Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نیروهای وابسته به دولت مستعفی (متحد ریاض) قصد سوءاستفاده از آتش‌بس اعلام نشده در «مأرب» برای تجدید قوا را داشتند اما با مقابله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روبه‌رو شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، روزنامه «الاخبار» در گزارشی درباره آخرین تحولات «مأرب» در مرکز یمن نوشت، به نظر می‌رسد تلاش‌های یمنی و منطقه‌ای برای صلح در مأرب در برابر اقدامات ریاض برای در دست گرفتن دوباره ابتکار عمل در این جبهه بی‌فایده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این گزارش آمده، درگیری‌ها در اطراف مأرب از چند محور از سر گرفته شده و نیروهای وابسته به دولت مستعفی از آتش‌بس اعلام نشده در این منطقه برای ساماندهی دوباره به نیروهای خود و آماده شدن برای تشدید تنش‌ها سوءاستفاده کرده‌اند اما نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با این اقدامات مقابله کردند.
الاخبار افزود، درگیری‌ها میان طرفین از بامداد روز شنبه (دو روز پیش) از سه محور در اطراف شهر مأرب و محور چهارمی در اطراف استان الجوف از سر گرفته شد و علی‌رغم گسترده بودن دامنه عملیات نظامی، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دستاوردهای خوب میدانی داشتند.
یک منبع نظامی در مأرب در این زمینه به الاخبار گفت، نیروهای صنعاء توانستند تسلط بر شهر «صراوح» را کامل کنند و پیشروی زیادی در جبهه غربی مأرب داشته باشند، آنها توانستند خط امدادی ویژه اردوگاه «الماس» در «مدغل» در غرب مأرب را به کنترل خود درآورند، بر مرکز اطلاعات نظامی در منطقه «ساهر» در غرب مأرب مسلط شوند و تلسط خود بر مناطق «الجوه»، «المدید»، «نبعه»، «خیوزه» در شرق مدغل محکم کنند.
همزمان با این تحولات، جبهه‌های مأرب طی دو روز گذشته شاهد حملات هوایی گسترده ائتلاف سعودی بود و جنگنده‌های ائتلاف برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیش از پنجاه حمله هوایی انجام دادند. بنا به گفته منابع نظامی، چندین نفر از فرماندهان دولت مستعفی در این درگیری‌ها کشته شدند.
به موازات پیشروی نیروهای صنعاء در دو محور غرب و جنوب مأرب، نیروهای صنعاء در دو روز گذشته موفق شدند در جبهه شرقی نیز پیشروی کنند و بنا به گفته منابع قبیله‌ای، نیروهای صنعاء پیشروی خوبی پس از درگیری‌های شدید در این منطقه داشتند.
این تحولات همزمان با توافق دولت مستعفی (متحد ریاض) و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات برای اجرای بخش نظامی توافق ریاض صورت می‌گیرد؛ بخشی که بر انتقال نیروهای حزب «اصلاح» (وابسته به دولت مستعفی) از «ابین»، «شبوه» و «حضرموت» به «مأرب» و «الجوف» تأکید می‌کند تا در مقابل نیروهای شورای انتقالی نیز از عدن به «الضالع» بروند.

عملیات پهپادی یمن در عمق خاک عربستان
پهپاد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات نظامی دقیق فرودگاه‌های جیزان و اب‌ها و پایگاه نظامی خمیس مشیط را هدف قرار دادند.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت پهپاد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات نظامی دقیق فرودگاه‌های جیزان و اب‌ها و پایگاه نظامی خمیس مشیط را هدف قرار دادند.
پهپاد‌های یمنی از نوع قاصف کی 2 سه بار فرودگاه‌های جیزان، اب‌ها و پایگاه خمیس مشیط در جنوب عربستان را هدف قرار دادند. یحیی سریع سخنگوی نظامی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد عملیات با موفقیت و دقت انجام شد. این حملات در پاسخ به ادامه تجاوز سعودی‌ها ضد یمن صورت گرفت جنگنده‌های متجاوزان سعودی طی ساعات گذشته 20 بار به منطقه الخنجر در الجوف و مدیریت مدغل در مارب را بمباران کردند. توپخانه‌های سعودی نیز منطقه مرزی غافره در صعده را یز زیر آتش خود گرفتند که بر اثر آن یک شهروند یمنی به شهادت رسید.
رهبران سیاسی و نظامی یمن تاکید می‌کنند تا زمانی که محاصره ملت یمن ادامه یابد حملات هوایی، موشکی و پهپادی ارتش یمن نیز در عمق خاک سعودی ادامه خواهد یافت و این حملات به منزله فاع از حق ملت یمن در برابر متجاوزان است.

اعلام آمادگی صنعاء به سازمان ملل برای توافق درباره اسرای جنگی
رئیس کمیته امور اسرای دولت نجات یمن گفت، صنعاء آمادگی خود برای توافق جدید ویژه تبادل اسرا را به اطلاع سازمان ملل رسانده است.
«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، این کمیته به اطلاع سازمان ملل رسانده که برای توافق جدید کلی یا جزئی ویژه تبادل اسرا آماده است به نحوی که تعداد اسرای بیشتری را نسبت به توافق قبلی، شامل شود.
بر اساس گزارش «المسیره»، وی گفت: به اطلاع سازمان ملل رساندیم که برای مشارکت در دور جدید مذاکرات برای توافق تبادل که شامل همه اسرا باشد یا توافقی که تعداد بیشتری از اسرا نسبت به توافق قبلی را شامل شود، آماده‌ایم.
المرتضی ابراز امیدواری کرد که تأخیری از سوی سازمان ملل بویژه پس از موفقت مذاکرات اخیر ژنو رخ ندهد.
مذاکرات اخیر ژنو منجر به تبادل بیش از 1000 اسیر میان دولت نجات ملی یمن و دولت مستفی شد که در میان آنها 15 نظامی سعودی و چهار مزدور سودانی وجود داشت؛ 600 اسیر از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر اساس این توافق آزاد شدند.





منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش و کمیته های مردمی یمن نیروهای صنعاء دولت مستعفی سازمان ملل برای توافق درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها

منابع روسی از انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف خبر دادند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، منابع روسی از هدف قرار دادن انبار پهپاد‌های اوکراینی در خارکوف خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که صبح امروز منطقه صنعتی اوستووو هدف قرار گرفت و به دنبال آن آمبولانس‌ها به محل حمله شتافتند.

منابع روسی از زخمی شدن دستکم ۳۰ نظامی اوکراینی در جریان حمله به خارکوف خبر دادند.

اسپوتنیک گزارش داد: در واکنش به حمله‌های نیرو‌های مسلح اوکراین به اهداف غیرنظامی، نیرو‌های روسی به طور مرتب اهداف نظامی اوکراین و زیر ساخت‌های صنعتی و مراکز نظامی و ارتباطاتی را هدف قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • اسرائیل جرأت نشان دادن خسارت‌های عملیات ایران را نداشت
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • اولین واکنش دولت به اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا توسط دانشگاه های ایران
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر