Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:31:41 GMT

آرامش رانندگان در قانون گریزی ...

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۱۱۵۱

آرامش رانندگان در قانون گریزی ...

ایسنا/همدان آموزش همگانی فرهنگ ترافیک یکی از ضروریات امروزی است که باید برای تحقق آن همه ابزارها، امکانات و نیروهای تأثیرگذار جامعه را به کار گرفت تا به درستی بتوانیم ترافیک شهری را کنترل کنیم.

معضل فرهنگی که تویسرکان در بحث ترافیکی با آن دست و پنجه نرم می کند رفتارهای ضداجتماعی و دیگر تخلفاتی است که برخی رانندگان انجام می دهند و گاهی موارد تخلف را دور می زنند و آن را نوعی زرنگی می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراض رانندگان با بوق های ممتد به قانون چراغ قرمزی که با چند ثانیه صبر کردن سبز خواهد شد، بستن کمربند اجباری به علت ترس از جریمه شدن، فشار پا بر روی پدال گاز برای عبور سریع تر با دیدن عابر به قصد عبور از خیابان و اعتراض به احترام و گذشت کردن از جمله این موارد است.

اینجاست که این سوال در ذهن به وجود می آید که چرا بعضی از رانندگان قانون گریزی را انتخاب کرده اند؟ در پاسخ به این سوال که وضعیت فرهنگ ترافیکی و رعایت قواعد راهنمایی و رانندگی در تویسرکان در چه جایگاهی قرار دارد خبرنگار ایسنا به سراغ مسئول این امر رفته تا نظرات و راهکارهای او را برای رفع این معضل اجتماعی جویا شود.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قوانین باید در درون و وجدان افراد جامعه باشد و لازمه کاهش آمار تصادفات رعایت قوانین توسط همه شهروندان است، اظهار کرد: امروزه فرهنگ رانندگی یکی از مهارت های ضروری زندگی اجتماعی است که نه تنها رانندگان بلکه عابران، سرنشین های وسایل نقلیه، متصدیان راهنمایی و رانندگی و حمل و نقل هر یک در نقش و جایگاه خود وظایفی را برعهده دارند.

سرهنگ محمد معصومی با تأکید بر رعایت تمامی نکات و توصیه های کارشناسان حوزه راهنمایی و رانندگی گفت: شهروندان در جاده های برون شهری نیازمند رعایت ایمنی خودرو و رعایت قوانین مربوط به سفر ایمن و در درون شهر هم نیازمند رعایت قوانین انضباطی هستند تا مشکلات ترافیکی، شلوغی و بی نظمی های شهری به وجود نیاید.

وی در ارتباط با معضل فرهنگی ترافیک، از ضعف ساختاری و زمینه ای محیطی و فرهنگی گفت و افزود: نبود تابلوهای مناسب، خط کشی های نامناسب، آسفالت و جاده های نابسامان و وضعیت نامطلوب بافت خیابان ها و معابر شهری در تویسرکان و نبود پارکینگ های عمومی مناسب آمار تخلفات و مشکلات را بالا می برد.

معصومی با بیان اینکه فرهنگسازی در زمینه رعایت صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی باید در تمام حوزه ها و سازمان ها به عنوان یک وظیفه آشکار باشد، مطرح کرد: پلیس به تنهایی قادر به انجام این امر مهم نیست و در حال حاضر در فضای مجازی و از طریق کلاس های آموزشی در سطح مدارس، دانشگاه ها، ادارات و ... به آگاه سازی شهروندان اقدام می کند.

وی با بیان اینکه همه این حوزه ها در زمینه آموزش و فرهنگسازی اعتبارات خاصی دارند، خاطرنشان کرد: همه سازمان ها از جمله شهرداری، بهداشت، راه و شهرسازی، ارشاد و تبلیغات اسلامی باید در این امر مهم دخیل باشند.

معصومی در ادامه با بیان اینکه قبل از هر چیزی باید زیرساخت ها فراهم شود، ادامه داد: نصب تجهیزات هوشمند باعث می شود راننده به گذرگاه عابر پیاده تعرض نکند در حالیکه اکنون راننده با آرامش کامل دچار تخلفات می شود و این در حالیست که با کمبود نیروی انسانی برای جلوگیری از این گونه تخلفات مواجه هستیم.

وی نقش مردم را در توجه به رعایت قوانین مؤثر دانست و گفت: باید همه شهروندان نسبت به موضوع تخلفات رانندگی حساس باشند و تذکر دهند و بی تفاوت از کنار این موضوع نگذرند و این مهمترین اصل فرهنگسازی است و در این میان نقش رسانه ها از پلیس پررنگتر است.

معصومی با بیان اینکه رسانه های عمومی مخاطبان بسیار گسترده تری دارند و در این راستا می توانند خدمات بسیار ارزشمندتر و ماندگاری از خود در جامعه برجای بگذارند، افزود: از آنجایی که ایمنی و سلامت بدون هزینه امکان پذیر نیست و از سویی بحث تهیه برنامه های هشداردهنده پلیسی هزینه بردار است بنابراین صداوسیما و سایر رسانه های جمعی در قالب کمک های عام المنفعه برای ایمنی شهروندان به نوبه خود باید در امر فرهنگسازی رعایت قوانین ترافیکی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تویسرکان در امر پیشگیری از تخلفات گام های مثبتی برداشته است، یادآور شد: با همت پلیس راهور و آموزش های مناسب، تصادفات درون شهری منجر به فوت خوشبختانه به صفر رسیده و در این حوزه از رتبه اول در استان برخورداریم.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان در ادامه با بیان اینکه فرهنگ ترافیکی باید از مدارس آغاز شود، اظهار کرد: اگر فرهنگ ترافیک از دوران کودکی آموزش داده و در ذهن کودکان نهادینه شود به طور قطع در بزرگسالی به ارزش ها احترام گذاشته می شود و اگر امروز قوانین راهنمایی و رانندگی به درستی رعایت نمی شود به این علت است که به واسطه آموزش ندیدن درست در کودکی همه فکر می کنند که این بی نظمی ها امری طبیعی هستند.

معصومی در پایان مطرح کرد: امروز پلیس راهور در حل این معضل فرهنگی با مشکلات زیادی مواجه است و رفع این مشکلات کار چند روزه نیست و باید با همکاری همه نهادها و سازمان های مردم نهاد به صورت ریشه ای آموزش داده و حل شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها ترافیک رانندگي راهنمایی و رانندگی فرهنگ فرهنگ سازی راهنمایی و رانندگی رعایت قوانین فرهنگ ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد

به گزارش خبرآنلاین البرز ، مسعود محمدی در تذکر پیش از دستور یکصد و شصت و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج درخصوص رعایت مفاد قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و حفظ و صیانت از شان و کیان شورا تذکر و اظهارداشت: بر اساس اختیارات قانونی در جایگاه رئیس شورا و به نمایندگی از اعضا به مهرداد کیانی شهردار کرج تذکر میدهم.

وی خطاب به کیانی اذعان کرد: شما به عنوان شهردار منتخب همین شورا ، گاهاً خود را ملزم به رعایت مصوبات شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان شهری نمی‌دانید و چندین مرتبه نیز در مصاحبه‌ها و اقدامات، خارج از ضوابط و قوانین جاری وعده داده یا عمل نموده‌اید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تصویب و ابلاغ بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرج و تعیین اولویت‌ها و پروژه های عمرانی شهر ادامه داد: مصوباتی در جهت افزایش سطح خدمات رسانی در کلانشهر کرج تصویب شده است که بسیاری از آنها روی زمین مانده است که البته هریک به قدر کفایت زمان و انرژی لازم را می برد تا به نتیجه برسد لذا نباید فرصت سوزی صورت پذیرد و تاکید کرد شهردار انرژی خود را صرف اجرای مصوبات شورا نماید.

محمدی بیان کرد: امیدواریم در ادامه مدیریت شهردار در کلانشهر کرج شاهد رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باشیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898765

دیگر خبرها

  • مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • لغزنده بودن معابر وآب گرفتگی خیابانهای شهر زرند
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه