Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح حمایت مالی از افشاگران فساد هفته گذشته با قید یک فوریت در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و بر اساس آن افشاگران فساد مورد حمایت و تشویق مالی قرار خواهند رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ یک‌ فوریت طرح حمایت مالی از افشاگران فساد هفته گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و بر این اساس، این طرح با قید فوریت بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این طرح، هر شخص حقیقی یا حقوقی که از ارتکاب یکی از جرائم موضوع ماده ۳۶ و تبصره آن آگاه شده، خواه خود از معاونین یا شرکا جرم باشد و خواه از مسئولین دستگاهی که جرم در آن در حال وقوع است و خواه غیر آن و آن را کتباً به‌صورت محرمانه یا آشکار به دادستان محل یا رئیس دادگستری شهرستان یا استان یا رئیس سازمان بازرسی یا رئیس قوه قضائیه اطلاع دهد، برابر میزان مال کسب‌شده توسط مجرم یا مجرمین یا مالی که محل تحصیل آن برابر اسناد در آینده قطعی است تا پنجاه‌درصد مال موضوع جرم و تا سقف صد میلیارد ریال در جرائم عادی و هزار میلیارد ریال در جرائم اخلال در نظام اقتصادی کشور، از محل ردیفی که در بودجه سال بعد از اعلام‌جرم تعیین خواهد شد به او تعلق خواهد گرفت.

چنانچه دو یا چند نفر جرم مذکور را اطلاع دهند مبلغ مذکور میان آن‌ها تقسیم خواهد شد، همچنین درصورتی‌که فرد مذکور خود از معاونین یا شرکا جرم مذکور باشد از مجازات معاف خواهد شد.

گزارش فساد ‌یک خود نظارتی و امربه‌معروف و نهی از منکر عمومی است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب در رابطه با طرح حمایت مالی از افشاگران فساد گفت: این موضوع در خیلی از کشورها هست و باعث می‌شود که اگر کسی فساد را در جایی گزارش کند مشوق‌هایی به او داده شود، این‌یک خود نظارتی و امربه‌معروف و نهی از منکر عمومی است که اگر مردم جایی دیدند که کسی رشوه‌ای داد و یا از رانتی استفاده کرد این تخلف را سریع ارجاع بدهند تا جلوی فساد گرفته شود.

طرح حمایت از افشاگران فساد در سالم‌سازی فضای کشور مؤثر است

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با دیارآفتاب گفت: رانت و سوءاستفاده همیشه غلبه داشته است و اگر کسی هم وارد این زنجیره می‌شد که می‌خواست اطلاعاتی از این مجموعه‌های فساد به بیرون درز بدهد حتماً هم در داخل سازمان او را دچار آسیب می‌کردند و به نحوی حاشیه ایجاد می‌کردند و هم چه‌بسا در پرونده‌سازی در محاکم و مشکلاتی ازاین‌دست، لذا تقریباً افراد ترجیح می‌دادند تماشاچی باشند ولی خودشان را دچار این حواشی بعدی نکنند.

نظری با اشاره به طرح حمایت مالی از افشاگران فساد ادامه داد: این طرح به‌گونه‌ای پیش‌بینی‌شده است تا کسانی که در این عرصه ورود می‌کنند از ضمانت‌های لازم به لحاظ امنیت شغلی برخوردار باشند ضمن اینکه درصدی هم از موضوع فساد مکشوفه نهایتاً به این افراد هم تعلق بگیرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح موجب خواهد شد تا هم امنیت افشا کنندگان فساد به لحاظ شغلی تضمین شود و همین یک مشوقی باشد که افراد مختلف بتوانند در این عرصه به‌درستی ورود پیدا کنند و در بحث سالم‌سازی فضای کشور در عرصه‌های مختلف و بخصوص در بخش‌های اقتصادی مؤثر و کارساز واقع شوند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح حمایت مالی از افشاگران فساد مجلس شورای اسلامی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی پیش از ظهر یکشنبه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار ضمن تبریک روز معلم و تقدیر از عوامل برگزاری جشنواره کوچ عشایر اظهار کرد: عشایر در رونق تولید و اقتصاد کشور بسیار موثرند و برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند ارزش‌های زندگی عشایر را به نحو احسن به عموم معرفی کند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: نظام جمهوری اسلامی حاکمیت اسلام است و از شاخصه‌های مهم و اصلی آن مقابله با باطل و دشمن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار با اشاره به اینکه دشمن سعی در تخریب ارزش‌ها و تضعیف عقاید و باورها دارد، خاطرنشان کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی باید در این زمینه دغدغه مند باشند.

عزیزی بیان کرد: امروز یکی از مسائل مهم کشور و جامعه ما، مقوله عفاف و حجاب است که باید توجه داشت برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی و تبیینی است و صرفاً نمی‌توان با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد.

وی ادامه داد: در عین حال باید توجه داشت که رویکرد سلبی هم در محل خودش باید به کار گرفته شود و در مواردی اتخاذ چنین رویکردی نیز لازم است، اما چنانچه از مقولات فرهنگی و تبیینی در قبال برخی مسائل غفلت شود، کار ناقص می‌ماند و ما باید همواره این نکته را مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه بیله سوار افزود: اجرای طرح نور و زمان اجرای آن یک اقدام هوشمندانه و به‌موقع از سوی فرماندهی انتظامی کشور بود که حمایت خود را از این اقدام اعلام می‌کنیم و باید نقشه‌های شوم دشمنان تبیین شود.

کد خبر 6097109

دیگر خبرها

  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور