Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فریدون بابایی ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار شهرستان خلخال اظهار کرد: علی‌رغم تاکیدات و مصوبات در جلسات گذشته، نظارت بر اصناف، بازار و اقلام اساسی و نیازمندی‌های مردم از جمله نان و آرد وجود نداشته و حرکت منفعلانه از سوی دستگاه‌های دولتی در زمینه نظارت بر شبکه توزیع پذیرفته نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرگونه توزیع آرد سهمیه اهالی روستاهای شهرستان در بین واحدهای پخت نان شهری ممنوع بوده و در صورت بروز تخلف با متخلفین به‌صورت قانونی برخورد خواهد شد.

فرماندار خلخال ادامه داد: ارائه مجوز برای واحدهای نانوایی در شهرستان خلخال به‌خاطر ظرفیت شهرستان امکان‌پذیر نیست و در حال حاضر تعداد نانوایان در شهرستان از حد نسبی خود بالاتر است.

بابایی در خصوص ساعات پخت و ایام تعطیل و نظارت گفت: هیچ ساعات و مقرارات مشخصی برای این واحدها وجود نداشته و در سایه عدم نظارت مستمر این واحدها علاوه بر کم‌فروشی، تخلفات بهداشتی نیز داشته و رعایت سلامت شهروندان را نمی‌کنند.

وی بیان کرد: ارگان‌های نظارتی همچون دانشکده علوم پزشکی، اداره صمت، اتاق اصناف، اماکن انتظامی و ... با نظارت کیفی در بازار، سلامتی مردم را در نظر بگیرند.

فرماندار خلخال تصریح کرد: نان یک کالای استراتژیک بوده و وظایف دستگاه‌های نظارتی در امور آرد و نان تعیین شده و بارها در جلسات مختلف این تذکرها داده شده و نباید باز هم شاهد تخلفات باشیم.

اخلال در امر تولید و توزیع به پایان برسد

بابایی اظهار کرد: عدم نظارت بر ورود و خروج کالا به شهرستان باعث شده که پای دلالان به بازار فروش سیمان و چوب باز شده و یک واحد با ۲۰۰ نفر اشتغال در خلخال مثل کارخانه نئوپان در تهیه چوب خود با مشکل مواجه شده و گرانی کاذب در اقلام چوب درختی نشان از عدم نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط است.

وی با اشاره به گرانی کاذب نهاده‌های دامی و عدم نظارت از سوی جهاد کشاورزی گفت: روستاییان زحمتکش‌ترین قشر در بخش تولید دام هستند که متاسفانه با بالاترین قیمت نهاده‌های دامی را برای دام‌های خود تهیه و در فروش دام زنده نیز دچار ضرر می‌شوند ولی قیمت گوشت همچنان دربازار می‌تازد.

فرماندار خلخال خطاب به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان خلخال تاکید کرد: تمامی پرونده‌های صنوف و بازار و تخلف در حوزه آرد و نان و قاچاق، در کمترین زمان رسیدگی و با تشدید نظارت توسط دستگاه‌ها، اخلال در امر تولید و توزیع به پایان برسد.

بابایی با اشاره به فعالیت نظام مهندسی و این‌که امسال بیشترین ساخت‌وساز در حوزه ساختمان را در شهرستان خلخال را داشتیم، بیان کرد: باید به تخلفات انجام شده در این حوزه رسیدگی شود.

وی از ورود دستگاه قضا و استانداری به موضوعات و مشکلات شهرستان خلخال خبر داد و تصریح کرد: حمایت‌های لازم از سوی استانداری و دستگاه قضا در جهت تامین کالاها و اشتغال در واحدهای مختلف و حل مشکلات آنان انجام می‌شود ولی به‌دلیل عدم نظارت کافی، عرصه برای تخلف و بعضی فرصت طلبان که می‌خواهند چرخ تولید و رونق اشتغال بخوابد، فراهم می‌شود.

بابایی ضمن اشاره به اینکه اداره کل غله استان باید بر امورات نان و آرد شهرستان خلخال وارائه خدمات از سوی این واحدها نظارت داشته باشد گفت: درصورت عدم تمکین از سوی نانوایی ها مجوز آنان لغو و سهمیه آنان به افراد واجد الشرایط که در خدمت مردم باشند ارائه خواهد شد و ما  نظارت را از اداره غله استان و شهرستان می خواهیم.

عدم اختصاص سهیمه کامل آرد تابستانی از سوی اداره غله استان

رئیس اداره صمت خلخال گفت:  تخصیص سهیمه کامل آرد تابستانی از سوی اداره  کل غله به شهرستان خلخال انجام نشده است.
سیدناصر میرمرسلی در جلسه تنظیم بازار که ظهر امروز با حضور جمعی ازدستگاه ها برگزار شد گفت: سهمیه شهرستان خلخال در سه ماه تابستان 150تن بوده که یکصد تن از آرد اعلامی به شهرستان وارد و 50تن آن به شهرستان نرسیده است.
میرمرسلی از درخواست متقاضیان برای اخذ مجوز نانوایی ها خبر داد و گفت: بیش از 40 درخواست از سوی شهروندان به اداره صنعت  و معدن رسیده است که برای دستورالعمل ابلاغی ستاد آرد و نان شهرستان ما اجازه افزایش مجوز را نداریم.
رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان خلخال  گفت: در بخش مرکزی بیش از 43 روستای فاقد نانوایی وجودداشته که امسال آرد آنان با توجه به سرانه وسهیمه آنان تامین شده ولی به خاطر اینکه خانوار شهری به خاطر مباحث کرونا در منزل اقدام به پخت نان کرده اند با مشکل توزیع آرد شهری مواجه هستیم.
میرمرسلی اضافه کرد: در سطح شهرستان به خاطر فصل سرما و اینکه در مواقع ضروری نانوایی های بتوانند خدمات رسانی کنند همچنان تاکید بر دو گانه سوز نمودن است و در سطح شهرستان بیش از 29 واحد دوگانه سوز درحال فعالیت بوده که انتظار می رود شرکت نفت شهرستان در خصوص تامین سوخت دوم این واحد ها اقدامات لازم را به مرحله اجرا بگذارد.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۳۱/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار آرد خلخال دستگاه های دولتی شهرستان خلخال عدم نظارت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم

مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: با توجه به اهمیت نوغانداری در شهرستان فردوس و بهبود معیشت روستائیان شهرستان، در دو مرحله ۸۰ جعبه تخم نوغان یارانه‌ای مورد نیاز نوغانداران از اداره نوغانداری شرق کشور تهیه و از طریق مرکز جهاد کشاورزی باغستان و اداره امور تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی فردوس بین بهره برداران توزیع شد.

امیرزاده افزود: نوغان داران می‌توانند برای دریافت تخم نوغان به مجموعه تولیدات دامی جهاد کشاورزی مراجعه کنند. 

وی گفت: همچنین بعد از مهلت تعیین شده نیز نوغداران می‌توانند بر اساس نیاز خود، پس از معرفی جهاد کشاورزی شهرستان بر اساس نیاز به اداره نوغان شرق کشور مستقر در تربیت حیدریه مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه دهم اردیبهشت
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع