Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه با سفر به عراق با نخست‌وزیر و مشاور امنیت ملی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که الاعرجی امروز میزبان لاورنتیف و هیئت همراه او بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این بیانیه، الاعرجی در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه عراق موضع حمایتی روسیه را در جنگ علیه داعش فراموش نمی‌کند، افزود: «دولت الکاظمی بر اصل گفتگو متکی است و از همین رو به موضع روسیه برای حل و رفع مشکلات منطقه امید دارد، زیرا منطقه اصلا تحمل جنگ‌های جدیدی را ندارد».
مشاور امنیت عراق بر آمادگی کشورش برای همکاری در همه زمینه‌ها به منظور حفظ منافع دو کشور و حمایت از ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد.

لاورنتیف نیز به نوبه خود بر وجود فرصت برای فعال‌سازی نقش مرکز چهارجانبه (مرکز امنیتی چهارگانه مبارزه با تروریسم) تاکید کرد و گفت که مواضع روسیه با عراق در موضوع همکاری همه جانبه به خصوص در زمینه امنیت ملی عراق منطبق است.

مرکز چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با تروریسم از سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگان نظامی ایران، سوریه و روسیه و نماینده عراق در بغداد راه اندازی شد که با برگزاری نشست‌های مختلف، آخرین هماهنگی‌ها و تبادل اطلاعات میان کشور‌های عضو آن انجام می‌گیرد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق هم امروز میزبان فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه بود که در این دیدار خطاب به او تاکید کرد که چشم اندازه عراق برای ارتقای روابطش با روسیه بزرگ‌تر از واقعیت فعلی این روابط است.

دفتر الکاظمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست وزیر عراق امروز میزبان لاورنتیف و «میخائیل میزینتسیف» رئیس مرکز ملی مدیریت امور وزارت دفاع روسیه بود که در آن روابط دو جانبه میان بغداد و مسکو و تقویت همکاری مشترک در سطوح مختلف و همچنین راه‌های همکاری برای ایجاد ثبات در سطح منطقه‌ای مطابق با سیاست‌های مبتنی بر دانش و گفتگو مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تقویت همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم داعش و همکاری در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای تسهیل بازگشت آوارگان به مناطقشان و ایجاد فضای مناسبی که مانع بازگشت و گسترش افکار تروریستی است، تاکید کرد.

الکاظمی در این دیدار با تاکید بر اینکه چشم انداز عراق در خصوص روابط با روسیه بزرگ‌تر از واقعیت کنونی آن است، گفت: «عراق به دنبال تقویت و ارتقای روابط خود با روسیه و تبادل سفرهاست، با وجود محدودیت‌هایی که به دلیل کرونا وجود دارد».

فرستاده رئیس جمهور روسیه هم با رساندن سلام ولادمیر پوتین به الکاظمی تاکید کرد که مقامات روسیه به دنبال بهترین روابط میان دو کشور هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه مهرداد سپهری مبارزه با تروریسم همکاری امنیتی رئیس جمهور روسیه روسیه عراق علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه مهرداد سپهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف در راستای پیشبرد و گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی با عراق، هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست دکتر موسوی رئیس دانشگاه شریف، به کشور عراق سفر کردند.

در این سفر چند روزه دکتر موسوی و هیئت همراه ایشان با محسن المندلاوی سرپرست پارلمان عراق و نایب رییس اول پارلمان عراق و رئیس هیئت امنای دانشگاه الفراهیدی، رئیس دانشگاه بغداد و سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند.

در نشست‌های جداگانه‌ای که با مسؤولین این دو دانشگاه صورت گرفت؛ ساز و کارها، نحوه گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، وضعیت و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بغداد و الفراهیدی از جمله مواردی بود که در این جلسات مطرح و تبادل نظر شد.

هیات اعزامی دانشگاه شریف با حضور در سفارت کشورمان در عراق با محمدکاظم آل‌ صادق، سفیر ایران دیدار و گفت ‌و گو کردند. در این دیدار نحوه حضور دانشگاهی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به جامعه آموزش عالی عراق از اهم موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6097208

دیگر خبرها

  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری