Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اینکه هدف گذاری در ورزش باید همواره بر اساس اعتقادات دینی باشد چرا که دین اسلام به ورزش نگاه کلیدی و اساسی دارد گفت: نباید شأن مقدس ورزش را با سوء استفاده سیاسی درآمیخت.

«حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» در حاشیه دیدار با مسئولان اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول به مناسبت به  هفته تربیت بدنی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: می‌توان از فرصت و ظرفیت هفته تربیت بدنی در جهت ارتقای ورزش شهرستان استفاده کرد چراکه استفاده از ظرفیت ورزش می‌تواند یکی از شاخص‌های پیشرفت در جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه دزفول یکی از مؤثرترین امور فرهنگ سازی در جامعه را ورزش دانست و افزود: همیشه سلامت جسم در کنار صحت روح و جان انسان است و اگر یکی از این دو نباشد انسان دچار نقصان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هدفگذاری در ورزش باید همواره بر اساس اعتقادات دینی مورد توجه باشد اضافه کرد: تأکید اسلام به ورزش‌هایی چون اسب سواری، شنا و تیراندازی نشان می‌دهد دین اسلام به ورزش نگاه کلیدی و اساسی دارد و نباید شأن مقدس ورزش را با سوء استفاده سیاسی درآمیخت.

 

حجت‌الاسلام قاضی خاطر نشان کرد: امروز ورزش در عرصه اجتماعی و سیاسی بُعد بین‌المللی یافته و در دنیا تبدیل به عرصه مبارزه با جنگ نرم شده است که با ارتقای ورزش و استفاده از استعدادهای الهی، در این مبارزه جلو خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان یکی از مجموعه‌های کلیدی و اصلی فرهنگ شهرستان است و انتظار می‌رود که جایگاه آن به ترازی که شایسته است برسد و می‌طلبد یک حرکت عمومی و ملی در این زمینه صورت گیرد.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه باید به ورزش نگاه ملی داشت عنوان کرد: در ورزش باید افق بلندی در نظر گرفت و در این امر آحاد مردم و مسئولان باید احساس مسئولیت کرده و برای تبدیل آن به گفتمان عمومی تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه در امور فرهنگی هم فرصت و هم تهدید وجود دارد از این رو باید مراقب تهدیدها بود و فرصت‌ها را افزایش داده و از قوه به فعلیت رساند ابراز کرد: مهم‌ترین مرجع که می‌‌تواند در این موارد نظارت داشته باشد، اداره ورزش و جوانان است که با این کار جلوی آسیب‌ها گرفته خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام قاضی اذعان کرد: به جز در ورزش‌هایی که از خلقت برای زن مانع دارند، بانوان همانند آقایان در ورزش سهم دارند ولی باید در چارچوب و ضوابط معین باشد تا از منزلت والای زن سوء استفاده نشود.

 

وی ادامه داد: مجموعه ورزشی گسترده است و باید همواره مجموعه‌های مختلف را آسیب شناسی کرده و همچون زنجیره به هم متصل کرد به گونه‌ای که با شرایط متناسب و متوازن پیش رفته تا نتیجه آن ارتقای ورزش شهرستان باشد.

 

امام جمعه دزفول در پایان یاد آور شد: می‌توان متناسب با استعدادها و توانایی شهرستان و با هدفگذاری صحیح، چشم‌اندازی تعریف کرد تا ورزش دچار روزمرگی نشود و به اهداف بلند خود برسد.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول شهرستان دزفول دزفول حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان خلخال اظهار کرد: مدیران باید تا سفر بعدی به شهرستان خلخال پروژه‌های مصوب دور‌های گذشته سفر شهرستانی را بر اساس زمان‌بندی اجرا و گزارش آن را ارائه کنند.
وی با اشاره به برخی نیاز‌های ضروری خلخال از جمله احداث مدرسه، افزود: کارشناسی دقیق مکان و نیازسنجی تعداد کلاس و شروع عملیات اجرایی ضروری است.
استاندار اردبیل گفت: اجرای اردوگاه دانش‌آموزی در خلخال نیز از جمله موضوعات مورد نیاز دانش‌آموزان بوده و لازم است جزو مصوبات سفر بعدی به این شهرستان باشد.
عاملی با اشاره به نیازمندی‌های خلخال از جمله جاده کلور - درام، آب هشتجین و کلور، شبکه فاضلاب کلور، سد‌های معیشتی شهرستان و اردوگاه ازناو - خلخال، تصریح کرد: مدیران برای آغاز اجرای این پروژه‌ها و یا جلوگیری از غیرفعال شدن اجرا، پیگیری‌های لازم را داشته باشند.
در این نشست که در ادامه نشست‌های بررسی مسائل پروژه‌های شاخص شهرستان‌های استان اردبیل برگزار شد، موضوعات دیگری، چون مشکلات مربوط به معدن و موضوعات مرتبط با دستگاه‌های کشاورزی، راهداری و آموزش‌وپرورش هم مطرح و راهکار‌های لازم برای رفع مشکلات و تسهیل امور اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است
  • ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول