Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس پدافند غیرعامل گفت: اطلس جامع احصای آسیب‌ها و مخاطرات استان‌ها و شهرهای کشور تدوین شد و در جهت رفع این مخاطرات تلاش جدی در پیش گرفته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، غلامرضا جلالی امروز در نشست پدافند غیرعامل کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن امام جواد(ع)استانداری برگزار شد، اظهار داشت: وزارت کشور تلاش زیادی در هماهنگی و برنامه ریزی و ایجاد تعاملات مثبت در طول سال با پدافند غیرعامل انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پدافند غیرعامل افزود: تهدیدات پیش روی دشمن به دلیل تحولات در حوزه فناوری و تغییرات حوزه دفاعی در آن الگوهای جدیدی ایجاد شده و تهدیدات، مردم محور شده و مردم بخشی از رویکرد تهدیدگران علیه کشور هستند و هر روز سناریوی جدیدی در حوزه غیرنظامی طراحی می‌شود.

وی تصریح کرد:محاسبات دشمن برای هر تهدید و پیامد آن برای مردم در الگوی جدید تهدیدات، یک مولفه و عنصر جدی هستند و دفاع جامع در برابر تهدیدات اهمیت زیادی دارد.

پیوست پدافند غیرعامل برای طرح‌های عمرانی استان گیلان باید تدوین شودطرح جامع پدافند غیرعامل با جدیت در استان سمنان دنبال می‌شوداستاندار قزوین: همه پروژه‌های عمرانی استان باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند

جلالی بیان کرد: این تهدیدات مردم محور در حوزه غیرنظامی رویکرد خاصی دارد و نگاه پدافند غیرعامل این است که از مردم حفاظت و به نحو احسنت نیازها را تامین کنیم، براین اساس در اساسنامه سازمان پدافند غیر عامل که به تصویب رهبری رسیده، استانداران مسئول پدافند استان هستند و بخشی از لایه دفاعی مردم را شکل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد:همان‌طور که در حوزه دفاعی و نظامی، رویکردهایی دنبال می‌شود و باید در چارچوب دفاعی جامع کشور انجام وظیفه کنیم، در مسیر اهداف در حوزه مردم نیز باید برنامه‌ریزی کنیم و در چارچوب سیاست‌ها، پدافند غیر عامل دنبال می‌شود.

رئیس پدافند غیرعامل گفت: در استان‌ها، تمامی استانداران و نمایندگان دولت در استان‌ها عهده‌دار وظایفی هستند که در کمیته دائمی مصوبات را دنبال می‌کنند و نقشه راه در حوزه مردم طراحی می‌شود.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته ساختارهای استانی دارای مسئولیت‌هایی بودند که اولین موضوع تنظیم ساختار سازی قرار گاه پدافند زیستی است و از سال 92 به تصویب رسیده و براساس روابط و ماموریت‌ها تنظیم شده است، همچنین در حوزه مقابله با کرونا نیز تلاش های خوبی از سال گذشته تاکنون انجام شد.

جلالی عنوان کرد: دسته دوم از اقدامات مرتبط با کنترل نشر هسته‌ای خارج از زیرساخت صنعتی 5 استان است و نیز تلاش‌هایی انجام شد تا مشکلات احتمالی رفع شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تحولات اخیر منطقه در ارمنستان و آذربایجان، تمهیدات لازم برای ایجاد قرارگاه منطقه پرتوی انجام شد تا پیامدهای احتمالی کنترل شود.

رئیس پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: در بخش دیگر از وظایف استانداران در حیطه نظام‌های عملیاتی، نظام پدافند شهری است که رویکرد توسعه با سیاست امنیت و دفاع از شهر را طراحی و آن را ابلاغ و الگوی مدرنی از نوع دفاع آمیخته با رویکرد توسعه را هماهنگ کرده و جز الگوهای اجرایی است.

وی بیان کرد: همچنین الگوی روابط دفاع از مردم در شرایط تحریم و بحران تحت عنوان صیانت از مردم ابلاغ شده و براساس آن  وظایف دستگاه اجرایی در زمان تهدید و تحریم، تامین خدمات و حفاظت از مردم است.

رئیس پدافند غیرعامل اظهار داشت: آخرین نظام آمادگی و رزمایش در دستگاههای اجرایی و غیرنظامی نیز احصاء شده و در اختیار استان‌ها قرار گرفته و شامل مسئولیت سنگینی است که نسبت به پدافند غیرعامل دارند و دارای اهمیت زیادی است.

وی ادامه داد: برای 31 استان،طرح جامع استانی با محوریت استانداران تدوین و وارد قرارگاه شده و 18 استان طرح را آغاز کردند، تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها در استان و مراکز پرخطر می‌تواند آثار سویی داشته باشد و در این باره مجموعه مخاطرات جمع بندی شده و الگوئی از حفاظت زیرساختی آماده شده است.

جلالی عنوان کرد: بهترین راهکار براساس مطالعات میدانی الگوی پدافند غیر عامل در برنامه سال 1400 قرار می‌گیرد تا ضعف‌ها و اشکالات رفع شود، در این خصوص اطلس جامع احصای آسیب‌ها و مخاطرات استان‌ها و شهرهای کشور تدوین شد و در جهت رفع این مخاطرات تلاش جدی در پیش گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه وزارت کشور با توجه به استان‌ها و با هماهنگی امور شهری و عمرانی و شهرداری‌های در 52 شهر بالای 200 هزار نفر مطالعاتی انجام شد و برای 45 شهر تنظیم قرارداد انجام شده است.

رئیس پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: با احصای مشکلات و آسیب‌ها در شهر، نکات مهمی سرفصل برنامه‌های 1400 شورای شهر و شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/457/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس پدافند غیرعامل استان ها انجام شد آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند

سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوط خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام یاری کنند.

وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است»، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان