Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:48:07 GMT

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۲۶۴۷

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر شماره ۱۷۱۸ خود را به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اختصاص داد و نوشت: لزوم اتخاذ تصمیم‌های قاطع و همکاری همگانی.

 ۳۰۰ واحد صنفی کرج اخطار تعطیلی گرفتند، صدور بیش از ۲ میلیون کارت هوشمند ملی تولید داخل، آغاز به کار کارخانه بیو کمپوست کرج اواسط پاییز و تعریض معابر، مهمتریرن معضل کوهسار نیز از جمله مهمترین عناوین صفحه نخست این روزنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در سرمقاله خود نیز مطلبی با عنوان «بازنگری در طرح ساماندهی فضایی - عملکردی حوضه آبریز سد طالقان خواسته مردم طالقان» منتشر کرد.

روزنامه پیام سپیدار مهمترین تیتر شماره ۱۵۳۱ خود را به اظهارات استاندار البرز اختصاص داد و نوشت: حق‌آبه البرز ۲۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

 نباید شهر جدیدی در دل هشتگرد ایحجاد شود، شهرداری کرج اصراری به اجرای پروژه میدان جمهوری نداشته است، عزم جدی برای رفع مشکلات ورزشکاران جانباز و معلول استان البرز وجود ندارد و ۳۰۰ واحد صنفی کرج اخطار تعطیلی دریافت کردند نیز از جمله عناوین مهم صفحه نخست این روزنامه است. 

همچنین روزنامه سپهر ایرانیان در مهمترین تیتر صفحه نخست شماره ۸۹۱ خود نوشت: حجتی که رهبری تمام کرد.

سبقت خودروسازان ایران و جهان از کرونا، آمار مرگ و میر در تهران همچنان بالاست، تعیین تکلیف الکترونیکی شدن انتخابات ۱۴۰۰ تا آخر آبان و نرخ سود بانکی افزایش پیدا نمی‌کند نیز از جمله عناوین مهم صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه دنیای هوادار نیز در مهمترین تیتر شماره ۶۰۲ خود به چالش‌های اینترنتی اشاره کرد و نوشت: از تولد تا مرگ در فضای مجازی! 

فحش‌درمانی بی‌عرضگی و بی‌عملی! دیگر تیتر صفحه نخست این روزنامه است.

خبرگزاری مهر در گفت‌وگویی با عنوان «مناسب‌سازی معابر و ادارات کرج در دستور کار قرار گرفت» به نقل از مدیر بهزیستی شهرستان کرج نوشت: مناسب‌سازی معابر و ادارات این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

علیرضا فتاح‌پور با بیان اینکه مناسب‌سازی از حقوق اولیه تمامی آحاد جامعه است، اظهار داشت: در این راستا باید امکان تردد و دسترسی به اماکن عمومی برای همه افراد از جمله جانبازان، معلولان، زنان باردار، کودکان و سالمندان مهیا شود.

وی با اشاره به مناسب‌سازی معابر، پارک‌ها، حمل و نقل عمومی و… عنوان کرد: در جلسه ستاد مناسب‌سازی شهرستان کرج که به ریاست فرمانداری شهرستان و دبیری بهزیستی برگزار می‌شود، مصوباتی مطابق با دستورالعمل‌های بهزیستی ویژه افراد دارای معلولیت گرفته و کارشناس موضوعی بر اساس آن آغاز به پیگیری و اجرایی شدن در سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط کرد.

مدیر بهزیستی شهرستان کرج با اشاره به علمک‌های حادثه‌آفرین در سطح پیاده‌روهای کرج افزود: این موضوع به صورت ضرب‌الاجل مصوب شد و در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس ۷۰ درصد علمک‌های معلق گاز شهر کرج در پیاده‌روها با توجه به عقب‌نشینی منازل مسکونی جنوبی ایمن‌سازی شده است.

وی با اشاره به اقدامات مصوب‌شده ستاد مناسب‌سازی در راستای نظارت به تمامی پارک‌های کرج گفت: پارک روشندلان در بلوار حصارک با تمامی اصول مناسب‌سازی راه‌اندازی شد و زمین گلبال، سرویس‌های بهداشتی مناسب، مسیریابی و جهت‌یابی با خط بریل در آن جانمایی شده است.

فتاح‌پور ادامه داد: بلوار هوشیار، کاج و جمهوری در کرج و ۷۰ درصد بلوار اصلی به شیار بند و سکه‌ای جهت‌یاب نابینایان تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه ادارات نیز ملزم شدند تا نسبت به نصب علائم حسگر اقدام کنند، بیان کرد: تمام دکمه‌های آسانسورهایی که در سطح ادارات، پاساژها و ابنیه به کار می‌روند با توجه به نامه‌نگاری‌ها با مراجع ذی‌ربط باید به خط بریل و سوت‌های آژیردار مجهز باشند.

مدیر بهزیستی شهرستان کرج با اشاره به اینکه در مجموع ۵۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان کرج اضافه شد، تصریح کرد: ۳۰ دستگاه اتوبوس در ۶ ماه دوم سال ۹۸ و ۲۴ دستگاه اتوبوس در تیرماه سال جاری به منظور تردد آسان گروه‌های هدف به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهرستان افزوده شد.

وی گفت: تهیه تعدادی وسیله نقلیه در قالب ون مناسب‌سازی‌شده برای خدمات‌رسانی به جامعه جانبازان و معلولین در دستور کار شهرداری کرج و جزو مصوبات مناسب‌سازی است.

همچنین خبرگزاری ایسنا در گفت‌وگویی با عنوان «تب شایعترین و چشم درد کمترین علامت ابتلا به کرونا است» به نقل از عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز نوشت: در ۷۸ درصد مبتلایان به کرونا، تب شایعترین علامت بوده است.

اعظم الصاق افزود: مطالعه‌ای  که بر روی ۲۴ هزار بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۹ کشور دنیا انجام شده است نشان می‌دهد در ۷۸ درصد این افراد، تب شایعترین علامت بوده است.

وی ادامه داد: پس از تب، سرفه ۵۷ درصد، خستگی۳۱ درصد، اختلال بویایی۲۵ درصد، تنگی نفس ۲۳درصد، لرز۱۸ درصد، بدن درد۱۷ درصد، سردرد۱۳ درصد، گلودرد ۱۲ درصد، درد مفاصل ۱۱ درصد، سرگیجه، ۱۱ درصد و اسهال در ۱۰ درصد مبتلایان مشاهده شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان گفت: علایمی همچون آبریزش بینی، تهوع، استفراغ، قرمزی چشم، چشم درد و... کمتر از ۱۰ درصد موارد را شامل می‌شد.

از مجموع ۱۸۱ رسانه‌ دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۹۷ رسانه شامل هفت روزنامه، ۱۶ هفته‌نامه، پنج دوهفته نامه، ۲۵ ماهنامه، پنج  دوماهنامه، ۳۴ فصلنامه و چهار دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شود.

استان البرز همچنین دارای ۶۶ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و سه  هفته نامه، ۶ ماهنامه، هفت فصلنامه و یک مورد ۲فصلنامه و یک مورد سالنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند.

برچسب‌ها البرز مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز البرز مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اخبار کنکور صفحه نخست این روزنامه مهمترین تیتر دستور کار شهرستان کرج مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت