Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@02:12:14 GMT

نظر جهان عرب درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۶۴۴۴

نظر جهان عرب درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران

بر اساس نتایج یک نظرسنجی در هجده کشور عربی زبان جهان، حدود دو سوم از شرکت‌کنندگان با مواضع آمریکا علیه ایران مخالف هستند.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت مردم کشورهای جهان عرب با مواضع تحریمی و تهدیدات آمریکا علیه ایران موافق نیستند.

بر اساس نظرسنجی مشترک پایگاه خبری «عرب نیوز» و مؤسسه نظرسنجی «یوگاو»، ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان از ۱۸ کشور عربی، معتقدند رسیدن «جو بایدن» به مقام ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات هفته آینده، به سود منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اگر تحریمی باقی نمانده، چرا به دیپلماسی روی نمی‌آورید؟

از سوی دیگر تنها ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان ادامه سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در منطقه را مثبت دانستند و حدود ۴۸ درصد نیز معتقد بودند پیروزی هیچ کدام از این دو نامزد انتخابات آمریکا به نفع غرب آسیا (خاورمیانه) نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: چشم‌انداز ۱۴ شاخص کلان اقتصاد ایران در سال آینده

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد، ۸۹ درصد از مردم عرب زبان در جهان، از آفریقا تا خلیج فارس، با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی مخالف هستند.

به‌طور کلی فقط ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با ادامه تحریم‌ها علیه ایران و موضع تهدیدآمیز آمریکا علیه ایران موافق بودند. شمار مشابهی از این شرکت‌کنندگان حامی توافق هسته‌ای سخت‌گیرانه‌تری با ایران بودند و ۳۴ درصد نیز با احیای برجام مخالف بودند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، به طور میانگین تنها یک پنجم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که ساکن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند معتقدند که خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران امنیت در منطقه را افزایش داده است. در این بین بیشترین حمایت از خروج آمریکا از برجام، در میان شرکت‌کنندگان در عربستان سعودی با میزان تقریبی ۲۶ درصد مشاهده شد.

علاوه بر این، درخصوص ترور سردار قاسم سلیمانی، ۷۱ درصد از یمنی‌ها (به احتمال زیاد بخش حامی دولت مستعفی) و ۶۸ درصد از ساکنان عربستان سعودی این اقدام را مثبت دانستند و از سوی دیگر ۵۹ درصد از لبنانی‌ها و ۶۲ درصد از مردم قطر، این ترور را اقدامی منفی توصیف کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ دونالد ترامپ نظرسنجی آمریکا جهان عرب تحریم ایران تحریم ها قدس اشغالی خاورمیانه سردار حاج قاسم سلیمانی برجام ایران مشرق آمریکا علیه ایران شرکت کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا