Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اختلاف با دولت بر سر تامین منابع طرح کالاهای اساسی گفت: طرح تامین کالاهای اساسی ۴ شنبه همین هفته در دستور کار مجلس برای تصویب نهایی قرار دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی در برنامه تیتر امشب 2 شنبه شب شبکه خبر از لزوم توافق دولت و مجلس برای تامین منابع کالا‌های اساسی، اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و تکمیل طرح‌های ناتمام خبر داد و افزود: طرح تامین کالاهای اساسی 4 شنبه همین هفته در دستور کار مجلس برای تصویب نهایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت:اختلاف با دولت بر سر تامین منابع است.

وی افزود: منابع تامین کالا‌های اساسی با رعایت مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه برای تامین کالا‌های اساسی برمبنای 120 هزار تومان برای سه دهک پایین و 60 هزار تومان برای 4دهک بعدی به کارت اعتباری آن‌ها واریز می‌شود.

 حاجی بابایی به لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: 20 هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و مناطق محروم، همچنین تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی پیش بینی شده است.

وی افزود: مبلغ شارژ شده این کارت اعتباری صرف کالا‌های اساسی مشخص خواهد شد و وزارت صمت مکلف به تهیه کالا‌های مناسب است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در مذاکرات امروز (دوشنبه) پرداخت30 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی برای کمک به این سازمان و همچنین اختصاص 10هزار میلیارد تومان برای تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و بازنشستگان غیر هیات علمی دانشگاههاست، که علاوه بر بند (و)، به سقف تبصره 2 افزوده شده است.

وی افزود: به دولت اجازه دادیم برای تامین اعتبار و منابع مالی از جداول بودجه 10 درصد از اموال خود را جابجا کند. به این شکل برای دولت بار مالی‌ای نخواهد داشت.

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم با اشاره به طرح تامین کالا‌های اساسی مردم در مجلس گفت: تمام وزارت خانه‌های مرتبط در تهیه این سبد کالا و اقلام اساسی آن نقش دارند؛ و وزارت صمت تا بعداز تصویب نهایی مجلس در دو هفته به معرفی و تامین کالا‌های اساسی بپردازد.

وی هم به بیان جزئیات این طرح پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر عمده مردم در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند گفت: وقتی تورم بالا می‌رود اقشاری که حقوق حداقلی را دریافت می‌کنند بیش از پیش متضرر خواهند شد لذا توجه مجلس باید به اقشار کم درآمد و اقشاری که درآمد ثابت دارند باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: برای سه دهک پایین درآمدی (حدود 24 میلیون نفر) که مجموع درآمد ماهانه آن‌ها کمتر از یک میلیون و 200 هزار تومان است به هر عضو خانوار تا 5 نفر ماهانه 120 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی گفت: برای 4 و نیم دهک دیگر (حدود 36 میلیون نفر) به هر عضو خانوار تا 5 نفر ماهانه 60 هزار تومان پرداخت می‌شود. در مجموع 30 هزار میلیارد تومان از ابتدای مهر تا اسفند (6 دوره) پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: 30 میلیون نفر از این 60 میلیون نفر کسانی هستند که دریافتی حداقلی دارند، این افراد که شامل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌باشند، سرانه دریافتی شان 120 هزار تومان در هر مرحله از اجرای این طرح خواهد بود که برای یک خانوار 5 نفره 600 هزار تومان محاسبه می‌شود و این طرح تا پایان سال در 3 مرحله انجام خواهد شد.

وی گفت: نظر قطعی دولت درباره تامین منابع کالا‌های اساسی با قیمت ثابت فردا سه شنبه اعلام می‌شود.

سیدمحمدهادی سبحانیان کارشناس اقتصادی هم در ارتباط تلفنی با برنامه به افزایش قیمت‌های کالا‌های اساسی پرداخت و گفت: افزایش قیمت کالا‌های اساسی قدرت خرید اقشار کم درآمد را پایین آورده است.

وی افزود: برای کمک به مردم کم درآمد باید از منابعی استفاده کرد که به افزایش قیمت‌ها منجر نشود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تامین کالا های اساسی بودجه و محاسبات مجلس هزار میلیارد تومان کمیسیون برنامه طرح تامین کالا کالاهای اساسی تامین منابع میلیون نفر هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از وفور کالاهای اساسی همچون شکر، روغن و برنج در بازار خبر داد و گفت: برخی به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده دست به تخلف می‌زنند و سلیقه‌ای عمل می کنند.

به گزارش مشرق، «رضا کنگری» درباره وضعیت بازار مواد غذایی، افزود: در پی تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده کالاهایی همچون چای و حبوبات و ماکارونی برخی واردکنندگان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و کسبه دست به تخلفاتی می‌زنند که باعث به هم ریختگی بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: پیش از این مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی یک درصد و سایر کالاهای مواد غذایی ۹ درصد بوده است که اکنون برخی کالاها از ۹ درصد به ۱۰ درصد و برخی از یک درصد به ۱۰ درصد تغییر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اخیراً مالیات ارزش افزوده چای از یک درصد به ۱۰ درصد تغییر کرده، بنابراین در این کالا شاهد افزایش قیمت خواهیم شد؛ زیرا علاوه بر تغییر نرخ ارزش افزوده با تورم سال جدید نیز روبرو هستیم.

کنگری با بیان اینکه چای محصول پرمصرف در سبد خانوار ایرانی است گفت: با وجود تغییر قیمت چای، این محصول به‌وفور در بازار موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: در بازار شکر نیز برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه مالیات ارزش افزوده، قیمت را افزایش داده‌اند، به طوری که تولیدکنندگان به دلیل شفاف نبودن موضوع ارزش افزوده برای کالاهای اساسی چک ۱۰ درصدی دو ماهه از خریداران دریافت می‌کنند تا جایی که قیمت شکر در بازار به ۴۰ هزارتومان نیز رسید.

وی از آرامش در بازار برنج خبر داد و بیان کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی در بنکداری‌ها به ۱۱۶ هزار تومان، برنج فجر به ۷۰ هزارتومان و شیرودی به ۷۵ هزار تومان رسیده است.

کنگری درباره قیمت حبوبات نیز گفت: همچنان حبوبات در بازار بلاتکلیف است؛ زیرا برخی تجار حبوبات را با نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی وارد می‌کنند و در سامانه جامع تجارت با نرخ کیلویی ۵۲ هزار تومان به ثبت می‌رساند، اما در نهایت با نرخ کیلویی ۷۷ هزارتومان به شکل غیررسمی در بازار عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: اکنون لوبیا چیتی با قیمت ۵۲ هزار تومان در سامانه جامع تجارت توسط تجار ثبت می‌شود، اما با نرخ ۷۷ هزار تومان به بنکداری و در بازار مصرف ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ همچنین هر کیلوگرم عدس نیز با قیمت ۴۹ هزار تومان ثبت می‌شود به بنکداران ۶۹ هزار تومان فروخته می‌شود و در بازار کیلویی ۹۰ هزار تومان است.

وی بر این باور است که حبوبات با ارز دولتی تامین و وارد می‌شود؛ اما در نهایت با سندسازی با نرخ‌های بالا در بازار به فروش می‌رسد که تخلف است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟