Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیام جوادیان با تأکید بر حفظ و نگهداری فضای سبز شهر قم، اظهار کرد: توسعه فضای سبز نیمی از رسالت و هدف سازمان پارک‌ها و فضای سبز در افزایش سرانه فضای سبز بوده و بخش مهمی از کار در حفظ و نگهداری آن تعریف می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم توسعه فضای سبز در حاشیه خیابان‌ها و بلوارها را یکی از برنامه‌های سازمان در چند سال اخیر دانست و افزود: نهضت سبز درختکاری حاشیه معابر از سال ۹۵ در قم آغازشده و تا پایان سال ۹۸ بیش از ۳۵۰ هزار متر بااعتباری بالغ ۳۰ میلیارد تومان درختکاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدی ادامه داد: معابر، ریفیوژها و لچکی خیابان‌ها شامل نهضت سبز درختکاری حاشیه معابر شده و گونه‌هایی با بالاترین بهره‌وری برای کاشت انتخاب‌شده است.

وی در ادامه حفظ فضای سبز ریفیوژ وسط کمربندی امام علی(ع) را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: بعد از جابه‌جایی جدا کننده وسط کمربندی از گاردریل به نیوجرسی بتنی، شهرداری برای حفظ فضای سبز ریفیوژ وسط کمربندی حمایت‌های لازم را انجام داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از حفظ بیش از ۴ هزار اصل درخت و درختچه در ریفیوژ وسط کمربندی امام علی(ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: تغییر جدا کننده این مسیر مهم و پر ترافیک هزینه‌های سنگینی داشته و شهرداری با هدف حفظ این فضای سبز و پس از رایزنی نیمی از این هزینه را پرداخت کرده است تا از حذف و از بین رفتن درختان جلوگیری کند.

جوادیان گونه‌های درختی این مسیر را نام برد و گفت: زیتون،زیتون ‌تلخ و گونه‌های دیگر کم آب‌بر و مقاوم در مسیری به طول ۱۱ کیلومتر کاشته شده که خوشبختانه موفق به حفظ آن‌ها شده‌ایم.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: امام علی ع فضای سبز قم شهرداری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم از تکمیل سه سقف از هفت سقف پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) خبر داد.

مسعود بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ دو پروژه شاخص سرمایه گذاری که بیش از یک سال مجموعه شهرداری را درگیر کرده بود، به پایان رسید؛ یکی تونل غدیر و بلوار جعفر طیار (ع) که تا خیابان شهیدان فاطمی ادامه داشت همزمان با شب عید تحویل شهروندان داده شد و دیگر رمپ‌های شمال شرقی بلوار فردوسی و پیامبر اعظم (ص) که قبل از نیمه شعبان در اختیار تحویل مدیریت شهری قرار گرفت.

وی افزود: تولید و حمل و پخش ۲۱۰ هزار تن آسفالت، تولید ۱۲۰ هزار تن مصالح معدنی و ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در مجموعه ساخت قطعات بتنی طی سال گذشته انجام گرفت.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بخش معدن و مصالح معدنی که منجر به تولید مصالح زیرسازی و زیراساس و اساس در پروژه‌ها می‌شود، معدن ونارچ یکی از مکان‌هایی است که شهرداری سال‌ها از آن بهره برداری می‌کرد و در ۷۰ درصد نیاز شهرداری را این معدن پاسخگو بود.

بخشی اضافه کرد: در سال گذشته سازمان توسعه و عمران موفق شد مجوز کار در یک معدن کوهی در کهک را نیز بگیرد.

وی افزود: مجوز این کار از مجاری قانونی طی و گرفته شد و در سال جدید موضوع بحث انفجار و بهره برداری از معدن اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به تدوین برنامه دقیق و پیگیری‌های روزانه برای اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد: از جمله این پروژه‌ها تقاطع نیک اندیش با بلوار سردار سلیمانی است که سال گذشته آغاز شد و در حال پیگیری است.

بخشی گفت: پروژه پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) ۱۶ هزار متر مربع زیربنا دارد و از هفت سقف، سه سقف آن به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: احداث مسیر دسترسی تونل غدیر به پیامبر اعظم (ص) پروژه دیگر است که از سال ۱۴۰۲ آغاز شد، پروژه تقاطع صدوقی و فردوسی و رمپ شرقی-غربی قسمت جنوبی تقاطع فردوسی و پیامبر اعظم (ص) نیز پروژه‌هایی هستند که در سال ۱۴۰۲ آغاز شده و در صورت تأمین منابع، در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسند.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اظهار کرد: رفع معارضات پروژه‌ها، تأمین منابع و مصالح، تجهیز کارگاه و موضوعات جدی این پروژه‌ها سال گذشته جلو رفته و در حال حاضر روی روال خوبی در حال پیگیری است.

کد خبر 750848

دیگر خبرها

  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • لحظه نجات فرد پناهنده بر روی درخت در سیل (فیلم)
  • (ویدئو) نجات مرد سیل‌زده که ۵ روز بالای درخت بود