Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:14:38 GMT

هدف آمریکا از مذاکره تسلیم شدن ایران است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۳۷۴۱

هدف آمریکا از مذاکره تسلیم شدن ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) در همایش پدافند غیرعامل که در وزارت کشور برگزار شد ضمن تبریک آغاز امامت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت،با بیان اینکه موضوعات پدافندی در سطوح مختلف باید توسعه پیدا کند،گفت: در همین زمینه پیشنهادهای مناسبی را استانداران ارائه دادند که این پیشنهادات در کمیته‌های پدافند غیرعامل مطرح و دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای پی بردن به ضرورت پدافند غیرعامل باید به پیروزی انقلاب اسلامی برگردیم،خاطرنشان کرد: انقلاب ما با اهداف و آرمان‌های الهی مانند عدالتخواهی، نفی سلطه بیگانه و حمایت از مستضعفان پیروز شد و این پیروزی در حساس‌ترین منطقه جهان شکل گرفت و امروز تردیدی نداریم که در هرم قدرت جهانی، منطقه جنوب غرب آسیا نقش به‌سزایی به دلیل ویژگی‌های این منطقه دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران امور منطقه را در دست گرفته است بنابراین طبیعی است که با تهدیدهایی بزرگ و با اشکال مختلف روبه‌رو شود.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ایران بدون چشم‌داشت به خاک دیگران و صرفاً بر اساس وظایف دینی که دارد به سمت اهدافش پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ایران با پذیرش برجام با دنیا کنار آمد و پذیرفت که با کاهش برخی از وظایفش، از کاهش تحریم‌ها برخوردار شود،اظهار داشت: این درحالی است که کل دنیا اذعان دارند که ما به قرارداد خودمان پایبند بودیم، اما عهدشکنی آمریکای جنایتکار، کار را پیچیده کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آن‌ها از برجام خارج شدند و سیاست اعمال فشار بر ملت ایران را دوباره در پیش گرفتند،افزود: استکبار جهانی تحریم‌های اقتصادی، تسلیحاتی و... را علیه کشورمان وضع کرده و به دنبال این است که ما سیاست‌های آن‌ها را بپذیریم و آن‌ها به دنبال تسلیم شدن ما در مقابل خواسته‌های مغایر با اهداف انقلاب، بوده و هستند.

سرلشکر باقری گفت: ما یک سال صبر کردیم، اما از سال گذشته راهبرد «مقاومت فعال» را در پیش گرفتیم. هرچند فشارها علیه کشورمان سنگین است، اما دستاوردهای خوبی نیز نصیب ما شد و اینکه ما تسلیم نشدیم و خوداتکایی را افزایش دادیم، موجب یأس دشمنان شد و ما امروز تهدیدها را به فرصتی برای سربلندی ملت تبدیل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه قدرت ما در این ایام بالاتر رفت و ما روی پای خود ایستادیم و آرمان‌های خود را دنبال کردیم،تاکید کرد: در همین مقطع ممکن است نگرش‌های اشتباهی چه در داخل و چه در خارج شکل بگیرد، چراکه این روزها برخی حرف از «عقلانیت» می‌زنند؛ عقلانیت به معنای خالی کردن صحنه در مقابل دشمن نیست، بلکه قوی شدن کشور، معنای واقعی عقلانیت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  گفت: اگر قوی نباشیم، نمی توانیم از تمام منافع خودمان دفاع و حفاظت کنیم. برای قوی شدن کشور نیاز به راهبردهای مناسبی دارد که یکی از آن‌ها وحدت در مسیر تبعیت از رهبری و تلاش جهادی با رویکرد نگاه به توان داخل است.

تکمیل می شود...

کد خبر 5056538

منبع: مهر

کلیدواژه: سرلشکر باقری برجام تهدیدات سایبری تحریم اقتصادی پدافند غیرعامل مجلس شورای اسلامی صحن مجلس ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده محمد باقر قالیباف جمهوری اسلامی ایران حسن روحانی هیئت دولت اسحاق جهانگیری مجلس برجام رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ محمدجواد ظریف حجت الاسلام حسن روحانی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم

 نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان در گفت‌وگویی به تبیین آخرین وضعیت روابط تهران- کابل پرداخت.
 
به گزارش ایسنا؛ حسن کاظمی قمی در خصوص توجه خاص افغان‌ها به چابهار گفت: سیاست ما این بوده حوزه مکران و چابهار توسعه پیدا کند و برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم.
 
وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در منطقه چابهار و مکران صورت می‌گیرد مسئله احداث فرودگاه بزرگ بین‌المللی است. ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه چابهار هستیم.
 
کاظمی قمی در  گفت‌وگو با ایراف در خصوص حق‌آبه ایران و رویکرد نمایندگی ایران در مورد واکنش‌های دولت سرپرست افغانستان در این موضوع اشاره کرد: آنچه دارالحکومه انجام می‌دهد، برآمده از تصمیمی است که در دارالخلافه در قندهار گرفته می‌شود. رهبری طالبان اعلام کرد در چارچوب معاهده ۱۳۵۱ باید حق آب مردم ایران را بدهند و حکم حکومتی داد.
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد روش برخورد ایران با طالبان تصریح کرد: در دوران حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات حرکت می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کند.
 
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص خط راه‌آهن چابهار به افغانستان گفت: مسیر کریدور ترانزیت ایران-افغانستان، چین را به آب‌های آزاد و قاره اروپا و آفریقا وصل می‌کند. در چارچوب طرح یک راه یک کمربند، الان چینی‌ها دنبال می‌کنند، کریدور ایران-افغانستان مفهوم دارد.
 
وی اشاره کرد: احتمالاً نشست‌های سه جانبه‌ای را میان ایران-افغانستان-چین برگزار خواهیم کرد. کشورهای دیگر منطقه هم از این کریدور استقبال کرده‌اند. ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.
 
کاظمی قمی در پایان گفت: افغانستان مسیر دستیابی‌اش به آب‌های آزاد از ایران کوتاه‌ترین و امن‌ترین حتی اقتصادی‌ترین است. با توجه به شرایطی که امروز به ویژه با بحران اوکراین بوجود آمده، مسئله کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای معنای جدی‌تری به خودش گرفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • رهبر انقلاب: ملت ایران تسلیم زورگویی‌های استکبار نمی‌شود (فیلم)
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم