Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وزیر خارجه آلمان بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، رافائل گروسی روز دوشنبه با اعلام رایزنی ‌های تازه خود با هایکو ماس از جمله در خصوص برجام اظهار داشت که آژانس بر ادامه روند دیپلماتیک برای حفظ برجام تاکید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروسی در صفحه توییتری خود، ملاقاتش با هایکو ماس را عالی توصیف و تاکید کرد که در این نشست در خصوص مسائل مهمی از جمله بحران کرونا و توافق هسته ای ایران رایزنی کرده است.
وی همچنین آلمان را یکی از اصلی ترین شرکای آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اجرای مفاد برجام و از حامیان آن نامید.
طبق اعلام صفحه توییتری وزارت خارجه آلمان، در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که پس از این دیدار برگزار شد گروسی با بیان این که در چنین شرایط بحرانی به آلمان سفر کرده تا در مورد آخرین تحولات مقابله با همه گیری کرونا و نیز نقش آژانس بین المللی در نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران بحث و تبادل نظر کند گفت این وظیفه مهمی است که این نهاد روی صدها تاسیسات هسته ای در جهان انجام می دهد.
گروسی با بیان اینکه روند نظارت بر این تاسیسات در برهه کنونی به دلیل شرایط موجود در جهان دشوارتر از پیش شده است، افزود: ما البته موارد مهمی مانند ایران را داریم که تلاش و همکاری ویژه ای را در این راستا می طلبد.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین آلمان را از جمله اصلی ترین کشورهای حامی فعالیت های این نهاد نامید و تاکید کرد که برلین همواره در مرکز تلاش هایی بوده که روند حل اختلافات با ایران را به مسیر دیپلماتیک سوق داده است و آژانس مصمم است این مسیر را همچنان ادامه دهد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رافائل گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام هایکو ماس آژانس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با همتای سودانی خود تاکید کرد که ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،امیرعبداللهیان در دیدار با حسین عوض وزیر امور خارجه سودان ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه این کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

 امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت و حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • رافائل گروسی وارد تهران شد
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران