Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:53:09 GMT

هم‌افزایی تا شکست کرونا

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۱۱۸۶

هم‌افزایی تا شکست کرونا

به گزارش ایرنا؛ روند شیوع کرونا امروز در بدترین وضعیت خود قرار گرفته و روزهاست با مرگ و میر تعداد پُرشماری از هموطنان وارد مرحله خطرناکی از بیماری شده و چنانچه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، به گفته کارشناسان فاجعه‌ای عظیم اتفاق می‌افتد.

در شرایط سختی که کرونا خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است، تنها و تنها راه مقابله با این ویروس مرگبار توجه به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است تا مردم با مسوولیت‌پذیری فردی و اجتماعی در کنار ستاد مقابله با کرونا و همراهی با کادر درمان، برای ریشه‌کنی این ویروس هزار چهره تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همراهی و همدلی برای پیشگیری و مقابله با کرونا را روزهاست که ملایری‌های به نمایش گذاشته‌اند و در رکاب اعضای ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان قرار گرفتند تا شرایط این شهر جنوبی استان همدان از وضعیت قرمز خارج و با عزم همگانی، کرونا را پشت دیوار شهر بگذارند.

از آنجا که همدان نیز همچون دیگر استان‌های کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته است، «سیدسعید شاهرخی» استاندار همدان برای کاهش ورودی بیمارستان‌ها و عبور از شرایط قرمز، محدودیت‌هایی را از ۲ هفته پیش اعمال کرد که از شنبه سوم آبان، برای سومین هفته متوالی تمدید شد تا با تقویت و نهادینه‌سازی حسّ مسوولیت‌پذیری اجتماعی، روزهای سخت و پُر التهاب همه‌گیری پاندمی در این استان به‌زودی بگذرد.

طبق دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا در استان همدان محدودیت‌ها از شنبه سوم آبان تمدید شد که بر اساس آن سینماها، تئاترها و مشابه آن، شهربازی‌ها، گیم‌نت‌ها، تفرجگاه‌ها، تالارهای پذیرایی، نماز جمعه در شهرهای قرمز، نمازهای جماعت، زیارتگاه‌ها، مساجد، تکایا و اماکن متبرکه، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باغ موزه‌ها و اماکن سیاحتی، استخرهای شنا، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، خانه مسافرها و سوییت‌های شهر همدان و فرهنگسراها برای هفته سوم تعطیل اعلام شد. 

پیرو این دستورالعمل کلاس‌های دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش در تمام مقاطع تحصیلی در تمامی شهرستان‌ها، حوزه‌های علمیه، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌ها، آموزشگاه‌های هنری و مراکز علمی آزاد و زبان‌سراها دوباره غیرحضوری شد و به مراکز حضوری همچون مهدهای کودک، مطب پزشکان، کلینیک‌های پزشکی، پاساژها، دفاتر پیشخوان دولت، مراکز خدمات الکترونیک قضایی و پلیس+۱۰، مراکز تعویض پلاک خودرو، مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، باشگاه‌های ورزشی با اخذ مجوز از اداره کل ورزش و جوانان، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها هشدار داده شد که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب می‌شوند.

همچنین محدودیت تردد در آرامستان‌ها، ممنوعیت ملاقات در بیمارستان‌ها و دورکاری کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار و مادران شاغل در دستگاه‌های اجرایی دارای کودک زیر ۶ سال برای سومین هفته متوالی تمدید و هشدار داده شد استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، رعایت اصول و موازین بهداشتی، پرهیز از حضور در مراکز شلوغ و سفرهای غیرضروری، راه مقابله و کنترل ویروس کرونا در شرایط خاص فعلی است که مردم باید در این زمینه همراهی لازم را با ستاد مقابله با کرونا داشته باشند.

پیرو این دستورالعمل کلاس‌های دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش در تمام مقاطع تحصیلی در تمامی شهرستان‌ها، حوزه‌های علمیه، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌ها، آموزشگاه‌های هنری و مراکز علمی آزاد و زبان‌سراها مجددا غیرحضوری شد و مراکز حضوری همچون مهدهای کودک، مطب پزشکان، کلینیک‌های پزشکی، پاساژها، دفاتر پیشخوان دولت، مراکز خدمات الکترونیک قضایی و پلیس+۱۰، مراکز تعویض پلاک خودرو، مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، باشگاه‌های ورزشی با اخذ مجوز از اداره کل ورزش و جوانان، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب می‌شوند.

ملایر نیز پیرو محدودیت‌های اعمال شده استانی به حالت آماده‌باش کامل درآمد و ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان از شهروندان خواست برای کاهش روند شیوع بیماری با تیم‌های نظارت و بازرسی همراه باشند و برای حمایت جدی از کادر درمان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های شهرستان، تُرمز فزاینده این ویروس کُشنده کشیده شود.

رییس ستاد مقابله با کرونا شهرستان ملایر بارها بی‌واسطه با مردم صحبت کرد و از آنها خواست یاریگر کادر درمان باشند و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به سلامت خود و جامعه کمک کنند.

قدرت‌الله ولدی با اشاره به بحرانی بودن وضعیت ملایر، به مردم هشدار داد: اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، گرفتاری‌هایمان دوچندان می‌شود و حتی با افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها نیز قادر به پاسخگویی مراجعان نخواهیم بود.

رعایت‌نکردن موارد بهداشتی مساوی با بحران جدی

وی از همه مردم، اصناف، بازاریان، گروه‌ها و اقشار مختلف خواست: در اقناع کردن مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یاری ما بشتابند و با جدی گرفتن پیام‌ها و هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا، با ما همدلی کنید تا از این بحران به سرعت عبور کنیم.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر ۲ هفته متوالی ۱۵ تیم‌ نظارت و بازرسی در حوزه‌های محتلف را با مسوولیت معاونان فرمانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی و همراهی خبرنگاران به میدان آورد و هم اکنون وارد سومین هفته خود شده و واحدهای صنفی، کسبه، بازار، مراکز خرید، اماکن عمومی و ادارات زیر ذره‌بین بازرسان قرار گرفته است که در این راستا همه نهادها و ارگان‌ها پای کار آمدند تا اطلاع‌رسانی درستی در سطح شهر صورت گیرد. 

در این مدت علاوه بر تشدید نظارت‌ها از واحدهای صنفی، اماکن عمومی و مطب پزشکان و داروخانه‌ها، از بیش از ۲۲ دستگاه اجرایی سطح شهر سرکشی و بازرسی به عمل آمد و بیش از ۱۰ واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

این در حالیست که فرماندار ویژه ملایر هشدار جدی داد با متخلفانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، به شدت برخورد می‌شود و در این زمینه هیچ تعارفی با کسی نداریم.

ولدی خطاب به متخلفان و برگزار کنندگان مراسم‌های عروسی هشدار داد: کسانی که پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت نکنند، باید برای خدمت به بیماران کرونایی و کمک به کادر درمان به بیمارستان‌ها بروند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان خانوادگی است، از مردم خواست: تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند و همانند اوایل شیوع ویروس کرونا یار و همراه ما باشند.

طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا و دستور اداره اماکن عمومی ملایر، محدودیت‌های ساعت کار اصناف به مدت یک هفته دیگر تمدید و مقرر شد پاساژها، مجتمع‌های تجاری، بازار و تمامی صنوف سطح شهر تا ساعت ۱۹ و مغازه‌های بلوار پارک به‌ویژه بستنی فروشی‌ها و اغذیه فروشی‌ها تا ساعت ۲۱ شب مجاز به فعالیت باشند.

طبق این مصوبه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها فقط مجاز به ارایه خدمت به‌صورت بیرون‌بَر می‌باشند.

این اداره در بیانیه‌ای تردد مردم در اماکن عمومی را نگران‌کننده خواند و از شهروندان خواست: به منظور حفظ جان خود و اطرافیان‌تان، همچنان ماندن در خانه را جدی بگیرید و از هرگونه تردد غیر ضروری اجتناب کنید.

امام جمعه ملایر نیز موج سوم شیوع ویروس کرونا را خطرناک و همراه با آسیب جدی دانست که از زمان شیوع، خسارت جانی فراوانی را به مردم وارد کرده و خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری در پیامی هشدار داد: افزایش روز به روز ابتلای بیماران به کووید ۱۹ خطرهای جدّی را هشدار می‌دهد که امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی تحت تدابیر شدید ستاد ملی مقابله با کرونا، شاهد کاهش این بیماری باشیم.

وی تاکید کرد: در کنار این اقدامات، مردم خواندن دعا برای دور کردن بلا را فراموش نکنند.

برخورد جدی با برگزارکنندگان عروسی

پیرو مصوبات ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در ملایر، آرامستان بهشت هاجر مسدود شد و دادستان ملایر در این باره تاکید کرد: با برگزارکنندگان عروسی به شدت برخورد می‌شود و تمامی قوانین و مقررات برای مقابله با کرونا همچنان به قوت خود باقی است.

با محدودیت‌ها و نظارت‌هایی که در ۲ هفته گذشته در این شهرستان تشدید شد و همچنان نیز ادامه داد، موجب شد تا ملایر اکنون از وضعیت بحرانی خارج شود و پیرو هشدارهای جدی ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان، بیش از ۲۰ درصد استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم ملایر افزایش یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر در این رابطه روند شیوع ویروس کرونا در مهرماه را در بدترین وضعیت خود دانست که از ۵۵۱ مورد مشکوک تا روزهای پایانی این ماه، ۳۳۰ نفر مثبت اعلام شد و با ۳۲ مورد مرگ، این شهرستان وارد پیک خطرناک این بیماری شد.

محسن ترکاشوند وضعیت این شهرستان را خطرناک اعلام کرد و گفت: تیم‌های بازرسی در این مدت خوب عمل کردند و باعث آگاه‌سازی و ایجاد حساسیت بین مردم، اصناف، کسبه و بازاریان برای رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی شد، اما همچنان از برگزاری عروسی‌ها نگران هستیم.

کادر درمان خسته است

به گفته وی تا هفته گذشته ۱۱۰ بیمار کرونایی در بخش کرونا بیمارستان‌های ملایر بستری بودند که تا حدودی میزان ورودی بیماران کاهش یافت و هم اکنون به حدود ۱۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های این شهر رسیده است.

رییس بیمارستان دکتر غرضی ملایر نیز با بیان اینکه این بیمارستان نیمی از بار درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را به دوش می‌کشد، در سنگر مقابله با کرونا از مردم خواست کادر درمان را حمایت کنند، آنها خسته‌اند.

رییس بیمارستان دکتر غرضی ملایر: در پیک سوم شیوع این ویروس تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها بسیار بیشتر از پیک دوم است و بخش بیماران کرونایی در حال پُر شدن است که نیاز است مردم مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

محمدرضا توکلی تاکید کرد: در پیک سوم شیوع این ویروس تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها بسیار بیشتر از پیک دوم است و بخش بیماران کرونایی در حال پُر شدن است که نیاز است مردم مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

او به بستری بودن حدود ۷۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: مردم باید بپذیرند که با فرا رسیدن فصل سرما و شروع بیماری‌های فصلی و تنفسی، می‌تواند مشکلات ما را در مبارزه با کرونا سخت‌تر کند.

توکلی چاره کار را در پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه بیمارستان‌ها ظرفیت محدودی دارند، شهروندان همانند پیک اول و دوم، در پیک سوم نیز همراه ما باشند تا بتوانیم شاهد شیب نزولی این بیماری باشیم.

طبق آخرین آمار، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اعلام کرد: با تعداد موارد مرگ با ۹ مورد جدید، آمار جان باختگان کرونا در استان همدان به ۸۰۶ مورد افزایش یافته است.

محمد طاهری روز دوشنبه در گفت و گویی، با بیان اینکه تعداد مراجعان سرپایی به بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در مدت ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۲ مورد بوده است، بیان داشت: ۱۵ نفر در آی.سی.یو و حال ۲۸ نفر هم وخیم گزارش شده است.

وی افزود: تعداد موارد مثبت بیماری از ابتدای شیوع تاکنون پنج هزار و ۹۸۹، تعداد موارد مثبت جدید ۸۴ و تعداد موارد مرگ با ۹ مورد جدید به ۸۰۶ مورد افزایش یافته است.

به گفته وی در شهرستان همدان ۲ هزار و ۳۸۴، اسدآباد ۱۵۲، ملایر یک‌هزار و ۱۴۶، نهاوند ۶۴۳، کبودراهنگ ۳۸۰، بهار ۳۷۴، تویسرکان ۳۴۳، رزن ۲۱۷، فامنین ۹۰، درگزین ۸۹ و خارج از استان ۱۷۱ مورد مثبت مبتلا به کرونا گزارش شده است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان نیز درباره آخرین آمار ابتلا، بهبودیافته و جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور تا تاریخ چهارم آبان گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر یکشنبه چهارم آبان ۶ هزار و ۱۹۱ مبتلای جدید شناسایی شد که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ نفر رسیده است.

وی افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون ۴۵۵ هزار و ۵۴ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان شمار جان باختگان مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۲۹۶ نفر اعلام و بیان کرد: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا ۳۲ هزار و ۶۱۶ نفر جان باخته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد ملی همدان ملایر سید سعید شاهرخی فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد ملی همدان ملایر سید سعید شاهرخی فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا ستاد ملی همدان ملایر سید سعید شاهرخی فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور دستورالعمل های بهداشتی بستری در بیمارستان ها بهداشتی را رعایت ستاد مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا رعایت پروتکل ها اماکن عمومی تعداد موارد ویروس کرونا رعایت نکردن کووید ۱۹ محدودیت ها کادر درمان خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه