Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور گفت: عقب ماندگی مزمن مالی مراکز توانبخشی باید جبران شود و به دنبال این هستیم که یارانه مراکز توانبخشی در سال 1400 حداقل 50 درصد افزایش داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید بهروزی نیا، رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور گفت: در رابطه با افزایش یارانه مراکز توانبخشی غیر دولتی در سال 99، چندی قبل جلسه ای با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد و تمام تلاش ما در انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین و هئیت مدیره انجمن این است که موضوع افزایش یارانه مراکز هر چه سریع تر در کمیسیون اجتماعی هیئت دولت طرح شده و پس از تصویب نهایی در هیئت دولت به سازمان بهزیستی ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: صورت جلسه ارائه شده به نحوی تنظیم شده که در صورت تامین اعتبار، افزایش 20 درصدی یارانه از تاریخ اول فروردین سال 99 اعمال و به مراکز پرداخت شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور با اشاره به انتقال مشکلات مراکز توانبخشی به سازمان برنامه و بودجه اظهارکرد: در تلاش هستیم تا مسائل و مشکلات مراکز توانبخشی اعم از شبانه روزی، روزانه و سایر کاربری ها به سازمان برنامه و بودجه انتقال پیدا کند و امیدواریم در بودجه 1400 رشد قابل توجهی در بحث یارانه مراکز توانبخشی داشته باشیم.

بهروزی نیا در خصوص پیشنهادات ارائه شده در رابطه با افزایش یارانه مراکز توانبخشی در سال 1400 خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت تمام شده خدمات در مراکز توانبخشی، پیشنهاد افزایش 100 درصدی یارانه مراکز در سال 1400 ارائه شده و با توجه به اینکه این رقم افزایش دشوار خواهد بود، امیدوار هستیم حداقل 50 درصد افزایش یارانه در سال 1400 محقق شود.

او تاکید کرد: انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور در تلاش است تا عقب ماندگی مزمن مالی مراکز توانبخشی در سال 1400 برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور در خصوص پیگیری های صورت گرفته برای دریافت یارانه مراکز شبانه روزی و ویزیت در منزل و مراقبت در منزل تصریح کرد: مشکلاتی در رابطه با یارانه مراکز شبانه روزی و ویزیت در منزل و مراقبت در منزل ایجاد شده بود که با پیگیری های انجام شده، یارانه مهر ماه مراکز به حساب آنها واریز شد.    

بهروزی نیا افزود: سرانه ای برای 5 ماه توانخواه های مجهول الهویه مراکز شبانه روزی در نظر گرفته شده که آن هم به حساب این مراکز واریز خواهد شد.

او در رابطه با مشکلات مراکز شبانه روزی و آسایشگاه های سالمندان و معلولین در ایام بیماری کرونا اذعان کرد: توقف پذیرش مددجو در ایام بیماری کرونا اعلام شده بود که همین موضوع مشکلاتی را برای مراکز ایجاد کرده بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولین کشور ادامه داد: توقف پذیرش مددجو، تهدیدی برای مراکز شبانه روزی و آسایشگاه های سالمندان و معلولین بود و همین موضوع منجر به کاهش ظرفیت و تعطیلی مراکز خواهد شد.

بهروزی نیا در رابطه با درخواست های صورت گرفته برای ارائه برنامه مدیریت بحران استان ها در صورت بروز نمونه کرونا در مراکز اظهارکرد: درخواست ارائه برنامه و همچنین اعلام فضاهای مراکز قرنطینه و ایزوله و نقاهتگاهی مراکز به استان ها ارائه شده و تاکنون تمام استان ها به غیر از استان های خراسان شمالی، تهران، قم و مازندران برنامه های خود را اعلام کرده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مراکز توانبخشی یارانه مراکز توانبخشی مراکز توانبخشی در سال 1400 یارانه مراکز توانبخشی مراکز شبانه روزی افزایش یارانه بهروزی نیا ارائه شده استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها

علیرضا انجلاسی گفت: براساس جزء ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود.

وی با بیان اینکه پیش از این مستمری مددجویان توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شد، درباره مستمری مددجویان گفت: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانوارهای یک نفره ماهیانه (۹۹۳۷۲۰)، ۲ نفره (۱۴۱۹۶۰۰)، ۳ نفره (۱۹۷۸۴۴۰)، چهار نفره (۲۵۵۵۲۸۰) و خانواده پنج نفره و بالاتر (۳۱۲۳۱۲۰) تومان دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته