Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که راه‌اندازی دفتر پژوهش و تحقیق در حوزه مسائل فرهنگی دانشگاه از اولویت‌های این برنامه‌هاست.

جواد استادمحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در دهاقان، برنامه‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان را تشریح و اظهار کرد: فرهنگ مجموعه‌ای از باورها و ارزش‌های یک جامعه است که حفظ و حراست از آن باورها نقش بسیار مهمی در رشد و بالندگی و ثبات هر کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه رسالتی بسیار مهم است که باید تغییرات را در دانش، نگرش و رفتار جوانان ایجاد کند.

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد دهاقان افزود: دانشگاه نهادی آموزشی است که با تربیت انسان‌های توانا و نخبه می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی جامعه داشته باشد.

استادمحمدی ادامه داد: با توجه به مأموریت معاونت دانشجویی فرهنگی که توسعه و گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی انقلابی و دینی و پرورش انسان‌های متعهد و آراسته به اخلاق اسلامی است، اجرای برنامه‌های فرهنگی را در دستورکار خود قرار داده‌ایم که راه‌اندازی دفتر پژوهش و تحقیق در حوزه مسائل فرهنگی دانشگاه، تدوین برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت فرهنگی در راستای اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری جلسات آزاداندیشی برای استادان، کارکنان و دانشجویان با موضوعات اساسی فرهنگی اجتماعی مورد نیاز از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

مدیرگروه معارف اسلامی واحد دهاقان اضافه کرد: جذب منابع مالی دولتی و خصوصی برای برگزاری همایش‌های منطقه‌ای، استانی، ملی و کارگاه‌های آموزشی تخصصی و عمومی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه‌های فرهنگی، راه‌اندازی وبسایت مستقل حوزه دانشجویی فرهنگی برای جذب مشارکت و همکاری حداکثری دانشجویان به‌ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تقویت دفتر مشاوره به‌منظور ارائه مشاوره در حوزه‌های متعدد مورد نیاز کارکنان، استادان و دانشجویان، رونق‌بخشی به امر ورزش و سلامتی برای شادابی و نشاط تن و روان کارکنان، استادان و دانشجویان بخش دیگری از اولویت‌های کاری این معاونت خواهد بود.

وی عنوان کرد: در بخش پژوهش‌های دینی، تعیین اولویت‌های پژوهشی با همکاری معاونت علمی پژوهشی به‌منظور هدایت و حمایت پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری در راستای اهداف فرهنگی و دینی و در بخش فوق‌برنامه، برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات فرهنگی، اردوها، بازدیدها و ... برای دانشجویان، کارکنان و استادان از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

ملزم به نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار، شهادت و ارزش‌‌های اسلامی هستیم

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد دهاقان بیان کرد: برنامه‌ریزی برای شناسایی دانشجویان آسیب‌پذیر و آسیب‌رسان در حوزه‌های مختلف و انجام مراحل اصلاح و راهنمایی آنان، بسترسازی برای استفاده حداکثری از فضای مجازی و مدیریت آن، توجه دقیق و مستمر به بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین بالادستی، برنامه‌ریزی برای نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های اسلامی، انقلابی و ملی، تلاش برای تقویت مدیریت جهادی و انقلابی در دانشگاه، سپردن کار به جوانان شایسته و مؤمن، تعامل سازنده و مستمر با شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان از دیگر وظایفی است که خود را ملزم به اجرای آنها می‌دانیم.

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: فرهنگ مسائل فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی فرهنگ ایثار توسعه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های فرهنگی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه واحد دهاقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در این مراسم با اشاره به مشکلات جوانان در امر ازدواج، توجه به حل همه جانبه این مشکلات را پایه اصلی فرهنگ‌سازی در راستای اجرای حجاب و دور نگه داشتن جوانان از ابتذال در جامعه و مبارزه با آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی عنوان و تاکید کرد: متاسفانه هرچه مشکلات جوانان در امر ازدواج بیشتر می‌شود عرصه بر آنها تنگ‌تر شده و معضلاتی تحت عنوان بدحجابی و نابهنجاری‌ها در جامعه نمود بیشتری پیدا می‌کند و این مسئله جامعه را زیر سوال برده و ارزش‌های آن را مختل می‌کند.

وی افزود: پوشش دانشجویان در محیط‌های آموزشی و پژوهشی باید کامل و بر اساس شئونات اسلامی و دانشجویی باشد. با توجه به اینکه پوشش آراسته توام با وقار یکی از مهم‌ترین شئون شخصیت و لازمه احترام به دانش و آن مکان مقدسی است که افراد از نعمت کسب دانش بهره‌مند می‌شوند، انتظار می‌رود مطابق قانون کلیه اساتید، کارکنان، دانشجویان و ارباب رجوع دانشگاه از پوشش ظاهری متناسب با محیط علمی برخوردار باشند.

همچنین در این میزگرد هر کدام از مسئولین تشکل‌ها به بیان دیدگاه خود نیز پرداختند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228234 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم