Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «الیوت آبرامز» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران به پایگاه خبری نشنال گفت: اگر جو بایدن هم در انتخابات سوم نوامبر پیروز شود لغو تحریمها علیه ایران برای دولت وی آسان و سریع نخواهد بود. 

آبرامز که با چهار دولت آمریکا کار کرده است افزود: تحریمهای آمریکا علیه ایران به ویژه آن تحریمهایی که خارج از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) وضع شده است به این زودیها لغو نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبرامز در ادامه مصاحبه با این نشریه آمریکایی اضافه کرد، آنهایی که معتقدند وقتی رئیس جمهور بایدن در ماه ژانویه قدرت را در دست بگیرد تا روز  سوم همه تحریمها از بین خواهد رفت، خواهند فهمید که حتی اگر بخواهند هم نمی‌توانند این کار را بکنند.  

وی ادامه داد، ” ایالات متحده اکنون یک ساختار تحریمی جامع دارد که مدتها برجا خواهد ماند. بعضی از این تحریمها که از سال 1979 وضع شده و هیچ ارتباطی با برنامه هسته‌ای ایران ندارد. در بعضی از این موارد ما تحریمها را ذیل مجوزهای ضدتروریسم قرار می‌دهیم. برای لغو این تحریمها نیاز به این مساله است که تایید شود ایران حامی تروریسم نیست. چگونه می‌خواهید آن را تغییر دهید؟ نه، نمی‌توانید. 

نشنال در ادامه نوشت، الیوت آبرامز از صحبت درباره آنچه که آقای بایدن ممکن است با توافق هسته ای 2015 انجام دهد خودداری کرد اما وقتی با سوالات مکرر مواجه شد ابراز امیدواری کرد که دولت دموکرات فقط ایران را از منظر توافق هسته‌ای نبیند و به صورت یک کل به ایران نگاه کند. آبرامز گفت که هر تحریمی باید موشکهای بالستیک و رفتار ایران در منطقه را نیز شامل شود.

وی همچنین مدعی شد که بندهای غروب آفتاب که در سال 2026 و 2031 ملغی خواهد شد نیز خیلی کوتاه هستند و در توافق باید این بندها نیز در نظر گرفته شود.

این مقام آمریکایی پیش از این به پایگاه خبری الشرق الاسط نیز گفته بود، اگر ترامپ در انتخابات مجددا پیروز شود، ایرانی‌ها بسرعت برای امضای توافق هسته‌ای جدید حرکت خواهند کرد «زیرا آنها در چهار سال آینده بیش از این نمی‌توانند چنین فشاری را تحمل کنند». او معتقد است که فشار آمریکا در تحقق اهدافش موفق بوده.. «نتایج بزرگی داده است. ارزش پول ایران سقوط کرده و به حدود سیصد هزار ریال رسیده است»... «اگر این مسیر را حفظ کنیم، ایرانی‌ها را به سوی یک توافقنامه جدید فراگیر هدایت کرده‌ایم». 

آبرامز درباره اعلام پیروزی ایران بعد از پایان تحریمهای تسلیحاتی نیز به پایگاه نشنال گفت: آنها نمی‌توانند ادعای پیروزی کنند، چرا که ما با مکانیسم ماشه تحریمها را بازگرداندیم و کشورهای اروپایی تعهدات خود مبنی بر عدم ارسال سلاح به ایران را حفظ خواهند کرد.

وی درباره این مساله که روسیه می‌تواند به ایران سلاح و سامانه اس-400 بفروشد نیز مدعی شد که از این کار از نظر مسائل مالی غیرممکن است. تحریمهای ما توان آنها را کاهش داده است. وقتی ترکیه اس-400 خرید 2.5 میلیارد دلار نقد به روسیه داد. من فکر نمیکنم ایران چنین پولی داشته باشد.

حتی اگر این موضوع اتفاق بیافتد قابل تحریم خواهد بود. ما میتوانین هرکسی که در این روند دست دارد را تحریم کنیم. کسانی که میفروشند، آنهایی که مذاکره میکنند، آنهایی که این سامانه را حمل و نقل میکنند و یا هر خدمات دیگری برای آن انجام میدهند.

311311

و اگر ایران به ونزوئلا موشکهای دوربرد بفروشد، گزینه های دیگری به غیر از تحریم روی میز است. انتقال موشکهایی که از ونزوئلا به خاک آمریکا برسد برای ما غیرقابل تحمل است و به هیچ وجه اجازه آن را نخواهیم داد و رئیس جمهور گزینه های خیلی زیادی دارد که در صورت لزوم از آن استفاده میکنیم. 

پایگاه نشنال در ادامه نوشت، اظهارات آبرامز در حالیست که متخصصان و کارشناسان معتقدند که تجدید تحریمهای تسلیحاتی علیه ایران با شکست مواجه شده است چرا که آمریکا با خروج از برجام اهرم فشار علیه ایران را از دست داده است و اتحاد میان کشورهای جهان که در پشت برجام علیه ایران بود را از بین برده است.

311311

کد خبر 1447920

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن و امنیت دریانوردی

آفتاب‌‌نیوز :

امیرسعید ایرولنی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت این سازمان به مطالب مطرح شده در نشست علنی اخیر شورای امنیت درباره یمن در مورخ ۱۴ مارس ۲۰۲۴ ذیل دستورکار وضعیت خاورمیانه (S/۲۰۲۴/۹۵۷۶) واکنش نشان داده است.

در این نامه آمده است: متأسفانه در این نشست، نمایندگان ایالات متحده آمریکا و انگلیس بار دیگر با سوءاستفاده از تریبون شورای امنیت، مبادرت به ایراد ادعا‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت دریای سرخ و یمن کرده‌اند.

ایروانی در این نامه ضمن رد قاطعانه این اتهامات بی‌پایه و اساس، آن‌ها را بهانه‌ای خوانده است که آمریکا و انگلیس برای پیشبرد برنامه سیاسی کوته‌فکرانه خود و همچنین توجیه و اعتباربخشی به اقدامات غیرقانونی و تهاجم نظامی‌شان علیه یمن به کار می‌برند.

نماینده ایران در این نامه عنوان کرده است: جمهوری اسلامی ایران اشاره غیرموجه و ادعای غیرمستند علیه ایران در بیانیه قرائت شده توسط نماینده فرانسه در نشست فوق را رد می‌کند. ایران از فرانسه به‌عنوان عضو دائم شورا می‌خواهد تا مسئولانه‌تر عمل کرده، و از برچسب‌زنی و ایراد اتهامات سیاسی علیه سایر کشور‌های مستقل بدون دلیل خودداری کند.

این دیپلمات ازشد ایرانی در این نامه افزوده است: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تجاوز نظامی مداوم و استفاده غیرقانونی از زور علیه یمن به دست به‌اصطلاح ائتلافی که توسط آمریکا رهبری می‌شود را محکوم می‌کند؛ تجاوزاتی که آشکارا حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت را نقض کرده و تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقه به شمار می‌روند.

در نامه مذکور عنوان شده است: استناد به دفاع از خود ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل توسط ایالات متحده آمریکا و انگلیس برای توجیه اقدامات غیرقانونی‌شان، اقدامی گمراه‌کننده بوده و طبق قوانین بین‌المللی، فاقد مشروعیت است.

ایروانی در این نامه خاطرنشان کرده است: همان‌طور که در مکاتبه‌های پیشین جمهوری اسلامی ایران مورخ ۱۵ ژانویه و ۱۹ فوریه ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۶۴- S/۲۰۲۴/۱۷۵) تصریح شد، ایران همچنان به پایبندی خود به قطعنامه‌های ۲۱۴۰ (۲۰۱۴) و ۲۲۱۶ (۲۰۱۵) شورای امنیت متعهد بوده و هرگونه فعالیتی مغایر با قطعنامه‌های مزبور، از جمله فروش یا انتقال تسلیحات یا سیستم‌های تسلیحاتی، نداشته است. علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران همواره از حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق مجاری دیپلماتیک حمایت کرده و بر تعهد خود نسبت به امنیت دریایی و آزادی دریانوردی تاکید می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن و امنیت دریانوردی
  • فلاحت پیشه: دولت رئیسی در حوزه تنش زدایی با آمریکا شکست خورد
  • در آستانه برقراری آرامش احتمالی در خاورمیانه
  • فریدمن: نفرت جهانی بی‌سابقه علیه اسرائیل و آمریکا شکل گرفته است
  • بایدن: دو ناتوان ذهنی کاندیدای ریاست جمهوری‌اند، یکی ترامپ است و دیگری خودم
  • هرتصمیم خشن آمریکا پاسخ خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته است
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟