Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@01:40:42 GMT

چرا امسال آلودگی هوا بیشتر شده است؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۱۵۳۳

چرا امسال آلودگی هوا بیشتر شده است؟

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از جلسه ویژه این سازمان با نمایندگانی از شهرداری‌های کلانشهرها، وزارت بهداشت و تعدادی از نمایندگان مجلس برای بررسی وضعیت آلودگی هوا در سال جاری خبر داد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال شاهد همزمانی شیوع کرونا و پدیده وارونگی هوا نیز هستیم، باید اقدامات ویژه‌ای برای مهار آلودگی هوا صورت گیرد، به همین جهت، در این جلسه ویژه اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط در کاهش آلایندگی‌های هوای شهرهای بزرگ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: همچنین در این جلسات که تاکنون در چند نوبت برگزار شده، قرار است از تجارب سال‌های گذشته برای کنترل آلودگی هوا در شرایط وارونگی استفاده کنیم تا شاهد اثرات مخرب کمتری از این پدیده باشیم.

تجریشی تصریح کرد: در سال گذشته در فصل سرد سال، دو هفته پدیده وارونگی هوا را در شهر تهران داشتیم که با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر برودت بیشتر دما در سال جاری، نسبت به سال گذشته، بنابراین امسال روزهای بیشتری شاهد وارونگی هوا خواهیم بود.

وی همچنین استفاده بیشتر شهروندان شهرهای بزرگ از وسیله نقلیه شخصی را عامل موثری در آلودگی هوا دانست و گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا استفاده از وسایل نقلیه شخصی افزایش یافته که باید اقدامات موثر و ویژه‌ای در سالجاری برای مقابله با اثرات مخرب آلودگی هوا انجام شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: قرار است در جلسات ویژه‌ای که برگزار می‌کنیم، اثرات مخرب کرونا و همزمانی آن با پدیده وارونگی هوا مورد بررسی قرار گرفته راهکارهایی برای مقابله با آن پیدا کنیم تا در سال‌های آینده نیز، این پدیده اثرات زیست‌محیطی کمتری داشته باشد.

47231 کد خبر 1448033

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا آلودگی هوا سازمان محیط زیست وارونگی هوا آلودگی هوا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود