Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو اعلام کرد که مشعل‌های این ۲ رویداد دوازدهم آبان ماه امسال به معرض نمایش عمومی گذاشته می شود و این اقدام فرصتی برای از نزدیک دیدن ارزش‌های المپیکی است.

 نمونه مشعل‌های بازی های ۲۰۲۰ طی برپایی یک نمایشگاه از تاریخ دوم نوامبر- ۱۲ آبان ماه امسال تا دهم نوامبر- بیستم همین ماه در دفتر فرمانداری کلانشهر توکیو به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از شیوع کرونا کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بهمن ماه سال ۹۸ اعلام کرده بود، از سوخت هیدروژنی برای روشن کردن آتش مشعل این رویدادجهانی استفاده خواهد شد. سوخت هیدروژنی در واقع اقدامی در راستای استفاده از انرژی پاک، حفظ محیط زیست و پایداری است و هیدروژن نه تنها دودزا نیست بلکه با ترکیب هیدروژن و اکسیژن، آب تولید می کند.

مشعل‌های روشن شده مسیر تور نمایشگاهی خود را در ۶۲ منطقه شهرداری توکیو ادامه می دهند و در کنار آنها، نمونه مشعل‌های دیگر که در بازی‌های مختلف المپیک و پارالمپیک روشن شده است نیز نمایش داده می‌شود.

بنا بر اعلام فرمانداری توکیو، بازدیدکنندگان حق حمل یا لمس مشعل‌ها را نخواهند داشت و بازدید از نمایشگاه با انجام اقدامات ایمنی بهداشتی و ضدکرونایی صورت می گیرد.

مشعل اصلی بازی‌های المپیک از شهریور ماه امسال در یک حباب محافظتی شیشه‌ای در موزه المپیک توکیو قرارگرفته است.

اما مشعل المپیک چیست. مشعل المپیک یکی از سمبل‌های شناخته شده این بازی‌هاست. مشعلی که در المپیک یونان برای برگزاری قدیمی‌ترین بازی‌های المپیک روشن شد با کمک اشعه‌های خورشید آتش گرفت. این آتش هنوز با کمک خورشید در جلوی خرابه‌های المپیا روشن است. مراسم روشن کردن مشعل هر المپیک در هوای آفتابی انجام می‌شود.

بلندترین مشعل المپیک به المپیک ۲۰۰۸ پکن اختصاص دارد و بر اساس گزارش کمیته بین‌المللی المپیک ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر این مشعل را حمل کردنده اند. این مشعل به یک تور جهانی رفت و از شهرهای لندن، پاریس و سان فرانسیسکو عبور کرد. مشعل المپیک ۲۰۰۸ حتی به قله اورست نیز برده شد. مشعل بعد از رسیدن به ارتفاع ۲۹ هزار پایی در روز ۸ می ۲۰۰۸ روشن شد.

مشعل المپیک ریو ۲۰۱۶ هم به ۳۲۹ شهر رفته بود که ۲۶ شهر آن مراکز ایالت‌های برزیل بودند و حدود ۱۲ هزار نفر مشعل المپیک ریو را حمل کردندکه هر فرد حدود ۲۰۰ متر مشعل را حمل کرده است.

بازی‌های المپیک توکیو با یکسال تاخیر مردادماه سال آینده به میزبانی توکیو برگزار خواهد شد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازی های المپیک المپیک توکیو مشعل المپیک روشن شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

 

بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم تیم امید کشورمان با صعود به مرحله نیمه پایانی مسابقات قهرمانی آسیا، نشان برنز خود را قطعی کرد.   نامه سرپرست سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون درباره پرسپولیس و استقلال سرپرست سازمان خصوصی سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون، به صورت رسمی از اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.   هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی شمس‌آذر مقابل پیکان تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین در دیدار خانگی از هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال برابر پیکان به پیروزی رسید.   صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه نمایندگان جوان هاکی روی یخ ایران با ایستادن در مکان پنجم به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه پایان دادند.   دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان در فینال سوپر لیگ غرب آسیا تیم شهرداری گرگان در دومین دیدار مرحله پایانی رقابت های بسکتبال سوپر لیگ غرب آسیا به مصاف تیم الریاضی لبنان می رود.   بحر گستر پارس و ملوان نداجا صدرنشین لیگ آب‌های آرام بحر گستر پارس در بخش بانوان و ملوان نداجا در بخش مردان در پایان مرحله سوم لیگ آب‌های آرام صدرنشین باقی ماندند.   برنامه مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال برنامه مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شد.   اوسمار: حضور هواداران در بازی با سپاهان به ما کمک می‌کند سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: همیشه بازی‌هایی که مقابل سپاهان داشتیم سخت و حساس بوده است و یک جریان کوچک می‌تواند نتیجه بازی را تعیین کند.   اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو نمایندگان کشورمان برای حضور در مسابقات تیراندازی جام جهانی امروز راهی باکو شدند.   مناف هاشمی: بسکتبال و والیبال تاثیری در نشان آوری کاروان المپیک ندارند دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: غیبت بسکتبال و والیبال در المپیک پاریس تاثیری در نشان آوری کاروان ندارد.    

دیگر خبرها

  • عزیزیان: امروز تکلیف قهرمان لیگ روشن می‌شود
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد