Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@11:48:01 GMT

مناظره‌ای که بازی را عوض نکرد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۰۹۰۱

مناظره‌ای که بازی را عوض نکرد

عصرایران؛ حسین هوشمند*- آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا برگزار شد و دونالد ترامپ همچنان در نظرسنجی ها از جو بایدن عقب تر است. در فاصله 8 روز باقی مانده به انتخابات، زمان به سرعت برای ترامپ در حال از دست رفتن است. مناظره آخرین فرصت وی برای تغییر وضعیت بازی بود، اما تغییری حاصل نشد.

با وجود این که ترامپ در این مناظره بهتر از مناظره قبلی ظاهر شد، اما نتوانست عملکردی طوفانی داشته باشد تا بتواند فضای رقابت ها را عوض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل بایدن هم عملکرد خوبش را در این مناظره هم تکرار کرد و برای حملات ترامپ آماده بود و توانست به آنها پاسخ دهد. و همچنین حملات خوبی نصیب ترامپ کند.

کارشناسان چه می گویند؟

میچل مک کینی، مدیر موسسه ارتباطات سیاسی دانشگاه میزوری معتقد است فضای مناظره نسبت به مناظره قبل آرام تر شده بود و قطع کردن صحبت ها کمتر اتفاق افتاد. مک کینی درباره عملکرد ترامپ معتقد است که وی از نظرسنجی های پس از مناظره اول درس گرفت، ولی در نتیجه انگار درون یک جعبه گیر افتاده بود و ترامپ همیشگی نبود. وی درباره عملکرد بایدن می گوید، وی برای حملات ترامپ آماده بود و گاف های کمی داد. استفاده از جمله «من اگر رئیس جمهور باشم، نه رئیس جمهور ایالات قرمز و ایالات آبی، بلکه رئیس جمهور ایالات متحده هستم» بسیار مفید و به جا بود.

سوزان میلساپ، استاد ارتباطات دانشگاه اوتربین هم معتقد است که این مناظره بهتر از قبلی بود. اما در 20 دقیقه پایانی مجدداً صحبت های دو کاندیدا قطع می شد و ترامپ به صورتی صحبت می کرد که انگار در کمپین انتخاباتی اش سخنرانی می کند. میلساپ معتقد است بایدن خودش را به عنوان فردی نشان داد که برای اقتصاد، کرونا و بیمه درمانی دارای برنامه است.

جیکوب تامپسون، استاد ارتباطات دانشگاه نوادا هم این مناظره را بهتر از مناظره اول می داند. از نظر وی یکی از نقاط قوت این مناظره، عملکرد و مدیریت خوب کریستن ولکر، مجری مناظره بود. تامپسون عملکرد ترامپ را بهتر از مناظره قبلی می داند ولی وی نتوانست افرادی غیر از طرفدارانش را راضی و جذب خودش کند. از نظر تامپسون، بایدن هم بهتر از مناظره قبل خودش ظاهر شد. او توانست به خوبی لحن صدایش را تنظیم کند و خودش را به عنوان رئیس جمهوری نشان داد که می تواند کشور را متحد کند.

نظرسنجی ها چه می گوید؟

براساس نظرسنجی یوگاو، 54 درصد مردم بایدن و 35 درصد ترامپ را برنده مناظره می دانند.

در نظرسنجی سی ان ان هم 53 درصد بایدن و 39 درصد ترامپ را برنده مناظره می دانند.

در نظرسنجی دیتا پروگرس، 52 رای دهندگان بایدن و 41 درصد ترامپ را برنده می دانند.

با توجه به این که تاکنون 60 میلیون نفر در انتخابات زودهنگام شرکت کرده اند و مناظره تاثیری بر رای آنها نداشت و امسال به دلیل دو قطبی شدیدی که وجود دارد، رای دهندگان مردد کمتر از 2016 هستند، مناظره تاثیر چندانی بر رای دهندگان نمی گذاشت، اما ترامپ از همین فرصت هم نتوانست استفاده کند و همچنان از بایدن عقب تر است.

در زمینه کرونا هم واکسن تا قبل از انتخابات آماده نخواهد شد، از لحاظ اقتصادی هم در این بازه زمانی کم کاری صورت نخواهد گرفت. تنها تاکتیک کمپین ترامپ مانند 2016 تخریب رقیب بود که با کشف ادعایی لپ تاپ هانتر بایدن، پسر بایدن صورت گرفت و برخلاف انتظار کمپین ترامپ این مسئله هم موجب تخریب وجهه بایدن نشد.

نظرسنجی

یکی از دلایلی که امسال را متفاوت از 2016 نشان می دهد، فاصله بیشتر بایدن با ترامپ است. در 4 سال پیش در این موقع کمپین کلینتون با انتشار داستان ایمیل ها در حالت فروپاشی قرار گرفت و در میانگین نظرسنجی ها تنها 4 درصد جلو بود. اما امسال بایدن فاصله اش با رقیب بیشتر از کلینتون و اوباما است. فاصله وی با ترامپ در نظرسنجی ها به طور میانگین بالای 8 درصد است. در 10 نظرسنجی معتبری که در یک هفته اخیر صورت گرفته است، فاصله بایدن با ترامپ از 4 تا 10 درصد متغیر بوده است.

بایدن همچنان پیشتاز نظرسنجی ها است. براساس میانگین نظرسنجی RCP، بایدن با 8 درصد اختلاف جلوتر از ترامپ است. این میزان در مقایسه با هفته گذشته 0.9 درصد کاهش یافته است.

در میانگین نظرسنجی های نیت سیلور، بایدن با 9.2 درصد اختلاف پیش است و براساس پیش بینی نیت سیلور، شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات 87 درصد است. در مقایسه با هفته پیش شانس بایدن بدون تغییر بوده است.

روزشمار

 8 روز تا انتخابات

86 روز تا مراسم تحلیف دولت جدید

 

* کارشناس آمریکا

بیشتر بخوانید: ترامپ به قهقرا می رود آیا ترامپ استعفا می دهد؟ کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان به کمک ترامپ نیامد لینک کوتاه: asriran.com/0039tj

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انتخابات آمریکا بهتر از مناظره نظرسنجی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ

به گزارش خبرآنلاین اظهارات عصر شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه جو بایدن در حالی مطرح شد که او داشت در مورد دردسرهای حقوقی خودش صحبت می‌کرد و به دادستان‌های این پرونده‌ها می‌تاخت و همچنین در مورد کیفرخواست‌های جدیدی که علیه چندین تن از دستیاران ارشد سابقش در آریزونا مطرح شده، اعتراض می‌کرد.

به نقل از ایسنا براساس فایل صوتی از ضیافتی که به دست ان‌بی‌سی نیوز رسیده، ترامپ گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند. و این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می‌شوند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: «بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ کشور ماست. او به شدت بی‌کفایت و ناتوان است. او مثل چی حقه‌باز است! او کاندیدای تحت نفوذ و کنترل نیروهای خارجی است... او مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر می‌پذیرد. او حقه‌باز است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ایمی اسپیتالنیک» مدیر اجرایی شورای روابط عمومی یهودی یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «انجام چنین مقایسه‌هایی همیشه اشتباه، توهین‌آمیز و نفرت‌انگیز است؛ خصوصا زمانی که آن را در کنار سابقه طولانی این رئیس‌جمهور سابق در عادی‌سازی یهودستیزی در نظر گرفت. به خصوص استفاده از مقایسه‌هایی با نازی‌ها در خدمت یک برنامه متعصبانه و اقتدارگرا، شنیع است.»

کاخ سفید در بیانیه‌ای تند به اظهارات ترامپ پاسخ داد و به رفتار و لفاظی‌های گذشته این نامزد احتمالی جمهوری‌خواه، اشاره داشت، از جمله اظهارات مکرر او مبنی بر اینکه مهاجران غیرقانونی «خون کشور ما را مسموم می‌کنند»؛ زبانی که لفاظی‌های آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و دیگر برترپنداران سفیدپوست را بازتاب می‌دهد.

اندرو بیتز، سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور بایدن به جای تکرار لفاظی‌های وحشتناک فاشیست‌ها، صرف ناهار با نئونازی‌ها، و دامن زدن به تئوری‌های توطئه‌ای که به قیمت جان یک افسر پلیس شجاع تمام شده است، مردم آمریکا را حول ارزش‌های دموکراتیک مشترک و حاکمیت قانون گرد هم می‌آورد؛ رویکردی که باعث شده بزرگ‌ترین کاهش جرایم خشونت‌آمیز در ۵۰ سال گذشته رخ دهد.»

از سوی دیگر حامیان ترامپ تلاش‌ کردند تا صحبت‌های او را لاپوشانی کنند.

داگ بورگم، فرماندار داکوتای شمالی که جزو چندین گزینه محتمل برای معاونت ترامپ است و در همان مهمانی جنجالی در عمارت مارالاگو شرکت داشت، یکشنبه درباره عبارت «گشتاپو» که ترامپ استفاده کرده بود، به‌ شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «این صحبت در کانون سخنان او نبود. اکثریت آمریکایی‌ها احساس می‌کنند محاکمه‌ای که او در حال حاضر در آن حضور دارد، انگیزه‌های سیاسی دارد.»

هنوز نمایندگان ترامپ به سخنان او واکنشی نشان نداده‌اند. اظهارات ترامپ بعدازظهر شنبه در باشگاه مارآلاگو در فلوریدا در جمع صدها عضو کمیته ملی جمهوری‌خواه بیان شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903339

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت