رسیدگی نشده است و کمیسیون اقتصادی باید مشکلات سایر بازارها را هم مورد بررسی قرار دهد.

کد خبر 5056272 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجتبی یوسفی صحن مجلس بازار بورس بازار سرمایه مجلس شورای اسلامی صحن مجلس سعید خطیب زاده ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف جمهوری اسلامی ایران حسن روحانی هیئت دولت برجام رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ محمدجواد ظریف اسحاق جهانگیری مجلس وزارت خارجه بازار سرمایه بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مسعود خانی مجری طرح‌های بهینه سازی شرکت توانیر افزود: اگر مشارکت هر چه بیشتر در فروش انرژی در بازار بورس که می‌تواند به دریافت نقدی بلافاصله صورتحساب منجر شود را با بازاری که در آن شرایط فروش نقدی وجود ندارد، مقایسه کنیم قطعاً شرایط بهتر و مناسب‌تری است هرچند که این موضوع نیز قابل درک است که نمی‌توان از شرکت توزیع انتظار داشت وقتی امکان خرید در بازار عمده فروشی با نرخ مشخصی را دارد، در بازار بورس نقدی به قیمت بالاتری از قیمت بازار، برق را خریداری کند و این انتظار نمی‌تواند انتظار به جایی باشد.

وی با اشاره به درخواست نیروگاه‌ها برای افزایش قیمت‌های بازار تاکید کرد: این موضوع در اختیار توانیر نیست، بلکه باید از طریق هیأت تنظیم بازار برق پیگیری شود و مصوبات آن نیز به تأیید وزیر محترم نیرو برسد.

به گفته وی، این موضوع که فروش نیروگاه‌ها در بورس به قیمت کمتر از بازار منجر به کاهش سود حسابداری شرکت در صورت‌های مالی می‌شود و این مشکل به ویژه برای شرکت‌هایی که بورسی هستند حادث می‌شود که باید به مجمع و سهامداران خود درباره کاهش سودشان توضیحات ارائه کنند، موضوعی است که شاید درست به نظر برسد، اما می‌توان از این زاویه به موضوع نگاه کرد که شرکت‌ها با دریافت نقدینگی زودتر نسبت به حالت فروش در بازار، می‌توانند در کسب‌وکارهای موازی مشارکت کنند و با منابع حاصل از منافع ناشی از این کسب و کارها کاهش سود را به راحتی جبران کنند. در این صورت شرکت از این بابت هم نباید دغدغه‌ای داشته باشد، هر چند که به‌کارگیری منابع نقدی در کسب و کارهای دیگری نیازمند تغییر رویکرد در مدیریت نیروگاههای بورسی است.

کد خبر 6097401 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آینده بورس در چند پرده
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳