Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@08:27:22 GMT

سفر وزیر خارجه آمریکا به هند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۵۴۶۹

سفر وزیر خارجه آمریکا به هند

وزیر خارجه آمریکا در نخستین مقصد سفر آسیایی ۵ روزه خود وارد هند شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه وارد دهلی نو پایتخت هند شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، تقویت روابط راهبری بین آمریکا و هند آن هم در شرایطی که نفوذ چین در منطقه رو به گسترش است، یکی از مهمترین اهداف سفر پامپئو به هند به شمار می رود.

دیدار پامپئو با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستانگفتگوی تلفنی پامپئو با نخست‌وزیر سودانپامپئو: آمریکا سیاست خود در قبال سوریه را تغییر نخواهد داد

این نخستین مقصد سفر 5 روزه وزیر خارجه آمریکا به کشورهای آسیایی به شمار می رود.

کنث جاستر سفیر آمریکا در هند، در فرودگاه دهلی نو به استقبال پامپئو رفته است. پامپئو قصد دارد عصر دوشنبه با وزیر خارجه هند دیدار کند و سپس به همراه مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا یک نشست مشترک با وزرای خارجه و دفاع هند برگزار خواهند کرد.

سپس پامپئو و اسپر با نارندرا مودی نخست وزیر هند گفت و گو می کنند. این سفر بخشی از تلاش های تازه آمریکا برای تقویت روابط با متحدان آسیایی خود در برابر اقدامات چین در منطقه به شمار می رود.

پامپئو قصد دارد در ادامه برنامه سفر خود به آسیا به سریلانکا و مالدیو نیز برود. سفر پامپئو به آسیا با عزیمت به اندونزی پایان خواهد یافت.

یانگ جیه چی دیپلمات ارشد چین طی ماه جاری به کلمبو پایتخت سریلانکا سفر کرده است. طی سال های اخیر چین منابع مالی هنگفتی را برای توسعه زیرساخت های سریلانکا و مالدیو اختصاص داده است.

این مساله جایگاه هند را نیز در منطقه به خطر انداخته است. هند یک قدرت سنتی در این منطقه به شمار می رود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا شمار می رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است