Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:11:54 GMT

شایعه سازان تجارت اعضای بدن در تبریز دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۹۰۰۹

شایعه سازان تجارت اعضای بدن در تبریز دستگیر شدند

محبوب علیلو اظهار کرد: در پی انتشار محتوایی با تیتر "تجارت اعضای بدن، پشت پرده بیماری مرموز کرونا در تبریز» منتشر کنندگان این محتوا، با دستور دادستان و پیگیری های پلیس فتای استان دستگیر شدند.

وی گفت: با افرادی که با نشر مطالب کذب که باعث تشویش اذهان عمومی شوند، تعارف نداریم و برابر با عنوان جرم کیفری، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیلو با اشاره به اینکه در بخشی از این مطلب غیر واقع به یک پرونده در یکی از شعب دادسرای شهرستان تبریز استناد شده بود، این موضوع را تکذیب کرد و گفت: در سطح حوزه های قضاییه استان چنین پرونده ای تشکیل نشده است.


وی خاطرنشان کرد: براساس قانون جرایم رایانه ای نشر و بازنشر مطالب جرم محسوب می شود و منتشر کننده آن چه آگاهانه و چه ناآگاهانه، نمی تواند ادعا کند که از صحت و سقم مطلب خبری نداشته است.

وی از مردم خواست اگر از صحت مطلبی اطمینان ندارند، از انتشار آن خودداری کنند.

دکتر حسینی مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در واکنش به این خبر گفت: محتوا به اندازه ای غیر علمی و غیر کارشناسی بود که، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، لزومی به ارائه تکذیبیه نمی بیند.


سرهنگ محمودی رئیس پلیس فتای استان نیز گفت: تاکنون ۳ نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شده اند و پرونده روند قانونی خود را طی می کند و شاید دست های زیادی در تهیه و انتشار این محتوا رو شود.


چند روزی بود در فضای مجازی استان خبری منتشر می شد که در آن ادعا شده بود اعضای بدن بیماران کرونایی در بیمارستانهای تبریز خارج و خرید و فروش می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا تبریز انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تبریز انتظامی ویروس کرونا تبریز انتظامی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.

ایرانی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • اعضای شبکه «چتر بیت» دستگیر شدند؛ شبکه «چتر بیت» چه کسانی هستند و چه کاری انجام می‌دادند؟!
  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • واکنش به یک شایعه جنجالی درباره توماج صالحی
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل