Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:41:06 GMT

استقرار پلیس در ۸ گمرک زمینی و دریایی کشور

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۲۰۵۱

استقرار پلیس در ۸ گمرک زمینی و دریایی کشور

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی روز دوشنبه در تشریح جزئیات این خبر با اشاره به ظرفیت و نقش مؤثر بنادر در صادرات و واردات کالا در حوزه بین‌الملل اظهار داشت: با توجه به اینکه بنادر کشور در شرایط تحریم، در اقتصاد جهانی و داخلی نقش مهمی ایفا می‌کنند، نیازمند توجه و نظارت بیشتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای اجرای شعار سال ناجا با عنوان «با هم برای امنیت و سلامت»، ایجاد همدلی، یکپارچگی و همکاری پلیس با اداره گمرک و سازمان بنادر در جهت انجام مأموریت ها و مبارزه با پدیده شوم قاچاق باعث کاهش جرایم اقتصادی و همچنین حمایت از تولید داخلی و در نهایت جهش تولید خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ادامه داد: سازمان گمرک به ‌عنوان مرزبان اقتصادی کشور با داشتن ۱۵۰ گمرک فعال در طول سالیان گذشته تاکنون بر ورود و خروج کالا و ارز در مبادی رسمی اعم از زمینی، هوایی و دریایی نظارت داشته و تسهیل فعالیت‌های سالم اقتصادی، تجاری و پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار خود قرار داده که از سال ۹۸ نیز با تاسیس پلیس امنیت اقتصادی، این پلیس در قالب پلیس گمرک برای کمک در رصد و نظارت بر ورود و خروج کالا از مبادی رسمی انجام وظیفه می کند.

سردار مقیمی اضافه کرد: با توجه به تعامل سازنده سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی انتظامی در سطح کشور و بر اساس پیگیری های مستمر و هدفمند و توافقات صورت گرفته در هفته ناجا پلیس گمرک در هشت گمرک زمینی و آبی کشور مستقر و در مجموع تعداد آن در گمرکات کشور به ۱۹ پلیس ارتقاء یافت.

این مقام ارشد پلیس، راه‌اندازی پلیس گمرک را گامی مؤثر در زمینه مبارزه با قاچاق دانست و تصریح کرد: با همکاری دولت، پلیس گمرک در گمرکات کشور مستقر و اکنون دست افرادی که از طریق استفاده از منافذ گمرکی اقدام به قاچاق می‌کردند، کوتاه شده ‌است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی شاهد استقرار پلیس گمرک در سایر گمرکات نیز خواهیم بود.

برچسب‌ها سازمان بنادر و دریانوردی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران محمدرضا مقیمی پلیس امنیت اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران محمدرضا مقیمی پلیس امنیت اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران محمدرضا مقیمی پلیس امنیت اقتصادی اخبار کنکور پلیس گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد