Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@22:59:03 GMT

کشته شدن رهبر کلمبیایی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۴۰۴۵

کشته شدن رهبر کلمبیایی

رئیس جمهور کلمبیا گفته است که نیروهای امنیتی کشورش طی عملیاتی در استان کوکو واقع در ساحل اقیانوس آرام، یک فرمانده شورشی را که بیش از همه با نام "اوریل" شناخته می‌شود، کشته‌اند. ناطقان:  اوریل که نام واقعی او "آندرس فلیپه وانه‌گاس لاندونو" بود، رهبری در ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا بود و از طریق حضورش در رسانه‌ها، ویدئوهای آنلاین و یک حساب کاربری توییتر شناخته می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






"ایوان دوکو" یکشنبه شب در یک سخنرانی با حضور پلیس و رهبران نظامی گفت که اوریل مسئول آدم‌ربایی، کشتن فعالان حقوق بشری و اعضای نیروهای امنیتی و نیز استخدام اجباری کودکان بوده است.

وی اظهار کرد: آندرس فلیپه وانه‌گاس لاندنوی تروریست، که از نام مستعار اوریل استفاده می‌کرد، هلاک شد. این جنایت‌کار طی یک عملیات دقیق اطلاعات مشترک، توسط ارتش ملی کلمبیا و پلیس ملی، کشته شد.

دوکو ضمن درخواست از دیگر اعضای ارتش آزادی‌بخش ملی برای خارج شدن از بسیج نظامی، گفت: اوریل از شبکه‌های اجتماعی برای دفاع از جرم استفاده می‌کرد.

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا که در سال ۱۹۶۴ توسط کشیش‌های رادیکال تأسیس شد، از شورشی‌های فارک (نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا) که در سال ۲۰۱۶ یک تفاهم صلح را به امضا رسانده و حالا یک حزب سیاسی قانونی به حساب می‌آیند، رادیکال‌تر و با کنترل مرکزی کمتر تلقی می‌شود.

ارتش آزادی‌بخش ملی که حدود ۲ هزار جنگجو دارد، مذاکرات صلح با دولت قبلی را آغاز کرد، اما مذاکرات بعد از بمب‌گذاری خودرو در بوگوتا، پایتخت کلمبیا از هم پاشید و دوکو خواستار آن شد که پارتیزان‌ها تمام گروگان‌هایشان را آزاد کنند.

دولت کلمبیا اخیراً از دستگیری ۸ شورشی خبر داد که متهم به شرکت در حمله بمب‌گذاری اوایل ۲۰۱۹ بودند. در حمله فوق، ۲۲ کارآموز افسری پلیس کشته شدند.
منبع: تابناک برچسب ها: ناطقان ، کلمبیا ، شورش ، رهبر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ناطقان کلمبیا شورش رهبر ارتش آزادی بخش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت که از شمار زیاد خبرنگارانی که در نتیجه بیش از نیم سال جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند، شوکه شده است.

گوترش در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات افزود: من از کشته شدن تعداد زیادی از خبرنگاران در عملیات نظامی اسرائیل در غزه شوکه و وحشت زده شده‌ام.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنبن بر لزوم حمایت از خبرنگاران و کارکنان رسانه و اهمیت نقشی که آنها در اطلاع رسانی و آموزش مردم ایفا می کنند، تأکید کرد.

سازمان علمی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) جایزه آزادی مطبوعات سال ۲۰۲۴ را به همه خبرنگاران در نوار غزه تقدیم کرد.

یونسکو در بیانیه ای در این باره تاکید کرد که ارائه این جایزه به خبرنگاران غزه بیانگر این واقعیت است که در نهایت آزادی برای خبرنگاران فلسطینی محقق خواهد شد.

تا کنون بیش از ۱۴۰ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6095974

دیگر خبرها

  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • گرامیداشت یاد خبرنگاران کشته شده فلسطینی در روز جهانی آزادی مطبوعات
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • کشته شدن دوچرخه‌سوار قزوینی در تصادف با پراید
  • حزب‌الله اینگونه فعالیت ارتش اسرائیلی را لحظه به لحظه رصد می‌کند! + فیلم
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • تصاویر یورش نیروهای پلیس به دانشگاه کلمبیا | ورود پلیس از پنجره های دانشگاه! + ویدئو
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ده‌ها دانشجو بازداشت شدند
  • پورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ده‌ها دانشجو بازداشت شدند