Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حجت الاسلام محمدعلی انصاری» پدر شهید «محمدحسین انصاری» نخستین شهید دوران مبارزات انقلابی در استان کرمان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری» پدر شهید نوجوان «محمدحسین انصاری» نخستین شهید مبارزات دوران پیروزی انقلاب اسلامی در استان کرمان که مدت ۲۰ سال ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان را نیز بر عهده داشت، پس از عمری مجاهدت دینی و علمی، در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرزند ایشان دانش‌آموز «محمدحسین انصاری» از شهدای انقلاب استان کرمان در ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۴۰ در روستای مهدی‌آباد نوق شهر رفسنجان متولد شد. دوران تحصیل او مصادف با اوج گرفتن مبارزات دوران انقلاب بود و او که تازه وارد ۱۶ سالگی شده بود به‌صورت مداوم در تظاهرات و اعتراضات دوران ستم‌شاهی شرکت می‌کرد و سرانجام در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۳۵۷ مصادف با شب نیمه شعبان، هنگام حضور در تظاهرات، توسط عمال رژیم پهلوی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد و نامش به‌عنوان نخستین مبارز انقلابی شهید شهر رفسنجان و استان کرمان جاودانه شد.

پیکر مرحوم حجت‌الاسلام انصاری در جوار فرزند شهیدش در گلزار شهدای علی آباد نوق رفسنجان به خاک سپرده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خانواده شهدا شهدای جنگ تحمیلی شهدای دفاع مقدس استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم است.

او با آیت الله شهید مصطفی خمینی ازدواج کرده و عروس ارشد حضرت امام خمینی (س) است.

به گزارش جماران، خانم معصومه حائری در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد، وی در ابتدا علاقه‌ای به ازدواج نداشتند، اما با توجه به شرایط آن دوران به توصیه پدرشان و بعد از ملاقات حاج آقا مصطفی به ازدواج با وی رضایت می‌دهند و بعد از گذشت یک سال به عقد او در می‌آیند. 

حاصل ازدواجشان ۴ فرزند بود، دو تن از فرزندانشان در کودکی از دنیا رفته اند و یک پسر به نام حسین و یک دختر به نام مریم دارند.

وی در دوران تبعید حضرت امام (س) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشتند و همسرشان را همراهی می‌کردند.

منبع: سایت جماران

دیگر خبرها

  • وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود
  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت