Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@07:53:57 GMT

کرونا ویروس باعث سکته گوش می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۲۱۵۶

کرونا ویروس باعث سکته گوش می‌شود

یک کارشناس شنوایی سنجی گفت: برخی از بیماران مبتلا به کرونا ویروس کم شنوایی ناگهانی (سکته گوش) را تجربه می‌کنند. این علامت می‌تواند همراه با سرگیجه، عدم تعادل و حالت تهوع باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غزال شکوهی در مورد علامت جدید بیماری کرونا اظهار کرد: به تازگی علائم ویروس کرونا در بدن انسان متغیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تأثیرات جدید این ویروس بر گوش بیماران است؛ در حدود١٠تا ١٥ درصد بیماران کرونایی علائم مربوط به سیستم شنوایی دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عفونت، درد گوش و کم شنوایی به تنهایی نمی‌تواند علامت اصلی ابتلاء به کرونا ویروس باشد، تصریح کرد: در برخی از بیماران درد، عفونت گوش و کم شنوایی به عنوان عارضه جانبی کرونا محسوب می‌شود.

شکوهی با بیان اینکه برخی از بیماران مبتلا به کرونا ویروس، کم شنوایی ناگهانی (سکته گوش) را تجربه می‌کنند، گفت: این علامت می‌تواند همراه با سرگیجه، عدم تعادل و حالت تهوع باشد.

وی افزود: سرگیجه‌های چرخشی که در آن بیمار احساس کند محیط اطراف به دور سرش می‌چرخد، می‌تواند نشان از مشکلات ناشی از عفونت ویروسی گوش باشد.

این کارشناس شنوایی سنجی اظهار کرد: درد و عفونت گوش از نوع حاد می‌تواند در بیماران کرونایی منجر به پارگی پرده گوش شود. البته این موضوع شایع نیست و به صورت موردی در مبتلایان به کرونا ویروس دیده شده است.

وی افزود: کم شنوایی ناگهایی یا سکته گوش عارضه‌ایی است که به صورت اورژانسی در فرد ایجاد می‌شود. یکی از عوامل اصلی سکته گوش، اثر ویروس کرونا بر عصب گوش است، به طوری که سطح شنوایی فرد به صورت ناگهانی افت پیدا کرده و یا شنوایی او کامل از بین می‌رود.

شکوهی گفت: بیمارانی که دچار سکته گوش می‌شوند، برای تشخیص سطح سنجش شنوایی تحت آزمایش قرار می‌گیرند و سپس اقدامات درمانی برای آن‌ها انجام می‌شود.

وی زمان طلایی درمان را برای کسانی که به صورت ناگهانی دچار کم شنوایی یا سکته گوش می‌شوند، سه تا هفت روز پس از بروز علائم است دانست و اظهار کرد: پس از انجام تست شنوایی در کلینیک شنوایی سنجی، پزشک معالج برای بیمار کورتون تجویز می‌کند؛ داروی کورتون باعث کاهش اثر التهاباتی می‌شود که ویروس بر عصب شنوایی گذاشته است.

این کارشناس شنوایی سنجی بیان کرد: کورتون در ابتدا به صورت خوراکی برای بیمار تجویز شده و پس از آن در گوش بیمار تزریق می‌شود. اگر فرد به موقع درمان شود، شنوایی او به طور کامل باز می‌گردد و یا به درجات بالایی از بهبود شنوایی می‌رسد.

وی تاکید کرد: درمان سکته گوش یک هفته تا ۱۰ روز پس از شروع علائم، باعث کاهش شانس بهبودی افراد می‌شود.

کد خبر 451779

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در جهان ابتلا به کرونا علامت جدید بیماری کرونا سکته گوش شیوع کرونا کرونا و عفونت گوش سرگيجه و کرونا سرگيجه کرونا علت سرگيجه چيست علائم کرونا آخرین اخبار کرونا مبتلایان کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کرونا ویروس شنوایی سنجی کم شنوایی سکته گوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟