Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردی در شهر بوستون آمریکا به دلیل آتش زدن عامدانه یک صندوق رأی دستگیر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مردی جوان در شهر بوستون ایالت ماساچوست آمریکا به دلیل استفاده از شی آتش زا و ایجاد حریق عمدی در یک صندوق اخذ رأی دستگیر شد.

در پی این حادثه، مقامات ایالت ماساچوست آمریکا خواهان تشدید تدابیر امنیتی برای حراست از صندوقهای رأی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرد ۳۹ ساله با نام «وُردی آرماند» شامگاه یکشنبه دستگیر و به «ایجاد حریق عمدی همراه با سوء نیت» متهم شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که شعله‌های آتش حوالی ساعت ۴ صبح یکشنبه از داخل صندوق رأی زبانه کشید که در پی آن، نیروهای آتش نشان با پاشیدن آب به اطفای حریق پرداختند.

طبق گمانه زنی‌ها، آرماند با استفاده از یک شی آتش زا این اقدام را انجام داده است. «ویلیام گالوین» یکی از مقامات محلی در ایالت ماساچوست خواستار تحقیق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در مورد این «حمله عمدی» به صندوق رأی شد و از تمام مقامات محلی در این ایالت خواست تا برای پیشگیری از بروز حوادث مشابه، از نگهبانان امنیتی، دوربین‌های نظارتی و سایر تدابیر از جمله تخلیه مرتب صندوق‌های آراء استفاده کنند.

گفتنی است که این دومین بار ظرف یک هفته گذشته است که صندوق اخذ رأی در آمریکا عامدانه به آتش کشیده می‌شود. روز سه شنبه ۲۰ اکتبر (۲۹ مهرماه) مقامات انتخاباتی ایالات متحده اعلام کردند که وقوع آتش سوزی در داخل یک صندوق اخذ آرای انتخاباتی در بخش لس آنجلس ایالت کالیفرنیا به آرای رأی دهندگان اسیب زده است. طبق اظهارات مقامات ذیربط به نظر می‌رسید که وقوع این آتش سوزی در داخل یک صندوق رأی در شهر بالدوین پارک واقع در بخش لس آنجلس ایالت کالیفرنیا عمدی بوده است.

در پی این آتش سوزی، نیروهای آتش نشان با پاشیدن آب به داخل این صندوق رأی شعله‌های آتش را خاموش کردند که این امر باعث وارد آمدن آسیب قابل توجه به آرای داخل صندوق شد. در تصاویر ویدئویی گرفته شده از محل آتش سوزی دهها رأی خیس و سوخته قابل مشاهده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صندوق رأی یک صندوق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!

آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن آموزگاران و کارمندان مدارس در محیط کار مجاز به حمل سلاح خواهند بود!

به گزارش مشرق، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالتی ایالت تنسی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه لایحه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن، برخی معلمان و کارکنان مدارس این ایالت می‌توانند در محیط آموزشی سلاح حمل کنند؛ اقدامی که با واکنش معترضان همراه شد!

مجلس نمایندگان ایالت تنسی این لایحه را با ۶۸ رای موافق تصویب و آن را برای بررسی نهایی به دفتر «بیل لی» فرمانده جمهوری‌خواه این ایالت ارسال کرد. در صورت تایید نهایی، این قانون بعد از تیراندازی مرگبار پارسال در مدرسه ابتدایی «نشویل»، بزرگ‌ترین اقدام در راستای گسترش دسترسی به سلاح در آمریکا خواهد بود.

چهار عضو این مجلس که همگی دموکرات هستند، با این لایحه مخالفت کردند؛ لایحه‌ای که پیشتر مجلس سنای ایالت تنسی نیز آن را تصویب کرده بود. مطابق لایحه جدید، تنها مدیران مدراس و پلیس اطلاع دارند که کدامیک از کارمندان سلاح حمل می‌کنند و افشای آن برای والدین دانش‌آموزان و حتی سایر آموزگاران ممنوع است.

براساس این لایحه، پیش از آنکه کارکنان یک مدرسه قادر به حمل سلاح باشند، مدیر مدرسه متبوع به‌علاوه نهادهای قضایی منطقه‌ای باید آن را تایید کنند. لایحه پیشنهادی جدید با آنچه فرماندار تنسی پارسال و در واکنش به تیراندازی نشویل مطرح کرده بود، تفاوت فاحشی دارد؛ در واقع، در آن برهه، قانونگذاران جمهوری‌خواه تلاش او برای ممنوع کردن دسترسی و حمل سلاح برای افرادی که برای خود یا دیگران خطرناک محسوب می‌شوند را بلافاصله وتو کردند!

البته این بار به نظر می‌رسد که وتوی لایحه غیرمحتمل باشد زیرا قانونگذاران تنها به اکثریت اندکی از هر دو مجلس برای تصویب لایحه مذکور نیاز دارند. رایان ویلیامز، حامی جمهوری‌خواه این لایحه گفت: کاری که می‌کنیم، ایجاد بازدارندگی است. در سراسر ایالت، در موضوع تیراندازی، چالش‌های زیادی داریم.

براساس گزارش کرگز حقوقی «گیفوردز» که یک گروه مدافع کنترل حمل سلاح است، حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا به نحوی به آموزگاران یا سایر کارکنان مدارس اجازه حمل مخفیانه سلاح را در محیط کار می‌دهند. در جریان تیراندازی مارس ۲۰۲۳ در مدرسه ابتدایی مسیحی نشویل، سه دانش‌آموز و سه بزرگسال کشته شدند و مهاجم نیز به ضرب گلوله از پا درآمد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • رئیسی: امیدواریم توافقات سفر پاکستان با پیگیری مقامات دوطرف سریع‌تر اجرایی شود
  • مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود