Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:42:03 GMT

جشنواره مجازی دانش آموزان یزد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۰۵۲۲

جشنواره مجازی دانش آموزان یزد آغاز شد

حسین میرشریف روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره به صورت برخط ( آنلاین ) به صورت فعالیت‌های فرهنگی، هنری، سرگرمی و مهارت با توجه به شرایط خاص کرونایی در قالب برنامه آی‌گپ طراحی شده و محتوای ناب در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: عموم دانش آموزان علاقه‌مندان با ثبت‌نام در جشنواره با همراهی و تشویق خانواده‌ها و همراهی فرهنگیان به خصوص مربیان پرورشی می‌توانند با نصب برنامه آی‌گپ، از قسمت آی‌لند، آیکون جشنواره ستارگان را انتخاب و مراحل مختلف عضویت را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول اظهار کرد: در این مسابقه جذاب و فراگیر با استفاده از فضای مجازی، محتوای آموزشی، مهارتی، تربیتی، اعتقادی و درسی در قالب‌های متنوع و جذاب در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت و آنها با دریافت این اطلاعات در این جشنواره شرکت می‌کنند.

به گفته میرشریف، توجه به ضرورت سلامت دانش‌آموزان در این شرایط ویروس کرونا، استفاده مناسب از فرصت موجود، ایجاد فضایی گرم و صمیمی برای دانش‌آموزان مستعد در کنار خانواده‌ها در منزل بصورت مجازی جزو اهداف اصلی جشنواره  است .

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد ابراز امیدواری کرد که در این شرایط خاص و وضعیت کرونایی که دانش‌آموزان امکان استفاده از کلاس‌های آموزشی حضوری را کمتر دارند این جشنواره بتواند برای آنها و ارتقای فرهنگی و آموزشی مفید باشد .

میرشریف تصریح کرد: عموم دانش‌آموزان حداکثر تا ۱۳ آبان‌ماه جاری برای ثبت‌نام و حضور در جشنواره ستارگان فرصت دارند ثبت نام کنند و به نفرات برتر در سطح هر شهرستان جوایزی پیش‌بینی و تقدیم می‌شود .

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از جمله سازمان‌های عمومی غیردولتی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد و اساسنامه اتحادیه در سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید.

 پنج هزار دانش‌آموز دختر و پسر مقطع متوسطه استان عضو این تشکل دانش آموزی هستند.

تعداد دانش آموزان استان یزد در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ حدود ۲۷۰ هزار نفر است که در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کردند که با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس  در اسفند ماه سال قبل تاکنون برنامه های آموزشی از طریق فضای مجازی برای آنها ارائه می شود.  

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۳۷ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر پنجم آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و ۹۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که از اینتعداد ۲هزار و ۱۳۵ نفر از آنها بستری شدند.

ی ادامه داد: تاکنون ۴۵۹ هزار و ۲۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۹۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون چهار میلیون و ۷۵۳ هزار و ۳۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد دانش‌آموزان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد دانش آموزان بهداشت و سلامت ویروس کرونا یزد دانش آموزان بهداشت و سلامت اخبار کنکور ویروس کرونا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب بیان کرد: معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم بر ارتقای شاخص آموزش و پرورش استان و رتبه کنکور دانش‌آموزان اثرگذار است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته بزرگداشت مقام معلم (هشتم تا چهاردهم اردیبهشت) اظهار کرد: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی شود و معلمان نمونه کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

حسینی محراب اظهار کرد: برای ارتقای کیفیت علمی و آموزشی دانش‌آموزان ضرورت دارد تا از فناوری‌های ارتباطی جدید از جمله برنامه شاد استفاده شود.

وی درباره کمبود‌ها در برخی مدارس استثنایی استان خوزستان افزود: به منظور اجرای عدالت آموزشی این‌کمبود‌ها باید برای دانش‌آموزان استثنایی رفع شود.

جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری