Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سید کاظم دلخوش در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس و بعد از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره بررسی وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اورق بهادار و وزارت اقتصاد گفت: گزارش  کمیسیون و عملکرد دولت در بورس دارای نقایصی است، اول اینکه چرا اجازه دادید در بازار بورس با قدمت کم آن با تعجیل برخی دستگاه ها بیش از حد پول وارد بازار شود و نابسامانی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستپاچگی در پرداخت حقوق کارکنان دولت باعث شد که بخواهید با اقتصاد پایین بورس را به صورت بادکنکی بالا بکشید و این وضعیت را ایجاد کردید.

وی با طرح این سوال که چرا در گزارش کمیسیون اقتصادی بازار سرمایه مستقل از سایر بازارها بررسی نشده است؟، گفت: دولت از فرصت های بازار سرمایه استفاده نکرد، در بازار سرمایه باید شرکت های جدید پذیرفته شود و باید در آن حداکثر محلی برای معاملات دست دوم سهام موجود در نظر گرفته شود. همچنین بخشی از مدیریت بازار سرمایه از مجاری صحیح آن خارج شده و این باعث شده که تحلیل های‌اقتصادی کمرنگ شده و نگاه ها به بازار سرمایه بیشتر نگاه های سیاسی است.

نماینده صومعه سرا اضافه کرد: درباره سهام عدالت هم تشکیک وجود دارد که باید مشکلات سهام عدالت بررسی شود، کمیسیون اقتصادی فراتر از بازار سرمایه به بازارهای  دیگر هم ورود کند. عدم شفافیت در بازار سرمایه کار را به جایی رساند که هر روز بورس متضرر می شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1078522 برچسب‌ها بازاربورس بازار سرمایه مجلس شورای اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بازاربورس بازار سرمایه مجلس شورای اسلامی بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم