Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:56:21 GMT

پیشرفت ۷۶ درصدی پروژه خط لوله گوره-جاسک

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۵۵۶۱

پیشرفت ۷۶ درصدی پروژه خط لوله گوره-جاسک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی جعفرزاده، قائم‌مقام طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک در شرکت متن درباره آخرین وضع پیشرفت این طرح توضیح داد: هم‌اکنون پیشرفت فاز نخست طرح به ۷۶.۵ درصد رسیده است و تمام امکانات و نیروها بسیج شده‌اند تا فاز نخست این طرح راهبردی تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و انتقال بیش از ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام از گوره به جاسک امکان‌پذیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی احداث خط لوله، تلمبه‌خانه‌های ۲ و ۴، ۲ ایستگاه توپکرانی و برق‌رسانی را از جمله اهداف فاز نخست طرح ملی گوره-جاسک عنوان کرد و گفت: تا پایان سال، ۲ میلیون بشکه از ظرفیت مخازن جاسک نیز به مدار خواهد آمد.

قائم‌مقام طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک با بیان اینکه هم‌اکنون پیشرفت بخش احداث خط لوله طرح به بیش از ۶۲ درصد رسیده است، ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر خط لوله به سایت تحویل و بیش از ۳۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است که بر اساس برنامه پیش‌رو، تمام گستره خط لوله که حدود هزار کیلومتر است تا پایان امسال تست، نصب و عملیاتی خواهد شد.

جعفرزاده با اشاره به استفاده حداکثری از کالاها و تجهیزات ساخت داخل در این طرح ملی، به ورق ترش، لوله‌ها، شیرآلات ۴۲ اینچی، شیرهای دستی و کنترلی، سیستم کنترل و… به‌عنوان مصادیق اصلی ساخت داخل در طرح اشاره و عنوان کرد: حدود ۹۵ درصد کالاهای طرح از محل تولیدات داخل تأمین شده و به واسطه اجرای این طرح برای حدود ۸ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

این مقام مسؤول با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسیر اجرای طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، گفت: واقعیت این است که کرونا شرایط کار را بسیار سخت‌تر کرده و با وجود این، دست‌اندرکاران طرح بدون هیچ تعطیلی و بی‌وقفه برای به ثمر رساندن این طرح در تلاش هستند.

کد خبر 5056685

منبع: مهر

کلیدواژه: انتقال نفت خط لوله انتقال گاز گوره جاسک تولید نفت شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران بانک مرکزی ایران قیمت دلار ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام فولاد بازار سرمایه تولید نفت قیمت یورو اقتصاد چین بورس تهران گوره به جاسک خط لوله نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  تقی پاشایی گفت: با توجه به عمر بالای لوله‌ها و فرسودگی لوله‌های خطوط انتقال مجتمع ۳ روستایی ارسی (ارسی، چشمه، آغبلاغ ولدیان) که دچار ترکیدگی‌های زیاد بود و همچنین گرفتگی لویل‌ها برا اثر رسوب بود، اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.
پاشایی تصریح کرد: اجرای خط انتقال و مخزن ۲۰۰ متر مکعبی توسط امور عشایر انجام و بعد از تحویل پروژه اتصال مخزن به خطوط انتقال از طریق ایستگاه‌های پمپاژ توسط شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در ۷ نقطه به انجام رسید.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مخزن قدیمی روستای آغبلاغ ولدیان در کد ارتفاعی مناسبی احداث نشده بود و بالادست روستا همواره با مشکل قطعی آب و افت فشار آب روبرو بودند، با بهره برداری از مخزن این مشکل آب در این روستا نیز رفع شد.
سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی افزود: با اصلاح سایز و عمق لوله گذاری و احداث شیر‌های هوا و تخلیه از قطعی آب شرب در روستا‌های مجتمع ارسی جلوگیری و همچنین وقوع اتفاقات پی در پی در خط انتقال نیز مرتفع شد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • قطعی آب گچساران در پی بارشها/جاده های عشایری دچار خسارت شدند
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد