Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@13:32:03 GMT

حفاری ۷۲ حلقه چاه نفت و گاز

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۱۶۳۳

آفتاب‌‌نیوز :

سعید اکبری، سرپرست معاونت عملیات حفاری این شرکت از حفر و تکمیل ۷۲ حلقه چاه نفت و گاز خبر داد و گفت: از این تعداد چاه، ۲۲ حلقه توسعه‌ای توصیفی، ۴۸ حلقه تعمیری و دو حلقه اکتشافی بوده است.

وی افزود: ۵۶ حلقه از این تعداد چاه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، هفت حلقه در شرکت نفت فلات قاره، پنج حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت، یک حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، یک حلقه در قالب پروژه و دو حلقه در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری، تکمیل و تحویل شرکت‌های متقاضی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری اظهار کرد: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان مهرماه امسال در نتیجه هم‌افزایی و همکاری مؤثر میان متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت‌های کارفرما، عملیات حفاری و تکمیل ۱۳ حلقه چاه ۲۳۳ روز زودتر از برنامه به پایان رسید که ارزش اقتصادی بالایی دارد.

به گفته اکبری، هم‌اکنون کار جابه‌جایی ۱۷ دستگاه حفاری سبک و سنگین در گستره عملیاتی استان‌های نفت‌خیز در حال انجام است. در ضمن در هفت ماه گذشته در مجموع، متراژ حفاری چاه‌ها به ۴۱ هزار و ۷۹۳ متر رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حلقه چاه نفت گاز عملیات حفاری شرکت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان اینکه با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان ساخت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی یادآور شد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش از این احداث و تکمیل شده است.
مدیر کل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشورهای ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشورهای همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود. در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

کد خبر 6087463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد