Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:11:32 GMT

دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی جهانی ارتقا یافت

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۹۲۰۶

دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی جهانی ارتقا یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه سمنان، سیف‌الله سعدالدین اظهار کرد: دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های ایرانی نمایه‌شده در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان در «یو.اس.نیوز» در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت و امتیاز آن از ۲۷ امتیاز سال ۲۰۲۰ به ۲۸.۹ ارتقا یافت.

وی گفت: بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه سمنان با امتیاز ۲۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ توانست رتبه ۲۲ ملی را در میان دانشگاه‌های سراسر کشور و رتبه یک هزار و ۲۹۴ را در سطح جهانی به دست آورد.

سعدالدین با بیان اینکه یو.اس.نیوز دانشگاه‌ها را بر اساس رده‌بندی کارنیگی که رده‌بندی مورد تأیید آموزش عالی آمریکاست گروه‌بندی می‌کند، تصریح کرد: اعتبار جهانی و منطقه‌ای پژوهشی، تعداد انتشارات، کتاب‌ها، همایش‌ها، تأثیر استنادی نرمال‌شده، میزان استنادها و انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت ازجمله معیارهای ارزیابی موسسه «یو.اس.نیوز» است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: نسبت انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، میزان همکاری‌های بین‌المللی، نسبت همکاری جهانی، تعداد مقاله‌های پر استناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت و نسبت مقاله‌های پر استناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت از دیگر معیارهای مهم برای ارزیابی دانشگاه‌ها در نظام رتبه‌بندی یو.اس.نیوز است.

وی با بیان اینکه حضور دانشگاه سمنان در نظام‌های ملی و بین‌المللی رتبه‌بندی از اهداف این دانشگاه است، بیان کرد: بر اساس رتبه‌بندی یو.اس.نیوز ۲۰۲۱ دانشگاه سمنان بالاتر از دانشگاه‌های گیلان، رازی، یاسوج و اصفهان قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه این نظام به رتبه‌بندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ مؤسسه برتر از بیش از ۸۰ کشور پرداخته است، خاطرنشان کرد: داده‌های ارزیابی این معیارها با همکاری شرکت «کلاریویت آنالیتیکس»، ناشر پایگاه «اینسایتس» گردآوری می‌شود.

دانشگاه سمنان، دانشگاه مادر منطقه بیش از ۱۲ هزار دانشجو و ۳۷۰ عضو هیأت علمی دارد و در زمره یک درصد دانشگاه‌های تأثیرگذار علمی دنیاست.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه سمنان فناوری پژوهش دانشگاه سمنان دانشگاه ها یو اس نیوز رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد

دانشگاه فردوسی مشهد، این رتبه‌بندی‌ها در بازه زمانی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۲ میلادی و براساس رتبه و تعداد تولیدات علمی نمایه شده در پایگاه Web of Science در زمینه فناوریهای سبز به دست آمده است.

بر اساس این گزارش، فناوریهای سبز به فناوریهایی اطلاق می‌شود که تهدیدهای سلامت انسانی و محیطی را به حداقل رسانده و به کاهش اثرات زیست‌محیطی حاصل از فعالیت مجموعه‌های فناورانه کمک کند.

موسسه آنکتاد (UNCTAD) وابسته به سازمان ملل متحد، فناوری‌های سبز را به فناوری‌های پنل خورشیدی، برق خورشیدی متمرکز، زیست توده و سوخت زیستی، انرژی باد و هیدروژن سبز و وسایل نقلیه الکتریکی تقسیم‌بندی کرده است.

موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) نیز با اعلام این رتبه‌بندی، بر اهمیت بررسی و تحلیل جایگاه فناوری‌های سبز کشورهای پیشرو جهانی و اسلامی و نقش مؤثر آن در سیاست‌گذاری و بهبود وضعیت فناوری‌های سبز و تأثیر آن بر جامعه تأکید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور