Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@20:50:43 GMT

لزوم گسترش فرهنگ بیمه کشاورزی در لرستان

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۰۶۸۷

لزوم گسترش فرهنگ بیمه کشاورزی در لرستان

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «اسفندیار حسنی مقدم» از مسئولین بیمه محصولات کشاورزی در خواست کرد مهم‌ترین مشکلات پیش رو و مهم‌ترین پیشنهادات خود را در راستای ترویج و استقبال کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی اعلام کنند.

وی، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان را موظف کرد با مسئولین بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان‌ها جلساتی را برگزار و نهایت تعامل، همکاری و همراهی را با همکاران صندوق بیمه محصولات کشاورزی داشته و همچنین مسئولان صندوق بیمه مذاکرات فنی و تخصصی به صورت جداگانه با مدیران زراعت، باغبانی، دام و طیور، ادارات کل شیلات، امور عشایر، دام پزشکی و منابع طبیعی را داشته و نتیجه مذاکرات منتج به بهتر شدن بیمه نسبت به وضعیت موجود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی مقدم بیان کرد:  برگزاری نشست‌های تخصصی و مصاحبه توسط مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و صندوق بیمه محصولات کشاورزی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی با هماهنگی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و روابط عمومی سازمان ضرورت دارد.

وی ادامه داد: زیرا این جلسات به منظور تبیین مزایای بیمه محصولات کشاورزی برای بهره برداران، مشخص کردن میزان برش استانی و شهرستانی بیمه محصولات کشاورزی، برآورد میزان خسارت محصولات باغی و زراعی با نظر واحدهای تخصصی توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی، استفاده از توان مراکز خدمات غیر دولتی برای بیمه کردن محصولات کشاورزی و توزیع نهاده‌ها و همچنین توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در بین عشایر ضرورت دارد.

46

کد خبر 1447615

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان بیمه محصولات کشاورزی صندوق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود