Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان عراق عصر امروز با برپایی تظاهرات نزدیک سفارت فرانسه در بغداد، هتک حرمت مقامات و مطبوعات فرانسوی به ساحت مقدس دین اسلام و پیامبر عظیم الشان آن را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، جمعی از شهروندان عراق، عصر امروز با برپایی تظاهرات در نزدیکی سفارت فرانسه در مرکز بغداد، توهین رئیس جمهور فرانسه به اسلام و ساحت پیامبر اعظم (ص) را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از یک مقام امنیتی عراق گزارش داد: «ده‌ها نفر از شهروندان عراقی، عصر امروز دوشنبه در نزدیکی سفارت فرانسه در منطقه الکراده در مرکز بغداد تجمع کردند و ضمن سر دادن شعار علیه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پلاکارد‌هایی را در دست داشتند که روی آن تصویر‌های کاریکاتوری ماکرون به تلافی اهانت او به دین اسلام رسم شده بود».

روسیا الیوم هم گزارش داد که تظاهرات کنندگان پرچم فرانسه و تصاویر ماکرون را آتش زده و شعار‌هایی در محکومیت مواضع فرانسه در قبال اسلام سر دادند.

این در حالی است که نیرو‌های امنیتی همه مسیر‌های منتهی به سفارت فرانسه را مسدود کرده بودند و شمار زیادی از این نیرو‌ها در اطراف سفارتخانه مستقر بودند تا مانع هر گونه حمله‌ای به آنجا شوند.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشور‌ها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص) در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آن‌ها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توهین به پیامبر اسلام هراسی اسلام ستیزی امانوئل ماکرون سفارت فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن تاکید کرد که اروپا در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به متغیرهای ژئواستراتژیک و تغییر قواعد بازی کشورهای جهان، اروپا با خطر افول و نابودی رو به رو است. ما خواهان تدوین راهبرد جدید برای اروپای قدرتمند بر اساس استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع مشترک، دیپلماتیک، انرژی و علوم هستیم.

ماکرون اضافه کرد: قواعد بازی به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران و روسیه تغییر کرده است.

وی در خصوص لزوم استقلال یافتن از آمریکا تاکید کرد: ما خواهان یک اروپای قدرتمند هستیم که بتواند امنیت خود را تضمین کرده و استقلال راهبردی خود را باز پس گیرد. هر تصمیمی که وجود دارد باید در شرایط کنونی و نه یک دهه آینده اتخاذ شود. ما شاهد تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی در مقایسه با چین و آمریکا هستیم.

کد خبر 6088619

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد