Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای عالی مسئولان قضایی با تبریک آغاز امامت دوازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج)، اجرای عدالت را از ویژگی های مهم حکومت مهدوی عنوان کرد.

وی افزود: امروز مسأله «عدالت» از مهم ترین و محوری ترین مسائل جمهوری اسلامی به عنوان نظامی است که می تواند زمینه ساز ظهور و تشکیل حکومت مهدوی باشد و اجرای عدالت، هم در قانون اساسی و هم در سیره و سلوک امامین جامعه مورد تأکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی با بیان اینکه همه اجزای حکومت و کارگزاران نظام ملزم به اجرای عدالت هستند، قوه قضاییه را پیشانی اجرای عدالت معرفی کرد و گفت: همه همکاران دستگاه قضا باید بدانند که مأمور به اجرای عدالت هستند و هر اقدامی را باید با سنجه تحقق عدالت انجام دهیم.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه مردم باید اجرای عدالت را احساس کنند، افزود: همان طور که حرارت و برودت هیچ مانعی را نمی شناسد و وارد خانه و کاشانه مردم می شود، عدالت هم باید وارد زندگی مردم شود و برای جامعه کاملاً ملموس باشد.

رئیسی از قانونمداری و قانونگرایی به عنوان شاخص عدالت یاد کرد و گفت: مسئولان و آحاد مردم باید عمل به قانون و مقررات را ارزش تلقی کرده و قانون گریزی و قانون شکنی را ضد ارزش بدانند و همواره قانونمدار حرکت کنند.

رئیس قوه قضاییه در همین راستا از کرونا به عنوان یکی از دغدغه های امروز جامعه یاد کرد و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستگاه های ذیربط، اجرای این تصمیمات و رعایت بایدها و نبایدها از سوی همگان مورد تأکید قرار داد.

توهین به مقدسات میلیون ها انسان میدان دادن به افراد جاهل است
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با محکومیت هتک حرمت ساحت مقدس نبی مکرم اسلام در فرانسه، اهانت به ساحت قدسی پیامبر اعظم (ص) را اهانت به همه ادیان و انبیای الهی دانست و اظهار داشت: توهین به مقدسات میلیون ها انسان خلاف ادیان ابراهیمی و توهین به انسان و خردگرایی و دفاع از جهل و میدان دادن به افراد نادان است.

رئیس قوه قضاییه افزود: گاهی در یک گوشه توهینی به مقدسات می شود و دولت ها هم به محض این که مطلّع می شوند، واکنش نشان می دهند اما حمایت دولت مدعی آزادی و حقوق انسان از توهین به آخرین پیام آور الهی در واقع توهین به حضرت موسی و حضرت عیسی، مغایر با آزادی و حقوق انسان هاست.

رئیسی با بیان اینکه قاطبه آزاداندیشان عالم چه با تحریم کالاهای فرانسوی و چه بدون تحریم کردن کالاهای این کشور از عاملان و حامیان اهانت به پیامبر اعظم (ص) ابراز انزجار کرده اند، یکی از اهداف اهانت کنندگان را حساسیت سنجی جهان اسلام نسبت به این نوع اقدامات عنوان کرد.

رئیسی گفت: آنها به خوبی دریافته اند این اقدام نه تنها در جهان اسلام که از نظر همه مردم دنیا محکوم و منفور است.

انگلیس خبیث می خواهد نهادهای انقلابی را تضعیف کند
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری جدی جنگ روانی از سوی دشمن در کنار جنگ اقتصادی علیه ملت ایران به تحرکات اخیر بنگاه های سخن پراکنی بیگانه در تضعیف نهادهای انقلابی اشاره کرد و گفت: آنها وقتی تقدیر رهبری و مردم از خدمات و اقدامات امنیت آفرین نیروی انتظامی را دیدند، عملیات روانی خود را برای تضعیف این نیرو آغاز کردند.

یک حادثه نباید بهانه تضعیف پلیس شود
رئیسی افزود: هر گونه تخلف در هر دستگاهی نسبت به هر کسی قابل تعقیب و پیگیری است و خود دستگاه‌ها هم تخطی از قانون را نمی پسندند و با آن برخورد می کنند اما باید مراقب تحرکات دشمن باشیم که می خواهد با سوءاستفاده از یک حادثه که در گوشه ای رخ داده، جایگاه و هویت یک نهاد را به طور کامل مخدوش کند.

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: امروز دشمن در اتاق فکر خود سناریویی را طراحی می کند که با راه‌اندازی جنگ روانی و بزرگ نمایی نارسایی ها، مجموعه یک نیروی خدمتگزار و در میدان که مقتدرانه وظایف خود را انجام می دهد، تضعیف کند که باید با این حرکت هوشمندانه برخورد کرد.
 

هتک حرمت هر کسی چه مسئول باشد یا نباشد، مذموم است
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری در حرام اعلام کردن هتک حرمت مسئولان نظام و تفاوت آن با نقد و نقدپذیری اشاره کرد و گفت: هتک حرمت و هرگونه افترا و تهمت، نه تنها نسبت به مسئولان که نسبت به هر شخصی مذموم و محکوم است.

نقد خوب است اما در نقادی نباید آبروی افراد را برد
رئیس قوه قضاییه افزود: همان طور که رهبری فرمودند، نقد و نقادی آزاد است و مسئولان هم باید روحیه نقدپذیری داشته باشند و خود را در معرض نقد قرار دهند اما حفظ حرمت و آبروی افراد از حدود آزادی است که همه باید به آن توجه و اهتمام داشته باشند.

رئیسی با بیان اینکه باید مرز بین نظارت و دخالت را رعایت کرد، اظهار داشت: بازرسی باید محکم به وظیفه نظارتی خود عمل کند و گزارش آن را هم ارائه کنند و مسئولان باید از مسئولان احساس تعامل و همیاری کنند.

سوت زنی بدون اثبات ادعای یک فساد، مبارزه با فساد نیست
رئیس دستگاه قضا حفظ حرمت افراد در اجرای عدالت را هم مورد تأکید قرار داد و گفت: برخی تحت عنوان مبارزه با فساد بدون اینکه رسیدگی و صحت و ثقم آن مشخص شود، اقدام به افشاگری می کنند در حالی که هر خبری الزاماً درست نیست و باید حتماً مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه «سوت زنی و اعلام فساد به تنهایی، اسمش مبارزه با فساد نیست»، مبارزه با فساد را در گرو اقدام و برخورد با زمینه های فساد و مفسدان دانست و از همگان خواست که گزارش های خودشان درباره مفاسد را برای بررسی و رسیدگی به دستگاه مسئول مبارزه با فساد یعنی دستگاه قضایی و مسئولان ذیربط ارائه دهد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با فساد اقتصادی افزود: فساد را باید اعلام کرد تا پیگیری شود اما این که کسی احساس مسئولیت کند و قبل از اثبات یک ادعا آبروی دیگران را ببرد کار درستی نیست و برای جامعه نیز آورده ای نخواهد داشت.

دورکاری همکاران قضایی نباید در رسیدگی به کار مردم وقفه ایجاد کند
رئیسی همچنین به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال برخی محدودیت ها در پایتخت و برخی استان ها در هفته جاری اشاره کرد و از مسئولان دادگستری خواست که اجرای طرح دورکاری کارکنان را به گونه ای مدیریت کنند که حقوق مردم و ارباب رجوع رعایت شده و در پیگیری کار مردم و رسیدگی به موقع به پرونده ها، وقفه به وجود نیاید.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی مرکز رسانه قوه قضاییه قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی مرکز رسانه قوه قضاییه قوه قضاییه سید ابراهیم رییسی مرکز رسانه قوه قضاییه قوه قضاییه اخبار کنکور رئیس قوه قضاییه مبارزه با فساد اجرای عدالت هتک حرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

رئیس جمهور با اشاره به عهد دولت مردمی با مردم برای مبارزه قاطع با فساد و مفسد گفت: به همه مسئولان تاکید کرده‌ام که در این دولت فساد و مفسد مطلقا تحمل نخواهد شد و حتی فراتر از آن اگر فردی در مسئولیتی که به او سپرده شده ناکارآمد باشد هم فورا با فردی که توانمندی ایجاد تحول دارد، جایگزین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) با گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا تصریح کرد: مردم عزیز این مناطق در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و یار انقلاب، امام و رهبری بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره به دنبال فرصتی بودم تا در جمع باصفا و نورانی مردمان سخت‌کوش و متدین این منطقه حضور یابم، افزود: بنای دولت اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی است. بر همین اساس در آغاز به کار دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا، ناترازی‌های گسترده برق، کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال و رفع دغدغه مردم درباره مسکن را مبنای کار خود قرار دادیم و امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده‌اند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور شرایط اقتصادی زندگی مردم را بهبود بخشیم، اظهار داشت: بنای بنده این نیست که بگویم دولت چه وضعیتی را تحویل گرفت و در گذشته وضعیت چگونه بوده است، اما فقط در یک مورد دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم که این کسری بودجه یکی از اصل‌ترین دلایل ایجاد تورم است، اما بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول با تولید و ایجاد منابع و درآمدهای جدید هم این کسری را رفع کردیم و هم توانستیم روند تورم را کاهشی کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: دولت در ادامه این روند در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز بودجه را به شکلی تنظیم و تدوین کرد که منابع و مصارف همخوانی داشته باشند تا کسری بودجه به عنوان ریشه و بستر ایجاد تورم نداشته باشیم. همچنین رشد نقدینگی به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجاد تورم در دولت کنترل شده و پس از رسیدن به هدف ۲۵ درصد در پایان سال گذشته، در حال حاضر ۲۴ درصد بوده و در حال کاهش به رقم ۲۳ درصد است. دولت همچنین اضافه برداشت بانک‌ها را نیز مدیریت کرده و سال گذشته سه موسسه بانکی که اضافه برداشت داشتند منحل شدند و امسال نیز بنای دولت این است که اگر موسسه‌ای مقررات در این زمینه را رعایت نکند، منحل شود.

رئیسی با بیان اینکه اینطور نیست که بنده ندانم در زندگی بعضی از مردم عزیزمان چه می‌گذرد، گفت: قبل از حضور در جمع شما مردم ابتدا در مسجد ابوذر در جلسه حل مسئله و پیگیری مسائل اولویت‌دار حضور یافتم و مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده موجود در منطقه را مورد بررسی قرار دادیم و تصمیماتی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد؛ بنای این دولت این نیست که از کنار چاله‌ها بدون چاره‌اندیشی عبور کند. ما هر کاری را که به نفع مردم باشد انجام خواهیم داد، ولو اینکه خوشایند برخی هم نباشد!

رئیس جمهور در ادامه محور دیگر کار دولت را مبارزه قاطع با فساد و مفسدان عنوان و خاطرنشان کرد: به همه مسئولین اعلام کردم و نه فقط اعلام که اقدام هم کرده‌ام؛ که هر کجا فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد. بدانید در این دولت چنان که بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم، تبعیض، پارتی‌بازی و رشوه در همه ادارات هستیم. حتی ممکن است کسی فساد نداشته باشد، اما در جایی که قرار گرفته کارآمدی لازم را ندارد، بنای دولت این است که در این رابطه اغماض نکند و حتماً جای او را به فردی کارآمد و کسی که بتواند تحول ایجاد کند، بدهد.

رئیسی با بیان اینکه حداقل در ۹۰ مورد در این زمینه اقدام صورت گرفته که شاید همه آنها اعلام نشده باشد، گفت: بنای دولت این است که کار را به افراد کارآمد بسپارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای عملیات وعده صادق گفت: این اقدام برای همه مسلمانان و آزادی‌خواهان و هم دشمنان پیام داشت؛ پیام این عملیات برای دشمنان این بود که بنای نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران، مقاومت و ایستادگی در مقابل همه دشمنان است. در پاکستان نیز این مسئله را بیان کردم که شهیدان ما، امام و رهبری به ما آموختند در مقابل دشمنان باید مقاومت و ایستادگی کرد.

رئیسی افزود: این عملیات همچنین یک پیام برای دوستان انقلاب اسلامی داشت که پیام همبستگی، وحدت و اخوت بود. بدانید هر کس در دنیا به طرف ما دست دوستی دراز کند، آن را با محبت می‌فشاریم. بنای ما همکاری با همه کسانی است که می‌خواهند با جمهوری اسلامی ایران روابط سالم و سازنده داشته باشند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، این جنایات را تابلویی روشن در مقابل چشم همه جهانیان توصیف و تصریح کرد: یک وجه تابلویی که از غزه در جهان ترسیم شده نورانیت ایستادگی و مقاومت و جانفشانی است و یک وجه تاریک آن جنایت‌های بی‌نظیر، کودک‌کشی، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت از سوی رژیم صهیونیستی است که انسان شرم می‌کند مرتکبان این جنایت را انسان بنامد، چرا که آنها فقط شکل انسان هستند.

رئیسی با بیان اینکه داعیه حقوق بشر حامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی گوش فلک را کر کرده اما آنها بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند، اظهار داشت: مگر همین کشورهای غربی تا دیروز ادعای دانش‌دوستی و احترام به دانشگاه نداشتند، پس چگونه شد که به دانشجویانی که جرم‌شان فقط دفاع از مظلومیت مردم غزه است اینچنین حمله کرده و آنها را به جرم حق‌خواهی به خاک و خون کشیدند. امروز رخدادهای جاری در غزه و رخدادهای مرتبط با آن چهره غربی‌ها و آمریکایی‌ها را رسوا کرده، اما مردم همین مناطق ۱۷ و ۱۸ از ۴۵ سال قبل دفاع از ملت فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زدند.

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه مشکلات و مسائل مناطق شما با جدیت و سرعت پیگیری و رفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: ارتباط ما با شما به همین جلسه و دیدار محدود نخواهد بود. این از افتخارات بنده است که در هر مسئولیتی بوده‌ام رو در رو با مردم نشسته و سخنان و مشکلات آنها را شنیده‌ام. برخی به بنده ایراد می‌گیرند که چرا این همه سفر استانی می‌روم، اما روال کار بنده این نیست که بر اساس گزارش‌ها مشکلات را حل کنم، بلکه در جلسات رو در رو و بدون واسطه به دنبال شناسایی و حل مشکلات هستم؛ یقین بدانید بر عهد خود با شما مردم باقی هستم و باقی خواهم ماند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد