Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:00:42 GMT

محدودیت استفاده از لوازم آرایشی در شرایط کرونایی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۰۶۶۳

ایسنا/خراسان شمالی پزشک متخصص پوست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: استفاده از کرم ها و لوازم آرایشی در شرایط بیماری کووید ۱۹ و زدن ماسک به منظور حفظ سلامت پوست محدود شود.

دکتر حمید سورگی در گفت و گو با ایسنا، گفت: استفاده از ماسک سبب افزایش چربی پوست در نواحی زیر ماسک و در افراد مستعد جوش موجب افزایش ضایعات آکنه نظیر جوش های سرسیاه و سرسفید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سورگی اظهارکرد: استفاده از کرم های مسدود کننده نظیر کرم پودر و کرم های آرایشی و یا ضد آفتاب ها می تواند ضایعات آکنه را تشدید کند، بنابراین استفاده از لوازم آرایشی به ویژه کرم ها در این شرایط توصیه نمی شود و تا حد امکان باید محدود شود.

وی توضیح داد: افرادی که پوست های حساس تری دارند، نظیر افراد دارای اگزمای سبورئیک، بیشتر در معرض تشدید علایم اگزمای پوستی هستند، بنابراین محدویت استفاده از کرم ها و لوازم آرایشی برای این گروه از افراد ضرورت بیشتری دارد.

این عضو هیات علمی  دانشگاه در خصوص اقدامات زیبایی غیر ضروری در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ هشدار داد و تاکید کرد: از رفتن به آرایشگاه هایی که شرایط تهویه مناسب ندارد به شدت خودداری کرده و انجام اقدامات غیر ضروری را تا حد امکان به تعویق بیندازید.

دکتر سورگی خاطرنشان کرد: رعایت همه پروتکل های بهداشتی و اجتناب از ازدحام افراد در آرایشگاه ها به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی خراسان شمالي لوازم آرایشی کرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی

به گزارش خبرگزاری مهر، شیما حلاج گفت: اگر چه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید، اما برخی از خانم‌ها به دلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها، افزود: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فرآورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

کد خبر 6087339 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب