Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:09:48 GMT

پرونده‌های مهریه در مشهد طی یک ماه حدود ۶۰ فقره است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۷۸۲۵

پرونده‌های مهریه در مشهد طی یک ماه حدود ۶۰ فقره است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مهدی ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری با محوریت موضوع صلح و سازش بین زوجین و تحکیم بنیان خانواده که در محل سالن جلسات شهید مقدس دادگستری خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: طبق مطالعاتی و بررسی‌هایی که انجام شده، نتایج حاکی از آن است که در کشور سه مدل خانواده متزلزل، خانواده متعادل و خانواده متکامل داریم و باید خانواده‌ها را به سمت تکامل سوق داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مجتمع قضایی خانواده دادسرای مشهد اظهار کرد: با توجه به اهمیت خانواده در جامعه، اما متاسفانه کشور ما در حوزه خانواده، متولی واحدی ندارد و شایسته است حداقل یک سازمان واحد برای بررسی امور در این حوزه و برای هماهنگی سایر نهادها ایجاد شود.

وی افزود: افزایش پرونده‌های حقوقی و خانواده طی ماه‌های اخیر را نمی‌توان به بیماری کرونا نسبت داد، بلکه این موضوع بیشتر حاصل شرایط اقتصادی جامعه است به طوری که شاهد بودیم در نیمه اول سال ۹۷ به دلیل گرانی و مخارج بالای زندگی، به پرونده‌های حقوقی و خانواده در برخی حوزه‌های قضایی تا ۷۰ درصد افزوده شد.

ابراهیمی با بیان اینکه همیشه مداخله دستگاه قضا در مباحث خانواده باید آخرین مرحله باشد، عنوان کرد: در زمینه خانواده و طلاق نیز رای دادگاه به معنای فروپاشی خانواده و ایجاد شکاف و جدایی بیشتر در حوزه خانواده است، بنابراین، نهادهای مرتبط مکلفند، قبل از هدایت خانواده‌ها به دادگاه در امر سازش کمک کنند.

سرپرست مجتمع قضایی خانواده دادسرای مشهد با اشاره به تشکیل جلسات سه ماه یکبار بنیاد صیانت از خانواده به ریاست امام جمعه مشهد و متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مختلف، تصریح کرد: این بنیاد در این جلسات مصوباتی دارد که در مراکز مشاوره طبق این مصوبات عمل می‌شود و در موضوع طلاق توافقی مکلف هستیم نظر مراکز مشاوره را اخذ کنیم و دادگاه می‌تواند تمام دعاوی خانواده را برای سازش به مراکز مشاوره ارجاع دهد.

وی ادامه داد: در طی چهار سال گذشته حدود ٤٨ درصد پرونده‌های طلاقی که به مراکز مشاوره ارجاع داده شده بودند، تا قبل از مراجعه به دادگاه خوشبختانه به سازش منجر شدند و کمتر از سه درصد از این آمار مجدد درخواست طلاق داشته‌اند.

ابراهیمی یادآوری کرد: پرونده‌های مهریه در مشهد طی یک ماه حدود ۶۰ فقره بوده و در موضوع مهریه اصرار دستگاه قضا، توقیف اموال شوهر و عدم معرفی افراد به زندان است.

ابراهیمی تصریح کرد: در مجموع تاکنون ٧٠ درصد دعاوی خانواده نظیر طلاق، نفقه و حضانت به مراکز مشاوره ارجاع داده شده و در چهار سال گذشته بیش از ١٠٠ هزار پرونده طلاق در این مراکز بررسی شده، صوت جلسات مشاوره و گفت‌وگوهای بین زوجین در سامانه‌ای با عنوان "تصمیم" وجود دارد و منبع تحقیقاتی خوبی برای پژوهشگران حوزه خانواده است.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد خانواده مهریه زندان مراکز مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور درباره این آزمون گفت: نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد مقدس همزمان با سراسر کشور برگزار شد. 

وی افزود: به دلیل اینکه قرار است مدرک تخصصی به شرکت کنندگان در این آزمون اعطا شود، آزمون در سطح بالا برگزار شده است. 

حجت الاسلام والمسلمین قمی بیان کرد: امسال استقبال بسیار خوبی در این آزمون داشتیم به طوریکه حدود ۱۲ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

وی تصریح کرد: امسال تعداد شرکت کنندگان نسبت به پارسال بیش از ۲۵ درصد افزایش داشت. همچنین یک سوم شرکت کنندگان آقا و دوسوم شرکت کنندگان خانم هستند. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: در این آزمون بیش از ۵۰۰ شرکت کننده بالای ۵۰ سال داریم همچنین حدود ۵۰ نفر نیز از افراد شرکت کننده، زیر ۱۱ سال سن دارند.

دیگر خبرها

  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد
  • رمزگشایی ۳۹ فقره سرقت کابل‌های برق فشار قوی در مشهد
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • رمزگشایی ۳۹ فقره سرقت کابل های برق فشار قوی در مشهد
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد