Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش تحریم کالا‌های فرانسوی در کشور‌های اسلامی در پی اظهارات رییس جمهور فرانسه علیه اسلام و مسلمانان رو به افزایش است.

خبرگزاری میزان - محصولات فرانسوی از برخی فروشگاه های کویت، اردن و قطر جمع آوری شده اند؛ در همین حال، اعتراضاتی در لیبی، سوریه و نوار غزه شکل گرفته است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، این واکنش‌ها ناشی از اظهارات امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، پس از قتل معلم فرانسوی است که کاریکاتور‌های موهنی را در کلاس نشان می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«امانوئل مکرون»، پس از این حادثه، مدعی شد «ساموئل پاتی، معلم فرانسوی کشته شد، چرا که اسلام گرایان آینده ما را می‌خواهند، اما ما این کارتون‌ها را کنار نخواهیم گذاشت».

سران ترکیه و پاکستان، ضمن انتقاد شدید از اظهارات مکرون، وی را به عدم رعایت آزادی عقیده و به حاشیه راندن میلیون‌ها مسلمان در فرانسه متهم کردند.

«رجب طیب اردوغان»، رییس جمهور ترکیه، پیشنهاد کرد که مکرون باید به دنبال انجام بررسی‌های ذهنی، به دلیل نظراتش در مورد اسلام باشد.

اکنون پس از اظهارات مکرون، برخی کشور‌ها در واکنش به این اظهارات، کارزاری برای تحریم کالا‌های فرانسوی به راه انداخته اند.

وزارت خارجه فرانسه می‎گوید درخواست‌ها برای تحریم کالا‌های فرانسوی توسط یک «اقلیت تندرو» شکل گرفته است.

با این حال از روز یکشنبه در اردن، قطر و کویت دیگر خبری از محصولات فرانسوی در سوپر مارکت‌ها نبود و این محصولات جمع آوری شده بودند.

در کویت، یک اتحادیه بزرگ خرده فروشی، دستور تحریم کالا‌های فرانسوی را صادر کرده است.

اتحادیه غیر دولتی جوامع تعاونی مصرف کننده این کشور می‎گوید که این بخشنامه را در پاسخ به توهین‌های مکرر علیه پیامبر اسلام (ص) صادر کرده است.

بیشتر بخوانید:  اوج گیری رفتار اسلام ستیزانه در اروپا؛ غربی‎ها به دنبال چه هستند؟ اسلام هراسی بحرانی جهانی؛ چرا غرب به اسلام هراسی دامن می‎زند

وزارت خارجه فرانسه همچنین اعلام کرد «این فراخوان‌ها برای تحریم، بی اساس است و باید فورا متوقف شود؛ این چنین اقدامات کشور‌ها علیه ما توسط اقلیت‌های افراطی برنامه ریزی شده است و باید متوقف شود».

فراخوان تحریم‌های مشابه در سایر کشور‌های عربی، مانند عربستان به صورت آنلاین در حال انتشار است.

در همین حال، تظاهرات‌های ضد فرانسوی در لیبی، غزه و شمال سوریه در اعتراض به حمایت‌های مکرون از اسلام ستیزی برگزار شده است.

«عمران خان»، نخست وزیر پاکستان، رییس جمهور فرانسه را به «حمله به اسلام بدون داشتن هیچ درکی از آن» متهم کرد.

وی در حساب توییتری خود نوشت «مکرون به احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و سراسر جهان حمله کرده و آنها را آزار داده است».

این در حالی است که در اوایل ماه جاری میلادی، مکرون برنامه‌هایی را برای مقابله با آنچه «جدایی طلبی اسلام گرایان در فرانسه» خواند، اعلام کرده بود.

وی مدعی شده بود که جمعیت ۶ میلیون نفری مسلمانان فرانسه ضد جامعه این کشور هستند.

انتشار کاریکاتور‌هایی ضد مقدسات اسلامی سابقه‌ای طولانی در سیاست فرانسه دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امانوئل مکرون فرانسه امانوئل مکرون تحریم کالا های فرانسوی رییس جمهور کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴

مراکش به جمع ۵۰ کشور تامین کننده امنیت المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه پیوست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه گفت که مراکش به تضمین امنیت در بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس کمک می‌کند.

به گفته دارونین؛ پلیس مراکش به سازمان‌های مجری نظم و امنیت فرانسه در دوره برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی پاریس کمک خواهد کرد.

راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس

بدین ترتیب مراکش به جمع 50 کشوری پیوست که پیش از این با اعزام مأموران مجری قانون به فرانسه موافقت کرده بودند. در مجموع 2 هزار و پانصد پلیس و ژاندارم خارجی قبل و حین مسابقات در فرانسه حضور خواهند داشت.

بازی‌‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد)  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد