Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف از امکان صدور اینترنتی کارت قالیبافی برای قالیبافان خبر داد و گفت: برای شناسنامه دار کردن تولیدات فرش، نیازمند تعریف استانداردهای فرش و ایجاد بانک اطلاعات قالیبافان هستیم و متولی انجام این کار باید مشخص شود.

عبداله بهرامی درباره ضرورت شناسایی فعالان حوزه فرش و دارای کد شناسنامه قالیبافی، اظهار کرد: خوشبختانه یکی از اقداماتی که اتحادیه از مدتها قبل دنبال کرد، شناسنامه دار کردن کلیه تولیدات اتحادیه و تعاونی های شهری و روستایی بود که باعث شد در شناسایی و خدمات رسانی بهتر به اعضا اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره شناسایی فعالانی که دارای شناسنامه و کد شناسه فعال در حوزه قالیبافی هستند، گفت: این موضوع بحث شناسنامه عام است که مربوط به سراسر کشور است و علیرغم اینکه عضو ستاد راهبردی مرکز ملی فرش هستیم هنوز به نتیجه نرسیده است چون فرایند اجرایی این طرح مبهم است و مشخص نیست چه سازمانی متولی این کار است.

بهرامی ادامه داد: معتقدم تا زمانی که استانداردی برای فرش تعریف نشود نمی توانیم به دنبال شناسنامه عام باشیم. ما با شناسنامه دار کردن فرش مخالفتی نداریم ولی بستر این کار باید مهیا شود و یک نهاد از بخش خصوصی یا دولتی عهده دار این کار شود تا بتوان کار را پیش برد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف، مرکز ملی فرش با داشتن نیروهای ماهر و بودجه و ابزار و امکانات مطلوب امکان شناسایی و تدوین بانک اطلاعات بافندگان و قالیبافان را دارد و می تواند از عهده این کار برآید.

این فعال تعاونی درباره وجود آمار قالیبافان در کشور اظهار کرد: طبعا داشتن بانک اطلاعات بافندگان فرش کشور، در تصمیم گیریهای مربوط به این حوزه و تحت پوشش قرار دادن بافندگان اثرگذار است. قبل از اینکه بخواهیم به شناسنامه دار کردم تولیدات فرش بپردازیم لازم است یک بانک اطلاعاتی از مشخصات و تعداد بافندگان داشته باشیم ولی تاکنون چنین مرکز اطلاعاتی ایجاد نشده که بدانیم چه تعداد بافنده با چه نوع تولیدی داریم و در کجا مستقر هستند.

بهرامی تصریح کرد: خوشبختانه در سایت اتحادیه در حد مقدورات خود و بدون دریافت کوچکترین ریالی، اطلس فعالان فرش دستباف و بافندگان فرش را به تفکیک استانی و بر اساس ظرفیت و میزان اشتغالزایی ایجاد کرده ایم که با مراجعه به آن اطلاعات بافندگان و توانایی های آنها به طور مشخص و دقیق در دسترس است.

وی در پایان از امکان صدور اینترنتی کارت قالیبافی برای بافندگان فرش خبر داد و گفت: از طریق سایت اتحادیه به نشانی  http://taavon.co امکان صدور مجازی و مجانی کارت قالیبافی برای قالیبافان فراهم شده و افراد بدون مراجعه حضوری و تنها با ثبت مشخصات خود در سایت از این امکان برخوردار می شوند و کارت قالیبافی به در منزل آنها ارسال می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قالیبافان فرش دستباف بیمه قالی بافی اشتغال مرکز ملی فرش بازار کار اينترنت تعاون شناسنامه دار کردن کارت قالیبافی بانک اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این کشور مخالف محکومیت های یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه قاطعانه محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی را محکوم می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور از تلاش برای استفاده از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی جلوگیری می کند.

نبنزیا افزود که روسیه به کمک در جهت تقویت پتانسیل کشورهای آفریقایی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ادامه می دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه با تحمیل هر گونه دستور العمل سازمان های سیاسی از خارج مخالف است و از کاهش فشار تحریم ها بر کشورهای مستقل آفریقایی حمایت می کند.

کد خبر 6088034

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • رختکن چلسی مخالف اخراج مائوریسیو پوچتینو
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • مخالفت جدی منچستریونایتد با محدودیت مالی در لیگ برتر
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد